Mario Party 9

Preview
Special
Download
Mario-muziek wordt met enkel wijnglazen nagespeeld

Mario-muziek wordt met enkel wijnglazen nagespeeld


22 June 2012 15:37 | Fun | Michael.Cox | 11 reacties

Dat je nu een hevige Mario-fan bent of een gelauwerd artiest, voor de persoon die met enkel wijnglazen meerdere Mario-liedjes naspeelt kunnen we met z'n allen enkel respect hebben. Cruximissa gebruikt verschillende wijnglazen gevuld met water die op een rooster staan om zo verschillende geluiden te combineren tot een prachtig schouwspel.

 

Na even door te klikken op YouTube vind je nog meer van dit soort stunts, zoals de Harry Potter-versie van Murayu74 die je onderaan kan bekijken.

 

 

Bron: Kotakuexterne link

Informatie over Mario Party 9


Releasedatum: 02-03-2012
Ontwikkeld door: Nintendo
Uitgegeven door: Nintendo
Genre: RPG
SinglePlayer
Beschikbaar op: wii
Age 3+
 
1 100% rep

Quecera zegt op 22/06/2012 16:15   [?]

  Rating 3 16+ 16+
whoaaaa toch wel vetjes :o
2 100% rep

FatalX zegt op 22/06/2012 16:56   [?]

  Rating 0 16+ 16+
3 100% rep

Apocalypt0 zegt op 22/06/2012 19:36   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ge moet er maar op komen ,
echt wel nice ^^
4 100% rep

mister__ID zegt op 22/06/2012 20:32   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Iemand die me kan uitleggen wat hij precies doet? Het lijkt alsof hij gewoon over de glazen streelt?
4.1 100% rep

Li1quid zegt op 22/06/2012 21:48   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Hebt gij nu werkelijk nog nooit zoiets met een glas gedaan?
4.2 100% rep

Avostear zegt op 22/06/2012 22:15   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Wie streelt nu niet over glazen?!
4.3 100% rep

mister__ID zegt op 22/06/2012 22:52   [?]

  Rating 0 16+ 16+
4.4 100% rep

grifter zegt op 23/06/2012 9:37   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Dat is vooral bij kristal glazen...
Het is een oud kunstje op trouwfeesten en andere gelegenheden waar het schoon servies wordt bovengehaald : als je met een natte vinger over de rand een kristallen glas wrijft, ontstaat er een intrigerend geluid. De hoeveelheid vloeistof die nog rest in het glas bepaalt de toonhoogte ... en de motorische beheersing van de speler !

De geschiedenis van de glasharmonica begint in 1761 in London met een concert van Edmund Delaval, virtuoos op de musical glasses, met in het publiek niemand minder dan Benjamin Franklin (1706-1790). Als ware Verlichte en man van 12 stielen en 13 ambachten had de latere staatsman onmiddellijk enkele ideeën om een makkelijker te bespelen muziekinstrument te maken op basis van wat hij zag. In plaats van glazen te vullen met water, dat voortdurend verdampte, ontwierp hij een opeenvolging van glazen schalen die in elkaar pasten op een dwars geplaatste stok. De stok werd aan het draaien gehouden door een simpel mechanisme met voetaandrijving. De muzikant hoefde enkel de vingers regelmatig te bevochtigen en op de rand van de draaiende schalen te leggen om de wonderlijke klanken ten gehore te brengen. Net als bij een toetsenbord werden de chromatische stappen aangeduid door de rand van de schalen te kleuren, soms met verguldsel.
http://www.mim.be/nl/de-glasharmonica?from_i_m=1
5 100% rep

Obi-Wan zegt op 22/06/2012 20:46   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Dat is het ook.

Als je ooit eens op een trouwfeest zit (of gewoon thuis uit een kristallen wijnglas drinkt) eens de top van je vinger lichtjes nat maken, en dan eens over de rand van je glas ronddraaien en lichtjes drukken.

Als je het goed doet gaat je glas beginnen trillen en krijg je geluid (wel bij de voet vasthouden). Hoe voller het glas, hoe hoger het geluid.

Wel opletten, want als je dat te lang/hard doet kan je glas springen, en dat willen we natuurlijk niet op een trouwfeest :-)

Wist wel niet dat het mogelijk door slechts zo kort op het glas te wrijven...
5.1 100% rep

mister__ID zegt op 22/06/2012 21:00   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Als wat jij zegt, klopt, dan komt het waarschijnlijk doordat de glazen op een metalen rooster staan en waarschijnlijk ook nog eens vast staan.
6 100% rep

VermiForm zegt op 23/06/2012 11:57   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ongeloofelijk wat die man doet !! Respect !! LoL