Max Payne 3 verkoopt beter op Britse grond dan Diablo 3

Max Payne 3 verkoopt beter op Britse grond dan Diablo 3


21 May 2012 12:00 | Nieuws | gazmask | 14 reacties

Twee topgames kregen vorige week een langverwachte release met Diablo 3 voor pc en Max Payne 3 op consoles. Ondanks het lang gehypete uitkijken naar Diablo 3 verkoopt Max Payne 3 beter bij het Britse volk.

 

De kloof tussen de productie van Rockstar en die van Blizzard is niet moeilijk overbrugbaar met slechts een verschil van 8000 exemplaren, maar Diablo 3 werd gereleased op 15 mei en Max Payne 3 was pas enkele dagen later te koop.

 

De derde telg van de Max Payne-franchise is de eerste die meteen op de eerste plaats debuteert, met verkoopcijfers die tien keer hoger liggen in vergelijking met Max Payne 2, dat al dateert van oktober 2003.

 

Xbox 360-exemplaren verkopen lichtjes beter dan PlayStation 3, respectievelijk 58 en 42 procent. FIFA Street, Sniper Elite V2 en FIFA 12 sluiten de top vijf. 

 

Bron: cvgexterne link

Informatie over Max Payne 3


Releasedatum: 01-06-2012
Ontwikkeld door: Rockstar Vancouver
Uitgegeven door: Rockstar Games
Genre: Action
Multiplayer
Beschikbaar op: pc x360 ps3
Age 18+
 
1 100% rep

spinx zegt op 21/05/2012 12:49   [?]

  Rating 3 16+ 16+
2 platforms met hogere userbase in UK vs 1 platform met kleinere user base...

you do the math

Ik heb gelezen dat 33 procent van de Koreanen in internetcafé's momenteel Diablo 3 spelen : crazy hoeveelheid gewoon!
2 100% rep

maartendq zegt op 21/05/2012 12:49   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Een consolegame die beter verkoopt dan een PC-game.. Niet echt verrassend, toch?

Wat wel verrassend is, is dat de kloof zo klein is.
2.1 100% rep

Quecera zegt op 21/05/2012 14:17   [?]

  Rating 0 16+ 16+
haha bijna in mijn broek gepist, bijna. Nice try though fanboy
2.2 100% rep

loron zegt op 21/05/2012 14:57   [?]

  Rating 4 16+ 16+
@2.1

-hij heeft volledig gelijk, de consolemarkt is veel groter dan de PC markt voor games
-koopt ne plaswekker
2.3 100% rep

mister__ID zegt op 21/05/2012 15:05   [?]

  Rating 1 16+ 16+
@2.2 die gast plast altijd in zijn broek, een Pc-fanboy die denkt interessant te zijn door consolegamers faboys te noemen.
3 100% rep

X-Vision zegt op 21/05/2012 12:53   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik heb ze alletwee. Met gratis Max Payne T shirt erbij
4 100% rep

NeverwinterX zegt op 21/05/2012 12:55   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Doen alsof Xbox360 en PS3 1 platform zijn is weer van die typische analysten logica. Het is Diablo 3 die beter verkoopt dan Max Payne 3 op elk van zijn platformen.
Headline zou kunnen zijn: PC game verkoopt meer dan consoles, consoles zijn dood; nog zo'n typische analysten logica.
5 100% rep

playforfun91 zegt op 21/05/2012 13:06   [?]

  Rating 1 16+ 16+
En toch verschiet ik er van als ik de hype zag.
Nuja, draai of keer het hoe je het wil maar het zijn beide magnifieke toppers in hun genre en wie het beste verkoopt maakt voor ons gamers niet echt uit.
6 100% rep

Quecera zegt op 21/05/2012 14:19   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Wat voor bronnen zijn dat nu, ik lees net overal het tegenovergestelde van wat hier staat :o) Max Payne 3 die diablo3 verslaat? hahaha dan zouden 2/3e van alle chinezen op dit moment zogezegd Max Payne 3 spelen Alleen is de waarheid dat ze allemaal D3 aan het spelen zijn.
6.1 100% rep

playforfun91 zegt op 21/05/2012 14:40   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Max Payne 3 verkoopt beter op Britse grond dan Diablo 3

Britse grond
7 100% rep

Elmagico213 zegt op 21/05/2012 17:30   [?]

  Rating 0 16+ 16+
is uk vooral xbox dan,zoals usa ? kben mee donderdag mee gamemania max payne gaan halen .en van 30 man kocht 28 het voor ps3.kzag de 2 stapels op achtertoog liggen en verschil was heel opvallend
8 100% rep

MoryIsHere zegt op 21/05/2012 17:33   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Heb nog geen van beide gespeeld/gekocht, waarschijnlijk ook niet echt van plan.. Maar als ik er eentje zou kunnen kopen, dan zou het wel Max Payne 3 zijn, puur omdat de game me meer aanspreekt en ik geen echte pc-gamer ben
9 100% rep

ICE_bel zegt op 21/05/2012 18:44   [?]

  Rating 0 16+ 16+
en hebben ze ook de digitale voorverkoop erbij gerekend?
10 100% rep

Strezzer zegt op 21/05/2012 22:54   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Max Payne is sowieso beter