Te lang Diablo III spelen kan je het leven kosten

Te lang Diablo III spelen kan je het leven kosten


17 July 2012 14:32 | Nieuws | Praga | 26 reacties

Gamen is de max maar te veel gamen is niet goed... Nuja, wel als je voldoende pauzes schept natuurlijk en af toe eens een luchtje gaat scheppen of iets eet en drinkt. Maar blijkbaar lukt dat niet altijd.

Een 18-jarige jongen uit Taiwan ging net iets te ver. Hij speelde in een internetcafé veertig uren aan een stuk Diablo III en moest dat bekopen met zijn leven.

Chuang boekte volgens bepaalde bronnen op 13 juli rond de middag een privékamer in het internetcafé in Tainan, een stad in het zuiden van Taiwan, en speelde bijna twee dagen onafgebroken door zonder iets te eten of te drinken.

Op 15 juli betrad een medewerker van het internetcafé de door Chuang geboekte ruimte, waar deze Chuang slapend op een tafel aantrof. Nadat de medewerker Chuang gewekt had, stond deze op, zette een paar stappen en zakte in mekaar. Korte tijd later stierf Chuang in het plaatselijke ziekenhuis.

De politie doet onderzoek naar de doodsoorzaak en volgens de krant zou er een autopsie op het lichaam van Chuang worden uitgevoerd. De dokters gaan er alvast van uit dat het langdurig en onafgebroken zitten tot cardiovasculaire problemen leidde.

Bron: hlnexterne link

Informatie over Diablo III


Releasedatum: 15-05-2012
Ontwikkeld door: Blizzard Entertainment
Uitgegeven door: Blizzard Entertainment
Genre: RPG
Multiplayer
Beschikbaar op: pc x360 ps3 ps4
Age 16+
 
1 100% rep

michiel6661 zegt op 17/07/2012 14:47   [?]

  Rating 8 16+ 16+
En nu gaan alle mensen zeggen dat je van gamen kunt doodgaan terwijl dit zijn eigen schuld is...
2 100% rep

BigBadWolf zegt op 17/07/2012 14:53   [?]

  Rating 4 16+ 16+
Gebeurt wel vaker in die streken.

Al gelijkaardige verhalen gehoord over League of Legends en World of Warcraft..
3 100% rep

Reverz zegt op 17/07/2012 14:59   [?]

  Rating 13 16+ 16+
Het feit dat ik bij het lezen van deze titel moest lachen zegt al genoeg. One less idiot on this planet, klinkt hard maar kom serieus...
3.1 100% rep

MeetMyMeat zegt op 17/07/2012 15:01   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ben ik het mee eens.
3.2 100% rep

Michster zegt op 17/07/2012 17:25   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Het leven van een idioot is nog altijd een mensenleven...
3.3 100% rep

kim gillissen zegt op 17/07/2012 17:56   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@3.2: dat kan je ook zeggen van mensen die verlamd in een rolstoel zitten of mensen die met een open rug geboren worden en niet enkel compleet retarded zijn maar ook nog eens constant operaties moeten ondergaan om in leven te blijven.

Technisch gezien is dat idd nog een mensenleven, maar op sociaal en emotioneel vlak is dat verre van een mensenleven.

Deze jongen zal op die laatste 2 vlakken al zeker geen al te best leven geleid hebben, anders doet ge zoiets niet.
3.4 100% rep

DiabloNatchos zegt op 17/07/2012 18:06   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Ik had hem toch liever levend gehad.
3.5 100% rep

TrapShot zegt op 17/07/2012 18:44   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@3.4: Ik ook, die jongen ging het nog ver schoppen in het leven, daar ben ik van overtuigd.
3.6 100% rep

Rusher zegt op 17/07/2012 19:31   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Doorzettingsvermogen ontbrak er alvast niet aan
3.7 100% rep

Reverz zegt op 17/07/2012 19:41   [?]

  Rating 2 16+ 16+
3.2: dat klopt. Maar zolang het geen kind is dat sterft van ontbering omdat de ouders het te druk hebben met gamen maar iemand die het in principe zelf in de hand heeft vind ik dit eerder een vorm van natuurlijke selectie.
3.8 100% rep

kim gillissen zegt op 17/07/2012 20:48   [?]

