Doom 4

Preview
Review
Special
Download
Trailer
Doom 4 wordt speelbaar met een virtual reality headset

Doom 4 wordt speelbaar met een virtual reality headset


04 August 2012 19:41 | Nieuws | FatalX | 20 reacties

Als er een item is waar we niets dan goed nieuws over kunnen brengen, dan is het wel Kickstarter. Dankzij de crowdfunding website wordt het huidige bedrijfsmodel zwaar aangevallen en lijkt er weer meer ruimte te zijn voor creativiteit. Meerdere studio's wisten via microtransacties monsterbedragen binnen te halen en daardoor zijn die ontwikkelaars niet meer afhankelijk van grote investeerders die liever hun geld geven aan risicoloze en vaak ongeïnspireerde projecten.

 

Het volgende succesverhaal in het rijtje is de Oculus Rift, dat in slechts twee dagen tijd meer dan een miljoen dollar wist te verzamelen. Oculus Rift is een virtual reality headset, wat kort samengevat een helm is met een schermpje voor elk oog. Hoewel het project op zich al zeer indrukwekkend is, zonder de hulp van John Carmack had het waarschijnlijk niet zo snel zo'n hoog bedrag ingezameld.

 

Voor degenen die nog nooit van hem hebben gehoord, John Carmack is het genie achter de series Wolfenstein, Quake en Doom. Carmack had een versie gemaakt van Doom 3: BFG Edition die volledig speelbaar was met het prototype van de Oculus. Hij is zo wild van de technologie dat hij op QuakeCon beloofd heeft dat ook Doom 4 speelbaar zal zijn met de nieuwe technologie. Een mogelijke releasedatum gaf hij jammer genoeg niet. 

 

Bron: The Vergeexterne link

Informatie over Doom 4


Releasedatum: Onbekend
Ontwikkeld door: id Software
Uitgegeven door: Bethesda Softworks
Genre: FPS
SinglePlayer
Beschikbaar op: pc x360 ps3
To Be Announced
 
1 100% rep

lizzardking zegt op 04/08/2012 20:15   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Knap, maar wat gaat da weer niet kosten!



1.1 100% rep

FatalX zegt op 04/08/2012 20:22   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Voor 275 dollar kreeg je via Kickstarter de headset en Doom 3: BFG Edition. Die is echter al uitverkocht, maar voor 300 dollar krijg je hetzelfde + de dev kit.
1.2 100% rep

mr magic zegt op 04/08/2012 21:01   [?]

  Rating 0 16+ 16+
En dat hele project is gewoon een eerste experimentele fase ! Heeft hij zelf ook nog eens duidelijk aangehaald op de QuakeCon. Er zijn nog veel onopgeloste problemen bij dit, die moet het nog oplossen om tot een fatsoenlijk platform te komen. Dit is dus niet iets wat snel als consumer product gereleased zal worden !
Die kickstarter is dus vooral bedoeld voor developers die en wetenschappers om mee aan de slag te kunnen.
2 100% rep

Starbies zegt op 04/08/2012 20:33   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Zou tof zijn maar moet toch niet gezond zijn voor je ogen denk ik
3 100% rep

ravoc zegt op 04/08/2012 21:00   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Lol die gast was compleet disoriented
3.1 100% rep

DeLod zegt op 04/08/2012 22:58   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ja echt totally dude.
4 100% rep

DeLod zegt op 04/08/2012 22:57   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Kickstarter is gewoon zalig, echt fantastisch initiatief. Kijk uit naar games als Castle Story!
5 100% rep

DragoonXc zegt op 05/08/2012 0:04   [?]

  Rating 0 16+ 16+
is toch irritant zo twee verschillende beelden naast elkaar?
5.1 100% rep

Thunder_Tw zegt op 05/08/2012 0:35   [?]

  Rating 0 16+ 16+
3D
het linkse en het rechtse oog krijgen een afzonderlijk beeld door als je door die doos kijkt
5.2 100% rep

THiFeNoS zegt op 05/08/2012 13:51   [?]

  Rating 0 16+ 16+
HAHAHAHA
5.3 100% rep

DragoonXc zegt op 05/08/2012 16:42   [?]

  Rating 0 16+ 16+
uw 2 ogen zijn volgens mij toch aan elkaar verbonden
5.4 100% rep

Dreamon666 zegt op 05/08/2012 17:13   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@5.3: Seriously dude? uw ogen zijn aan uw hersenen verbonden, elk apart... en niet aan mekaar verbonden.
Als ge logisch nadenkt dan weet ge dat 3D brilletjes ook met twee verschillende glazen werkt voor elk oog.
Doe eens uw hand voor 1 oog en ge zijt onmiddellijk uw dieptezicht kwijt.
Zoiets moet men toch weten... dacht ge dat uw hersenen ook in uw dikke teen zaten mss?
5.5 100% rep

Thunder_Tw zegt op 05/08/2012 17:14   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik voelde me al dom, me te laten vangen, er een verklaring aan te geven ...
Bedankt om me te informeren dat ik een nieuwe grens moet leggen aan de bodem van mijn IQ grafiek
5.6 100% rep

DragoonXc zegt op 05/08/2012 21:32   [?]

  Rating 0 16+ 16+
6 100% rep

Fir3wulf zegt op 05/08/2012 2:02   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Hij had toch ff last van zen oogskes toen hij hem afzette
comes with free cancer
6.1 100% rep

Thunder_Tw zegt op 05/08/2012 17:24   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Kanker door scheel te kijken? Hoera! Nu kan ik stoppen met roken en light-producten
7 100% rep

Talis zegt op 05/08/2012 11:11   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Oud idee, ik weet nog dat ik eerste Doom ooit met VR bril heb gespeeld bij een computerzaak bij ons in de buurt.
7.1 100% rep

Thunder_Tw zegt op 05/08/2012 17:36   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Oud idee dat wel, maar toen zullen ze geen 3D-beeld hebben gehad, en was het al te zwaar voor een pc om 2 beelden aan 320x240 pixels te tekenen.
Met de mini/micro chips van vandaag kunnen ze zonder een betonblok(crt/beeldbuis) op je kop wel mooi resultaat leveren denk ik.
8 100% rep

THiFeNoS zegt op 05/08/2012 13:54   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ik zie wel mensen bijziend worden van dit product. je zit constant op ongeveer 10cm voor je uit te kijken. ook wegkijken en ff in de verte turen, is onmogelijk. je moet het beeld zien. kan niet goed zijn op lange duur denk ik.
8.1 100% rep

Thunder_Tw zegt op 05/08/2012 16:26   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik hoop dat ze dit wel opgelost krijgen. Ik denk aan een holografisch beeld in de diepte zodat de afstand van 10 cm voor je ogen veel verder af lijkt.