Diablo III - Ultimate Evil Edition

Diablo III zorgt voor ongeziene verkoop

Diablo III zorgt voor ongeziene verkoop


23 May 2012 16:26 | Nieuws | Thermos | 29 reacties

Dat de wereld hard zat te wachten op Diablo III kunnen we zonder twijfel aannemen (of de game iedereens verwachtingen inlost laten we in het midden). Het nieuwe kindje van Blizzard deed het in elk geval goed aan de kassa en als gratis extra bij een World of Warcraft-annual pass.

 

In de eerste vierentwintig uur van verkoop ging Diablo III meer dan 3,5 miljoen keer over de toonbank. Daarnaast werden er 1,2 miljoen kopieën aan mensen met een WoW-annual pass gegeven. Volgens Blizzard maken die cijfers hun dungeon crawler het snelst verkopende pc-spel ooit. Buiten de verkopen van de eerste dag vertelt Blizzard ook dat er op het einde van de eerste week 6,3 miljoen versies verkocht zijn.

 

Naast die monumentale getallen vrij te geven is Blizzard niet bang om toe te geven dat ze niet voor zo'n stormloop op hun servers waren voorbereid. Het bedrijf verontschuldigt zich en hoopt dat alles nu vlotter verloopt. Daarnaast willen ze de spelers bedanken voor hun aanhoudende geduld en steun.

 

 

Informatie over Diablo III - Ultimate Evil Edition


Releasedatum: 15-05-2012
Ontwikkeld door: Blizzard Entertainment
Uitgegeven door: Blizzard Entertainment
Genre: RPG
Multiplayer
Beschikbaar op: pc x360 ps3 ps4 xone
Age 16+
 
1 100% rep

Aruman zegt op 23/05/2012 16:58   [?]

  Rating 0 16+ 16+
:-) ja die eerste dag was het idd wel een ramp. niet eens kunnen spelen. Hopelijk lere ze hier van voor de toekomst.
1.1 100% rep

Misterblort zegt op 24/05/2012 8:42   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Don't get your hopes up voor de toekomst..
Die mannen hebben gewoon gezegd. We zetten pas genoeg servers als we genoeg verdient hebben om ze te kopen en extra ^^
2 100% rep

the_real_hex zegt op 23/05/2012 17:02   [?]

  Rating 0 16+ 16+
een goed begin is half gewonnen zeggen ze dan
3 100% rep

ICE_bel zegt op 23/05/2012 17:12   [?]

  Rating 0 16+ 16+
en gisteren was max payne beter verkocht? lol
3.1 100% rep

Panaramo zegt op 23/05/2012 17:16   [?]

  Rating 4 16+ 16+
Waarschijnlijk gaat het hier om best verkopende pc-exclusive
3.2 100% rep

Khyzinn zegt op 23/05/2012 18:19   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Beter verkocht in de UK toch? Niet de rest van de wereld
4 100% rep

Fredvdp zegt op 23/05/2012 17:18   [?]

  Rating 10 16+ 16+
Zo. Nu weet heel de industrie ook ineens dat we 'always online'-DRM aanvaard hebben.
4.1 100% rep

Anvious zegt op 23/05/2012 17:45   [?]

  Rating 0 16+ 16+
+1


Helaas het slaat nergens op inderdaad
4.2 100% rep

Awesomeness zegt op 23/05/2012 18:22   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ja, want ik game altijd offline op mijn laptopje in een donker hoekje....
4.3 100% rep

harniq zegt op 24/05/2012 0:37   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Wie is tegenwoordig NIET always offline?
4.4 100% rep

Unnamed zegt op 24/05/2012 13:41   [?]

  Rating 0 16+ 16+
De blizzard servers zijn niet always online... Vorige zondag kon ik geen diablo spelen. Heel de dag niet.
5 100% rep

lowscore zegt op 23/05/2012 18:07   [?]

  Rating 2 16+ 16+
6.3 miljoen verkochte exemplaren in de eerste week. Hoe? PC gaming was toch aan uitsterven?
5.1 100% rep

waffel zegt op 24/05/2012 0:56   [?]

