Mirror's Edge maakt misschien comeback

Mirror's Edge maakt misschien comeback


14 July 2012 11:35 | Nieuws | Fodbaddun | 22 reacties

Het ongelooflijk verslavende spel Mirror's Edge herinnert iedereen zich wel nog. De toch wel erg unieke game heeft vele fans van DICE weten te bekoren. Een tijdje geleden hadden we niet echt hoop dat er een vervolg zou komen waarin we weer de benen van Faiths lijf zouden kunnen lopen. Nu is er echter goed nieuws van bovenaf. Frank Gibeau, Label President van EA, heeft gezegd dat ze heel erg veel houden van het concept. Het staat zeker op de lijst om een vervolg te krijgen, maar de vraag is alleen welk team van EA het onder handen zal nemen.

 

Niet alleen is beschikbaarheid een groot punt, ook de kwaliteit van de game mag niet dalen. Het is dus van kapitaal belang dat ze het juiste team op de taak zetten. Een team die de juiste kwaliteiten bezit en het spelconcept beheerst en begrijpt. In de nabije toekomst zal er dus nog niet meteen concreet iets worden uitgewerkt, maar wie weet krijgen we later weer de kans om Faith naar betere oorden te laten spurten. Er waren hier en daar zelfs al geruchten dat de 'Frostbite 2'-engine de basis zou vormen van het vervolg. We kijken dus vol verwachting uit naar wat EA met deze franchise van plan is!

 

 

 

Informatie over Mirror's Edge


Releasedatum: 16-01-2009
Ontwikkeld door: EA DICE
Uitgegeven door: Electronic Arts
Genre: FPS
Multiplayer
Beschikbaar op: pc x360 ps3
Age 16+
 
1 100% rep

Siana zegt op 14/07/2012 11:50   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Dat was echt een topspel! Jammer van de redelijke korte campaign (lees: 1ste keer spelen duurde redelijk lang, 2de keer spelen is gewoon rushen).
2 100% rep

Equen zegt op 14/07/2012 11:59   [?]

  Rating 6 16+ 16+
Ik krijg goesting om mirror's edge terug te installeren
2.1 100% rep

Extrizyo zegt op 14/07/2012 14:04   [?]

  Rating 0 16+ 16+
3 100% rep

Yusifer zegt op 14/07/2012 12:03   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Hmm, was het niet al bevestigd geweest dat er een Mirror's Edge 2 kwam?
4 100% rep

Michster zegt op 14/07/2012 12:05   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Zie ik nu niet snel gebeuren. De gameplay spreekt waarschijnlijk geen groot genoeg publiek aan.
4.1 100% rep

Dreamon666 zegt op 15/07/2012 1:45   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik denk van wel tbh, elke spel begint met een kleine fanbasis, het zijn vaak de vervolgen die via de reputatie van het eerste deel het grootste publiek aantrekt (alhoewel dit niet wilt zeggen dat ze beter zijn).
Kijk maar naar COD: UO en COD2 t.e.m nu, Crysis 2, Far Cry 2, AVP 2, Halo 2 en 3, Battlefield 2 t.e.m nu,... .
5 100% rep

mr magic zegt op 14/07/2012 12:14   [?]

  Rating 2 16+ 16+
een van de betere games de laatste jaren, alles zat gewoon goed
het was uniek, had goede muziek, echt top
5.1 100% rep

Dimsy zegt op 14/07/2012 12:34   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Het lekkere wijf niet vergeten AUB.
5.2 100% rep

Dreamon666 zegt op 15/07/2012 1:47   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik ben niet zo voor Aziatisch vaak te klein geschapen en veel te harig
6 100% rep

mister__ID zegt op 14/07/2012 12:34   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Verslavend? Speel het een keer uit en je hebt het gehad. Slechts enkelingen die het meerdere keren gespeeld zullen hebben. De gameplay op zich is geweldig, maar moeilijk als je de game een week of 2 niet aanraakt :/
6.1 100% rep

kryptex09 zegt op 15/07/2012 12:33   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Toch verslavend vind ik. Niet in de zin dat je het meteen terug wilt spelen eens uitgespeeld. Maar de game daagt je voortdurend uit en de drang om voorbij een obstakel te geraken balanceert op het randje tussen frustrerend en verslavend. En dat maakt het net zo leuk (lees: voldoening eens zo groot nadien).
Ik heb het nu 2 of 3x uitgespeeld met voldoende tussentijd zodat allemaal terug nieuw aanvoelde.
7 100% rep

BelgianTerror zegt op 14/07/2012 12:45   [?]

  Rating 1 16+ 16+
meh, overrated game =/
7.1 100% rep

MegaMentor zegt op 14/07/2012 13:50   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Cultuurbarbaar
7.2 100% rep

mister__ID zegt op 14/07/2012 14:17   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Is ook zo, de game is niet slecht, verre van. Maar het verdient niet de aandacht die het krijgt.
7.3 100% rep

[Dark-Fury] zegt op 14/07/2012 15:22   [?]

  Rating 4 16+ 16+
Aandacht? Welke aandacht?
Tis de eerste keer in maanden dat ik iets over mirror's edge lees, voor mij kan het 2e deel nie snel genoeg komen.
Als er een spel is dat al de aandacht niet verdient is het wel call of duty
7.4 100% rep

Yusifer zegt op 14/07/2012 15:29   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Enigste minpunt aan Mirror's Edge was dat het beetje aan de korte kant was. Maar de gameplay was zo heerlijk, je voelde de parkour, de actie, de spanning. En de muziek was heerlijk om aan te horen, zowel de intro als de outro leidden je het spel in.

En met deze ga ik het weer voor de zoveelste keer spelen.
7.5 100% rep

Fodbaddun zegt op 14/07/2012 17:59   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik krijg ook weer goesting!

*Neemt cd en installeert Mirror's Edge*
8 100% rep

Jornax zegt op 14/07/2012 12:56   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Het ongelofelijk verslaFende spel Mirror's Edge herinnert iedereen zich wel nog.

Wait wut
9 100% rep

Alpine zegt op 14/07/2012 13:02   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik vond dit een zeer goede game en heel origineel.
Heb het na ik het uitgespeeld had nog eens terug op hard uitgespeeld dit was geen gemakkelijke uitdaging.
Lijkt me ook 1 van de moeilijkste games als je voor platinum zou willen gaan.
10 100% rep

Extrizyo zegt op 14/07/2012 14:05   [?]

  Rating 0 16+ 16+
was echt een zalig spel zal het nog eens installeren is weer al lang geleden
11 100% rep

sxapollo zegt op 14/07/2012 14:23   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Onlangs naar de nieuwe spiderman gaan zien, daar zit er een scene in dat je door de ogen van spidy kijkt. FPS met andere woorden.

Zat ik daar te denken : Hmmm, mirror's edge

Zou ook misschien eens een idee zijn voor de makers van die spiderman-spellen. Een mirror's edge gameplay-achtig spel met free-roam door new york
12 100% rep

Thysios zegt op 14/07/2012 19:48   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Was mijn eerste PS3 game en heb mij er enorm mee geamuseerd! een vervolg zou geweldig zijn (mits nu wel een langere campaign of andere spelmogelijkheden)