Star Ocean: The Last Hope

Preview
Review
Special
Download
Square Enix brengt Star Ocean: The Last Hope naar PS3

Square Enix brengt Star Ocean: The Last Hope naar PS3


15 September 2009 14:07 | Nieuws | Mich | 17 reacties

Star Ocean: The Last Hope verschijnt begin februari volgend jaar ook voor PS3. De laatste editie uit de populaire franchise verscheen dit jaar verrassend genoeg exclusief voor Microsoft's console, maar daar komt nu verandering in. Ontwikkelaar Square Enix maakte het nieuws bekend via het Japanse weekblad Famitsu en spreekt er over Star Ocean: The Last Hope International. Mogelijk zitten in deze versie extra karakters of nieuwe content ingebakken, al bestaat natuurlijk ook de mogelijkheid dat het hier om een simultane wereldwijde release gaat.

Zeker is dat deze PS3-versie zowel de Engelse als originele Japanse audio zal bevatten. Star Ocean mogen we gerust klasseren onder de noemer van klassieke jRPG en steekt die afkomst niet onder stoelen of banken. Je speelt met een team van maximum vier leden en behoudt tijdens het spelen steeds controle over één specifiek karakter. De anderen gaan steevast te werk volgens de door jouw gekozen strategie.

Bron: Kotakuexterne link

Informatie over Star Ocean: The Last Hope


Releasedatum: 05-06-2009
Ontwikkeld door: Tri-Ace
Uitgegeven door: Square Enix
Genre: RPG
Multiplayer
Beschikbaar op: x360
Age 12+
 
1 100% rep

ytsejam zegt op 15/09/2009 14:29   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Dat noem ik nu goed nieuws
2 100% rep

Bart Religion zegt op 15/09/2009 14:37   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Pfft. Niet slecht, maar verre van een topper.
2.1 100% rep

Ge0force zegt op 15/09/2009 15:36   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Mee eens, een beetje een dertiende in een dozijn imo
3 100% rep

FreakyJP zegt op 15/09/2009 14:56   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Het enige wat ik spijtig vind is dat al die JRPG's action rpg's geworden zijn, ipv turn-based waardoor het vaak uitdraait in button-bashen ipv strategie. Ik mis de dagen van FF7 ea
3.1 100% rep

Emperor Mordred zegt op 15/09/2009 18:01   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Dan moet je zeker Persona 4 op de ps2 spelen, die heeft een cool en strategisch turn-based battle systeem

Het is ook eens een jRPG die een originele setting heeft, nu ja een high school is in anime termen wel afgezaagd;-)

anyway, cool dat de ps3 eindelijk wat jRPGs krijgt, maar ik wacht wel op FFXIII
4 100% rep

Kiwi zegt op 15/09/2009 15:26   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Ik vond 'm ook niet zo bijzonder, maar 't is in elk geval goed nieuws dat Square Enix de PS3 terug een kans geeft.
5 100% rep

Marginal0 zegt op 15/09/2009 15:37   [?]

  Rating 0 16+ 16+
t'is niet dat ze prak-exclusives uitbrengen op den 360 dat de 9s3 geen kans meer krijgt he. FF13 komt er toch ook voor uit?

ik hoop alleszins dat Japanse voice-acting ook in 360-versie zit, maar uit de post maak ik precies uit van niet.
6 100% rep

LifeAspect zegt op 15/09/2009 15:49   [?]

  Rating 0 16+ 16+
yay japanse audio track, moet je die afschuwelijke dub niet beluisteren
nu koop ik hem zeker ^^
7 100% rep

vic zegt op 15/09/2009 16:17   [?]

  Rating 0 16+ 16+
bwa,khem liever den Tales of Vesperia
8 100% rep

ExDeath zegt op 15/09/2009 16:23   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Schijtspel. Was 1 van mijn grootste miskopen op 360.
9 100% rep

yellowtigra zegt op 15/09/2009 16:49   [?]

  Rating 0 16+ 16+
moet er nog aan beginnen, maar last remnant werdt ook zo afgebroken en vind het tot nu toe 1 van de beste jap rpg's die ik de laatste jaren heb gespeeld dus...
9.1 100% rep

hatetn zegt op 15/09/2009 19:30   [?]

  Rating 0 16+ 16+
imo wordt alles van square enix atm afgebroken omdat ze FF willen. de games zijn niet slecht maar het is niet wat ze willen
9.2 100% rep

yellowtigra zegt op 16/09/2009 0:33   [?]

  Rating 0 16+ 16+
idd, maar infinite undiscovery is de uitzondering, die is evht slecht, ben er aan begonnen en gewoon gestopt, het vechten is meer hack & slash, totaal men ding niet maar LR vind ik (ondanks de bugs) zeer goed
9.3 100% rep

Marginal0 zegt op 16/09/2009 12:59   [?]

  Rating 0 16+ 16+
mja star ocean werd niet afgebroken he. Het was geen topper, maar men had vooral commentaar op de vervelende voice-overs.
9.4 100% rep

Samus007 zegt op 16/09/2009 13:15   [?]

  Rating 0 16+ 16+
the last remnant is uiterst slecht geprogrameerd, square & unreal engine is voorlopig ne no go.
9.5 100% rep

yellowtigra zegt op 16/09/2009 17:18   [?]

  Rating 0 16+ 16+
dit is nu wat ik bedoel... LR is buggy ja, maar heb je de game gespeeld, het verhaal en gameplay is gewoon zalig, daar gaat het bij mij om
9.6 100% rep

Samus007 zegt op 16/09/2009 17:24   [?]

  Rating 0 16+ 16+
bij mij ook wel maar dat is echt gewoon te slecht geprogrammeerd, games zoals fallout3 crashten ook wel eens maar LR dat is gewoon armtierig werk met zon kanppe engine.