Diablo III-items verkocht voor 250 dollar

Diablo III-items verkocht voor 250 dollar


14 June 2012 8:41 | Nieuws | EliasAdam | 25 reacties

Vrijdag ontvangt Diablo III bij ons het 'Auction House' waar je in-game spullen voor echt geld kan kopen of verkopen. De Amerikanen kunnen echter nu al aan de slag en de eerste biedingen zijn reeds afgelopen. Dat sommige items voor heel wat geld gingen worden verkocht, was op voorhand te voorspellen, maar het limietbedrag van 250 dollar werd - tot verbazing - toch meermaals bereikt.

 

Of Blizzard binnenkort het maximale bedrag zal verhogen zodat mensen nog meer geld kunnen spenderen aan zeldzame items weten we niet, maar we zijn alvast benieuwd of de Europeanen evenveel geld ertegenaan zullen smijten. Zouden jullie zoveel geld uitgeven aan in-game spullen?

 

Diablo Money

Informatie over Diablo III


Releasedatum: 15-05-2012
Ontwikkeld door: Blizzard Entertainment
Uitgegeven door: Blizzard Entertainment
Genre: RPG
Multiplayer
Beschikbaar op: pc x360 ps3 ps4
Age 16+
 
1 100% rep

Xavve zegt op 14/06/2012 9:02   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Lol, no way
2 100% rep

Yimah zegt op 14/06/2012 9:05   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ah, beter als de lotto dan (om geld te verdienen toch
3 100% rep

iXzion zegt op 14/06/2012 9:09   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Domme vraag, maar dat geld, gaat dat dan naar Blizzard of wordt dat naar de aanbieder zijn rekening overgemaakt ofzo?
3.1 100% rep

mig el pig zegt op 14/06/2012 9:10   [?]

  Rating 0 16+ 16+
15% voor Blizz, rest voor jezelf.
3.2 100% rep

Moonbaby zegt op 14/06/2012 9:14   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Fair enough
3.3 100% rep

yekezei zegt op 14/06/2012 9:41   [?]

  Rating 0 16+ 16+
+15% voor blizzard + nog eens 15% voor het geld op je paypal te zetten
3.4 100% rep

iXzion zegt op 14/06/2012 9:53   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Chill ^^
4 100% rep

Awelex zegt op 14/06/2012 9:14   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik vind geld betalen voor virtuele items in een game al redelijk raar maar dit vind ik gwn belachelijk. 250 euro in een (tot op heden) pve game voor een wapen? Komaan.
Dan spreek ik nog niet eens over de toestanden in de auction house zodat blizz zelf wegloopt met redelijk wat cash bij iedere aankoop. Iedereeen doet wat hij wil natuurlijk maar ik vind dit belachelijk.
5 100% rep

Royal Belgium zegt op 14/06/2012 9:16   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om mee te doen aan zo een geldverspilling
6 100% rep

callig zegt op 14/06/2012 9:21   [?]

  Rating 0 16+ 16+
bwa , ik denk ook niet dat dat echt rendabel is om er zo veel geld voor te vragen, mensen gaan je makkelijker undercutten en dan nog er is een hele klein poel mensen die 250 willen neerleggen voor een item, waardoor je wss soms lang moet wachten
7 100% rep

Løwe.. zegt op 14/06/2012 9:48   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ik vond 10 euro voor ingame items bij WoW al duur in de blizzard store, laat staan dit soort bedragen. Gaat mij ook veel te ver dit.
8 100% rep

Unnamed zegt op 14/06/2012 9:50   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik zie al veel Chinesen beginnen item-farmen.

De prijs zal zakken tot ze ongeveer gelijk zijn met het gemiddelde loon van hun land.

Stel er dropt 1 waardevol item gemiddeld per uur farmen. En het loon in china is gemiddeld €5 euro per uur. Dan is alles meer als €5 veel voor die mannen, en dus de moeite

Wie gaat er nog een item van €250 kopen als hetzelfde beschikbaar is voor €5?
8.1 100% rep

iXzion zegt op 14/06/2012 9:54   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Als er genoeg zotten zijn die aan 250 kopen zal de prijs zo hoog wel blijven hé
8.2 100% rep

R3L4X zegt op 14/06/2012 16:36   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Niet als er meer en meer mensen het gaan aanbieden, kwestie van vraag-aanbod.
9 100% rep

oxX_Nemesis_Xxo zegt op 14/06/2012 10:52   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Je moet goed zot zijn, om 250 euro aan een digitaal item uit tegeven. Als de limiet 500 euro was, zouden de mensen dat ook nog vragen en er zouden zotten, zijn die dat ook nog zouden kopen. Dan kun je uw geld evengoed direct in de vuilbak gooien.
9.1 100% rep

THiFeNoS zegt op 14/06/2012 18:46   [?]

  Rating 0 16+ 16+
eigenlijk doe je dat ook, want blizzard heeft ergens in de kleine lettertjes staan dat je geen echte eigenaar bent van het virtuele item na de aankoop. dat blijft van blizzard. wanneer ze van mening zijn dat ze het willen afpakken om eender welke reden dan ook, sta je nergens.
10 100% rep

RBMK zegt op 14/06/2012 10:55   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Het enige wat ik weet is dat niemand op de kap van Blizzard moet zitten. Ze hebben verdorie gelijk dat ze munt slaan uit een bende idioten die zo zot zijn zoveel geld uit te geven aan één ingame item die men met een beetje moeite en wat geluk evengoed zelf had kunnen vangen.
10.1 100% rep

thelordofpee zegt op 14/06/2012 11:06   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Laten we weer een dictatuur invoeren tegen al die idioten!
10.2 100% rep

Bram Lacor zegt op 14/06/2012 19:12   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Idioten moet je beschermen niet uitbuiten...
11 100% rep

Mordocai zegt op 14/06/2012 11:15   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik raak het RMAH niet aan ... en als ik de prijzen zie, ben ik nog meer overtuigd om het niet te doen. Zal het wel bij de gold AH houden.
12 100% rep

Wg_Flow zegt op 14/06/2012 11:59   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Fucking losers die dit doen zeg.
13 100% rep

sumoman_4 zegt op 14/06/2012 12:29   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Probleem is dat alle goeie gear op rmah zal komen te staan en dat gold enkel nog crap items gaan zijn
14 100% rep

noccy zegt op 14/06/2012 12:32   [?]

  Rating 1 16+ 16+
"we zijn alvast benieuwd of de Europeanen evenveel geld ertegenaan zullen smijten."

http://www.ebay.de/itm/Diablo-3-Item-1h-Einhand-Sword-Schwert-1253-DPS-IAS-Sockel-1k-1000k-Gold-/251081594866?pt=DE_PC_Videospiele&hash=item3a75a117f2#ht_560wt_1396

Zotte euro's betalen 700+€ voor een degelijk item
14.1 100% rep

EliasAdam zegt op 14/06/2012 12:42   [?]

  Rating 0 16+ 16+
15 100% rep

sixstripes zegt op 14/06/2012 13:48   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Dat Blizzard een RMAH heeft is niet zo schandalig he, Diablo II heeft al 12 jaar een zwart circiut van items op veiling sites en daar hebben zij niks aan. Nu pikken ze een goed dik graantje mee en je hoeft dit niet te doen, het is een vrije keuze. En als je het wel doet, mag de zot geven wat ie wil...it's a free country...

Zelf zou ik dit niet doen nee.