  Rating 0 16+ 16+
dat was zo, maar lees artikel in de laatste Gunk

blij dat ik vorige zomer beslist heb een nieuwe pc te kopen!
5.2 100% rep

Unnamed zegt op 24/05/2012 13:42   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Je hebt hier geen nieuwe pc voor nodig. Een maat van mij draait het vlot op een machine van een paar jaar oud, met alles op medium. En het verschil tussen medium en high is echt belachelijk klein.
6 100% rep

Xenus zegt op 23/05/2012 18:21   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Wat is er nu eigenlijk speciaal aan dit spel? Ik heb gisteren een stream gezien van dit spel en wat is het verschil tussen dit en een ander hack/slash spel?
6.1 100% rep

spinx zegt op 23/05/2012 18:40   [?]

  Rating 0 16+ 16+
De items!
6.2 100% rep

wimpers2 zegt op 23/05/2012 19:19   [?]

  Rating 1 16+ 16+
En de naam van het spel
6.3 100% rep

Michster zegt op 23/05/2012 19:25   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Battlenet ervaring volgens sommigen. Ik doe het voor de items + het is gewoon leuk om de duivel in kwestie als main bad guy te hebben.
6.4 100% rep

Sangdrax zegt op 23/05/2012 19:29   [?]

  Rating 0 16+ 16+
De magistrale gameplay.Zoals gewoonlijk, grensverleggend zoals enkel Blizzard dat kan. Terwijl ik iets tegen hypes heb... deze game doet mij iets aan lol
7 100% rep

RiFuXe zegt op 23/05/2012 18:25   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Je moet het eens 10 uren spelen, dan begrijp je waarom dat spel goed is. Het is een perfecte mix tussen brainless gamen en een enorme diepgang. Ik moet wel zeggen dat het spel veel van Guildwars weg heeft nu, maar dat is zeker niet negatief.
7.1 100% rep

Aramora zegt op 23/05/2012 19:16   [?]

  Rating 0 16+ 16+
7. zijt ermee aant zwanzen mag ik hopen ? diepgang in het verhaal isser ni echt, kvin het niet zo leuk gamen als D2 ook, heb 40uur na elkaar gespeeld en nu ligt het daar al 4 dagen langst de kant

zwaar overhyped, en snap niet waar ze 10 jaar met bezig geweest zijn ook
7.2 100% rep

Den_Tim zegt op 23/05/2012 19:20   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Als ik een spel 10u moet spelen tot het leuk wordt, is het een slecht spel.
7.3 100% rep

yoshimura zegt op 23/05/2012 20:47   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Als ge 40 uur aan een stuk heb gespeeld, ga er dan maar van uit dat het spel goed is.

WTF is wrong with people ...
8 100% rep

Glen l zegt op 23/05/2012 19:57   [?]

  Rating 0 16+ 16+
da verklaard veel waarom ze de eerste dag zo veel problemen hadden
9 100% rep

Madmaarten zegt op 23/05/2012 20:53   [?]

  Rating 1 16+ 16+
pc gaming is dood


10 100% rep

radioth zegt op 23/05/2012 21:40   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Dit is gewoon te gek voor woorden 6/10 belgen zou dit spelen als je dit % zou bekijken.

Ik begrijp heel goed dat Blizzard kampt met server problemen want je kan dit spel ook gratis spelen door middel van iemand die het spel koopt.Dus meer spelers dan er games zijn verkocht. Blizzard had dit niet verwacht denk ik. javascript:void(0);

(Op dit moment van typen terug servers down )
10.1 100% rep

Soeverein zegt op 23/05/2012 22:47   [?]

  Rating 1 16+ 16+
[quote]6/10 belgen zou dit spelen als je dit % zou bekijken[/quote]

Die 6 miljoen is wereldwijd hé. Niet enkel binnen België.
10.2 100% rep

waffel zegt op 24/05/2012 0:58   [?]

  Rating 0 16+ 16+
hahaha wtf, hoe dwaas kunde zijn man

ik hoop echt dat ge trollt
11 100% rep