Diablo III - Ultimate Evil Edition

Diablo III was oorspronkelijk een MMO

Diablo III was oorspronkelijk een MMO


14 June 2012 19:16 | Nieuws | Panaramo | 26 reacties

Max Schaefer, het hoofd van Runic Games en ex-werknemer van Blizzard, heeft in een interview bekend gemaakt dat Blizzard origineel van plan was om van Diablo III een MMO te maken. "Toen ik een miljoen jaar geleden nog bij Blizzard werkte, waren we bezig aan Diablo III en dat zou een MMO worden. Het idee was een Diablo-versie van World of Warcraft."

 

Runic is ondertussen volop bezig met Torchlight II, de game die in essentie de grote tegenhanger van Diablo III moet zijn. Schaefer zegt dan ook dat ze bij het Torchlight-team blij waren met de weg die Blizzard met Diablo insloeg. Door het toevoegen van de constante internetverbinding en het Auction House was het voor hen gemakkelijker om een duidelijk onderscheid te maken tussen de twee games. Verder gaf Max Schaefer nog mee dat de pre-orders van Torchlight II op de release van Diablo III met 40% zijn gestegen en ze sindsdien die trend hebben aangehouden.

 

Heeft Blizzard de juiste keuze gemaakt door van hun oorspronkelijke idee af te stappen, of hadden jullie liever een Diablo-MMO gezien ? 

 

Diablo III

Bron: Games On Netexterne link

Informatie over Diablo III - Ultimate Evil Edition


Releasedatum: 15-05-2012
Ontwikkeld door: Blizzard Entertainment
Uitgegeven door: Blizzard Entertainment
Genre: RPG
Multiplayer
Beschikbaar op: pc x360 ps3 ps4 xone
Age 16+
 
1 100% rep

Phaetor zegt op 14/06/2012 19:23   [?]

  Rating 5 16+ 16+
Had een hele andere game geweest, kunnen we niet echt over oordelen eh
Maar het huidige resultaat is een leuke game dus kan niet klagen tbh
1.1 100% rep

kim gillissen zegt op 15/06/2012 3:43   [?]

  Rating 2 16+ 16+
-1 want Diablo 3 is verre van leuk en dan bedoel ik niet enkel de bugs in AH en de servers die uitvallen.
Item drops zijn crap, Legendaries zijn niks waard, om te progressen ingame MOET je wel degelijk het AH gebruiken vanwege de slechte item drop, de balnce van Inferno difficulty is belachelijk (in Normal is alles 'walk in the park' en in Inferno is het in 1 schot dood gaan).

Ze hebben zich te veel op het RMAH gefixeerd om daar geld uit te melken tot de koe droog staat.

Mensen die zeggen dat D3 goed is hebben ofwel nooit Diablo 2 gespeeld en ofwel steken ze met hun kop zo diep in Blizzard z'n reet dat ze blindelings alles van hun goed goedkeuren en kopen.
1.2 100% rep

LoRdOfMaDnEs zegt op 15/06/2012 9:48   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Of ze hadden gewoon geen torenhoge verwachtingen?
Ik heb jaren Diablo II gespeeld en ben zeker en vast geen blizzard fanboy, toch vind ik het een goed spel. Vreemd...
1.3 100% rep

kim gillissen zegt op 15/06/2012 18:36   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Je bent dan ook Lord of MADNESS.
1.4 100% rep

yellowtigra zegt op 15/06/2012 23:47   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik vind Diablo 3 goed en ik heb zelfs diablo 1 nog gespeeld, tegenwoordig is geen enkele game nog goed als't geen WOW cloon is

Heb nie echt probs met mijn drops ( ) , ik gebruik dan ook bijna altijd gear met veel extra kans op goeie drops...
2 100% rep

OmegaII zegt op 14/06/2012 19:28   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik verwacht toch nog altijd Expansions. En nog meer MMO features. Enkel zonder maandelijks abonnement.
3 100% rep

?therapy? zegt op 14/06/2012 19:48   [?]

  Rating 4 16+ 16+
Dat ze Torchlight maar snel uitbrengen
4 100% rep

Madmaarten zegt op 14/06/2012 19:59   [?]

