Rayman Origins

Bedenker Rayman speelt niet graag Mario

Bedenker Rayman speelt niet graag Mario


06 December 2011 0:32 | Nieuws | Matthew | 9 reacties

Michel Ancel, de bedenker van de voormalige ledemaatloze mascotte van Ubisoft, heeft in een interview gezegd dat hij wel geflatteerd is dat mensen hem de Franse Miyamoto noemen, maar vindt dat hij toch totaal verschillend is van de biologische vader van Super Mario.

"Ik hield van het idee om artistieke features in een game te introduceren in het verhaal, het artwork en de muziek, en om al die elementen in harmonie samen te brengen. Maar wij, Miyamoto en ik, hebben elk een andere aanpak, een andere manier van werken. Ik wil je zelfs iets ergs zeggen: ik vind die Mario-games niet echt leuk. Dat glijden, zijn inertie en het feit dat je niemand een flinke mep kunt verkopen; begrijp me niet verkeerd want het is een geweldige reeks en ik snap dat anderen dit kunnen appreciëren, maar dit is niets voor mij."

 

Michel Ancel

Bron: Gamasutraexterne link

Informatie over Rayman Origins


Releasedatum: 08-06-2012
Ontwikkeld door: Ubisoft
Uitgegeven door: Ubisoft
Genre: Action
SinglePlayer
Beschikbaar op: pc x360 ps3 wii 3ds psv
Age 7+
 
1 100% rep

Tuldur zegt op 06/12/2011 1:05   [?]

  Rating 3 16+ 16+
En toch afrippen
2 100% rep

Zant zegt op 06/12/2011 1:41   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Geen flinke mep verkopen? Dan heeft die nooit Super Mario 64, Mario Party of Super Mario Galaxy gespeeld of gezien zeker? And that's just off the top of my head.
2.1 100% rep

mig el pig zegt op 06/12/2011 9:59   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Die kerel is geboren in de jaren '70 en is dan ook bezig over de mario games van de jaren '80, begin jaren '90.

Super Mario 64 is pas uitgekomen na de eerste Rayman
3 100% rep

Moonbaby zegt op 06/12/2011 10:21   [?]

  Rating 0 16+ 16+
en toch vind Moonbaby mario veel beter
4 100% rep

The Monopoly Guy zegt op 06/12/2011 12:35   [?]

Show comment Rating -4 16+ 16+
Rayman > Mario anyway
Al jullie meningen zijn niets waard
4.1 100% rep

thelordofpee zegt op 06/12/2011 13:10   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Lang leve monoply.





4.2 100% rep

sike2 zegt op 06/12/2011 15:32   [?]

  Rating 1 16+ 16+
The great giana sisters rocken ze allemaal
4.3 100% rep

lowscore zegt op 06/12/2011 21:00   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Awel. Ik speel al 25 jaar platform games en ik heb de platform games van Mario ook nooit echt goed gevonden. 'T is gewoon niet mijn soort van platform game.

Ironisch genoeg is de Amiga versie van The Great Giana Sisters, dé mario-kloon bij uitstek, wél een van mijn favoriete platformers. Voor mij ligt het aan het level design.
5 100% rep

iTrader9 zegt op 06/12/2011 18:38   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ach wat, Mario en Rayman worden toch wel in de pan gehakt door Blip 'n Blop

http://www.youtube.com/watch?v=ogOm3hZasXo