  Rating -1 16+ 16+
@ 3.7: Idd, is net hetzelfde als bij andere verslavingen zoals drug enz... want voor naar een afkick centrum te gaan komt de ziekenkas zelfs tussen beiden om de kosten te dekken, terwijl ik zoiets heb van: "je kende de gevolgen, er zijn genoeg waarschuwingen over drugs, dus moet je achteraf niet komen huilen om hulp".
Zo mensen verdienen geen hulp tbh, evenzeer als dat deze jongen geen medelijden verdient.
3.9 100% rep

Bram Lacor zegt op 17/07/2012 23:21   [?]

  Rating 3 16+ 16+
@3.8: Gekent duidelijk niets van socialeproblematieken of van de neurlogie van verslavingen dus misschien moette uw domme en kortzichtige mening voor u houden. Zeker als het punt dan nog is dat sommige mensen (bv. domme en kortzichtige)overbodig zijn op deze wereld.
3.10 100% rep

Balle zegt op 18/07/2012 4:16   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@onsKimmekeGillissen

mensen zonder empathie mogen voor mij ook opkrassen
4 100% rep

Grimmy zegt op 17/07/2012 15:04   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Tja, het feit dat ze niet op hun gemak thuis op hun eigen PC kunnen gamen zal er ook wel voor iets tussen zitten.

5 100% rep

wikke1984 zegt op 17/07/2012 15:27   [?]

  Rating 0 16+ 16+
als ik naar een lan party ga is dat ook 2 dagen hoor vollen bak wel met wat slaap en genoeg eten en drinken :-))
6 100% rep

CurrY zegt op 17/07/2012 15:53   [?]

  Rating 4 16+ 16+
Die kunnen echt niet goed tegen slaaptekorten daar ofzo ze das precies elke week dat er daar ene doodga tijdens het gamen.

Ik snap ni waarom hij zolang ni zou eten ook. Ik krijg al honger als ek een uurke aant gamen ben
6.1 100% rep

Moonbaby zegt op 17/07/2012 17:21   [?]

  Rating 0 16+ 16+
HMMM....

Waar zijn die koeke?!
6.2 100% rep

Quecera zegt op 17/07/2012 18:34   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Omdat die mannekes daar amper 40kg wegen, dan lok je hartproblemen uit als je 24/7 gamed en dat terwijl je niet eet of drinkt. Ik zie geen mollige persoon om het zacht uit te drukken sterven achter zijn PC omdat hij 2 dagen niet gegeten heeft of aan beweging gedaan heeft. Eet nog meer rijst
6.3 100% rep

Moneuil zegt op 17/07/2012 20:17   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Die dikke mensen sterven meestal aan een hartinfarct en betwijfel of rijst eten er iets mee te maken heeft...
Eet nog wa meer vlees en hou vooral die oogkleppen op.
7 100% rep

Lamsednav zegt op 17/07/2012 16:57   [?]

  Rating 1 16+ 16+
En dan nog bij D3 wat een zeikspel.
Kheb er al genoeg van na 30m spelen.
7.1 100% rep

kim gillissen zegt op 17/07/2012 17:58   [?]

  Rating 0 16+ 16+
^ agreed!
8 100% rep

Cr4zy_M0 zegt op 17/07/2012 19:22   [?]

  Rating 0 16+ 16+
van te lang pippi langkous te roepen ga je ook dood
9 100% rep

Moneuil zegt op 17/07/2012 20:15   [?]

  Rating 2 16+ 16+
De gamer is tijdens het farmen van Diablo III waarschijnlijk van verveling gestorven...
10 100% rep

Deathchills zegt op 17/07/2012 20:30   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Who cares. Als ge zo stom zijt dan mist de wereld u toch ni. Erg voor de familie dat wel. Familie lit gestorven omdat em stom was.
11 100% rep

obssession zegt op 17/07/2012 22:21   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ben ik blij dat ik net 147 uur nonstop Farmville gespeeld heb ipv Diablo III phew...
12 100% rep

Unnamed zegt op 18/07/2012 13:53   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Hij was niet aan het gamen. Hij was aan het grinden.