Quake 4

Preview
Review
Special
Quake 4 krijgt re-release

Quake 4 krijgt re-release


11 April 2012 16:41 | Nieuws | gazmask | 14 reacties

De Quake-franchise heeft stilaan een cultstatus bereikt en wordt nog door enkelen gespeeld die het aanschouwen als dé shootergame en was enkele jaren geleden ook een gegeerd spel in LAN-competities.

 

Op de blog van Bethesda maakt de uitgever nu bekend dat ze Quake 4 opnieuw zullen uitbrengen. Volgens Bethesda was het spel een van de beste launchtitels van de Xbox 360 en is het steeds moeilijker om een exemplaar van het spel voor de console in handen te krijgen. Op 19 juni verschijnt een verse lading exemplaren in Noord-Amerika voor $19,99.

 

Ook in Europa zal Quake 4 verschijnen op Xbox 360, maar een releasedatum is nog niet bekend. Pc-gamers kunnen Quake 4 nu al via Steam spelen. 

 

Bron: beth blogexterne link

Informatie over Quake 4


Releasedatum: 21-10-2005
Ontwikkeld door: Raven Software
Uitgegeven door: Activision
Genre: FPS
Multiplayer
Beschikbaar op: pc x360
Age 18+
 
1 100% rep

Koonut zegt op 11/04/2012 17:04   [?]

  Rating 0 16+ 16+
scratches head*
wat?
2 100% rep

Coolguy zegt op 11/04/2012 17:05   [?]

  Rating 3 16+ 16+
"Quake 4 heeft stilaan een cultstatus bereikt en wordt nog door enkelen gespeeld die het aanschouwen als dé shooter en was enkele jaren geleden ook een gegeerd spel in LAN-competities."

*krabt hoofd*

En ik maar denken dat Q4 een flop was.

Q2 & Q3 was enorm online.
2.1 100% rep

-inf- zegt op 11/04/2012 17:16   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik vermoed dan ook dat dit een sterk staaltje marketing bs is. Hoewel het klopt dat er een competitie scene was, heeft die nooit echt iets voorgesteld tov Q2/3.
2.2 100% rep

gazmask zegt op 11/04/2012 17:31   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ben geen Quake-speler geweest, heb het wat beter aangepast
3 100% rep

Jona zegt op 11/04/2012 17:15   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Waarom zouden die mensen $19,99 betalen als er Quake Live is

3.1 100% rep

Bart Religion zegt op 11/04/2012 19:02   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Omdat de singleplayer erg goed is
4 100% rep

filipo zegt op 11/04/2012 17:15   [?]

  Rating 0 16+ 16+
komt die game niet uit op de ps3 ???
5 100% rep

ICE_bel zegt op 11/04/2012 17:42   [?]

  Rating 2 16+ 16+
vind k wel grappig, heeft lange tijd in de low budget games voor 5 euro gelegen ....
6 100% rep

fragnetic zegt op 11/04/2012 18:03   [?]

  Rating 1 16+ 16+
slechtste quake game wat er gemaakt is, geef mij maar Q1, 2 en 3, veeeeeel beter. Q2 multiplayer, zalig gewoon
7 100% rep

R3M1X zegt op 11/04/2012 19:12   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Ik heb het spel nooit uitgespeeld op xbox360 omdat de framerate in volle actie zo verdomd laag was dat het niet meer leuk was.
Om dan nog maar te zwijgen over die enorm lange laadtijden .
8 100% rep

WK.RedruM zegt op 11/04/2012 20:30   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Cultgame ROFL. Sorry maar als er 1 cultgame FPS is dan is het wel Unreal & Unreal Tournament.
8.1 100% rep

Moto zegt op 12/04/2012 10:20   [?]

  Rating 1 16+ 16+
euhm nee, Unreal = QW-light / HLDM-light voor dwaze jhonnies
9 100% rep

Thunder_Tw zegt op 12/04/2012 6:45   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Mensen hier die menen dat Quake geen cult-game status heeft zijn ernaast. Ja, Quake is een cult-serie-game net als UT. de Unreal engine heeft voor en nadelen net als de Quake engine. De ID-Tech 4 Engine is nog steeds heer en meester qua afwerking en foutloosheid + compatibiliteit op pc tov de meerderheid van games die uitkomen. Daarboven gebruikt het OpenGL. Sorry maar ik hou niet van DirectX limieten, opgelegd door Micro$oft voor de lulz.
10 100% rep

Roedi zegt op 16/04/2012 21:43   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Gekocht op steam, maar de bugs van toen zitten er nog altijd in, zoals low res blurry textures op personages. maar das op te lossen door het bestand quakeconfig aan te passen met notepad.