  Rating 2 16+ 16+
wat ik de grootste fail vind aan diablo III is dat ze 5 classes hebben en maar een max aantal personen van 4 per game

is er nu echt niemand in die studio die dacht van 'hmm mss moeten we 5 spelers toelaten in het spel zodat mensen een team kunnen maken met 1 van elke klasse?'
4.1 100% rep

Quecera zegt op 14/06/2012 20:44   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Nee, ze denken direct correct. 'Laten we 4 spelers max doen zodat mensen kunnen experimenteren welke setup de beste is', ze hebben Diablo al genoeg versimpeld voor (denk ik) een console versie uit te brengen. We mogen toch nog een paar keuzes zelfs beslissen niet? Het is al saai genoeg vergeleken met d2
4.2 100% rep

harniq zegt op 14/06/2012 21:49   [?]

  Rating 0 16+ 16+
waarom maar 4 spelers per game??? Belachelijk
4.3 100% rep

Apathy zegt op 14/06/2012 22:47   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Je ziet nu al geen fuck als je een Witch Doctor mee hebt, laat staan met nog meer man.
4.4 100% rep

Madmaarten zegt op 15/06/2012 0:52   [?]

  Rating 0 16+ 16+
alsof je wel iets zag met een javelin amazone in de cow level
4.5 100% rep

kim gillissen zegt op 15/06/2012 3:45   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Dat noem je de enigste fail? Wat van de item drops, server crashes, crappy legendaries, slechte Inferno balance, useless crafting,....
4.6 100% rep

harniq zegt op 15/06/2012 8:35   [?]

  Rating 0 16+ 16+
dat alles is patchbaar, vergeet niet dat zoiets normaal is kort na launch. Bij GW2 release verwacht ik hetzelfde. Maar 4 spelers is een design choice. Een slechte ook nog die niet simpel te fixen is. Dus waar GW2 een actieMMO maakt uit een d2 kloon, halveert d3 het aantal spelers. Mooizo... rip blizzard
4.7 100% rep

Madmaarten zegt op 15/06/2012 10:07   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@4.5 'grootste' fail
het is iets dat erg simpel is
ik vind als je een multiplayer hebt in het spel dat het dat je op zijn minst de kans moet hebben om alle klasses in hetzelfde spel te krijgen

items en moeilijkheid kan gemakkelijk worden gebalanceerd met een patchke
4.8 100% rep

kim gillissen zegt op 15/06/2012 18:37   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Neen want alles is op RMAH gebaseerd en ze gaan zich niet in de voet schieten door de kans op sales in RMAH te verminderen.
5 100% rep

ICE_bel zegt op 14/06/2012 20:04   [?]

  Rating 3 16+ 16+
hehe met 25 of 40 man naar diablo ^^
6 100% rep

nemises1973 zegt op 14/06/2012 20:39   [?]

  Rating 0 16+ 16+
wel spel suckt bi time
7 100% rep

owa zegt op 14/06/2012 20:47   [?]

  Rating 3 16+ 16+
het enige wat mij stoort dat je constant dezelfde verhaal lijn speelt maar wil echt meer dungeons zien.
8 100% rep

Drokz zegt op 14/06/2012 20:50   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Alé, ze hadden dan toch m'n droom MMO (samen met baldur's gate) in gedachten.... Jammer
8.1 100% rep

Ikaruga zegt op 14/06/2012 22:25   [?]

  Rating 4 16+ 16+
Baldurs Gate een MMO?
No thank you.

Het probleem met MMO's is dat het genre zowiezo eist dat je bepaalde genre overschreidende limieten moet trekken.
Impact van keuzes door individuen zoals in Baldurs Gate kunnen gewoon niet vertaald worden naar een MMO.
Ook de essentie van Baldurs Gate zou daar volledig mee weg zijn. Het zou gewoon generic MMO #207 zijn met de naam BG erop
9 100% rep

thetrax zegt op 15/06/2012 2:54   [?]

  Rating 1 16+ 16+
D3 is een zalige game, helaas kunt ge door dat "constant online moeten zijn" niet spelen waar en wanneer je wilt!
Ben net thuis van mijn werk, nu is het maintenance tot 6uur, uit frustratie Torchlight 2 gepreorderd zodat ik deel 1 kan spelen
9.1 100% rep

michiel6661 zegt op 15/06/2012 7:42   [?]

  Rating 0 16+ 16+
I did just the same
9.2 100% rep

Grand Master K zegt op 15/06/2012 14:05   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Langs waar heb je Torchlight 2 pre-orderd?
10 100% rep

Timborius zegt op 15/06/2012 23:39   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Vond het een leuk spel..heeft me toch nog 25uur kunnen boeien. Erg tegenwoordig..
11 100% rep