Diablo III - Ultimate Evil Edition

Blizzard

Blizzard "verrast" door heisa rond Diablo III


05 August 2011 11:31 | Nieuws | Hanzz | 50 reacties

Toen Blizzard begin deze week aankondigde dat een permanente online verbinding nodig was om Diablo III te spelen, kregen gamesites wereldwijd plotseling heel wat extra internetverkeer te verwerken. Verontwaardigde reacties van fans stroomden langs alle kanten binnen - iets dat volgens ons toch niet geheel onverwachts kwam. Toch komt Blizzard schijnbaar uit de lucht gevallen, zo blijkt uit een interview met MTV Multiplayer.

"Ik ben eigenlijk verrast dat een permanente internetverbinding de dag van vandaag nog in vraag gesteld kan worden," zo zei Robert Bridenbecker, vice-president Online Technologies van Blizzard. "We hebben al vijftien jaar aan ervaring in online gameplay. Met World of Warcraft en Battle.net voornamelijk, maar nu ook met Diablo III. Een sterke online gameplay is gewoon de natuurlijke gang van zaken, zo werkt de industrie. [...] Wanneer men kijkt naar alle voordelen die je krijgt bij een goede verbinding met de servers, is het moeilijk om de aantrekkingskracht van het geheel te negeren."

 

Veel spelers namen ook aan dat deze beslissing niet genomen werd om de speelervaring te verbeteren, maar eerder om piraterij tegen te gaan. Maar dit wordt den stelligste ontkend door Bridenbecker: "ik denk niet dat DRM ooit ter sprake is gekomen tijdens de gesprekken over de werking van de connectie. Wel dachten we aan het veilig houden van je personages, want het zal op deze manier onmogelijk zijn dat spelers hun account verliezen aan hackers of dupes. Dát stond op onze vergaderagenda, niet de maatregelen om piraterij tegen te gaan."    

 

 

Diablo 3

Informatie over Diablo III - Ultimate Evil Edition


Releasedatum: 15-05-2012
Ontwikkeld door: Blizzard Entertainment
Uitgegeven door: Blizzard Entertainment
Genre: RPG
Multiplayer
Beschikbaar op: pc x360 ps3 ps4
Age 16+
 
Pagina:
1 100% rep

rico zegt op 05/08/2011 11:39   [?]

  Rating 5 16+ 16+
die online connectie zit me ni tegen ma da real money voor auction house! da zit me vooral tegen!
maakt gewoon spel kapot
1.1 100% rep

Jona zegt op 05/08/2011 11:50   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Inderdaad, denk dat gamers meer een probleem mee hebben met die real-money auction house dan met die internet-verbinding. Ik persoonlijk heb eigenlijk geen probleem met die permanente internetverbinding op trein of vliegtuig speel ik toch alleen op mijne Blackberry of op mijne Nintendo DS (of binnenkort PS Vita).
1.2 100% rep

LarskeIII zegt op 05/08/2011 11:51   [?]

  Rating 4 16+ 16+
ze willen gewoon niet dat er shops zijn die massaal geld verdienen aan het spel zonder dat ze zelf er iets aan verdienen Ik heb dit al gezien bij enkele andere spellen en op zich is het wel een goed systeem vind ik
1.3 100% rep

thetrax zegt op 05/08/2011 13:10   [?]

  Rating 4 16+ 16+
Items zouden iets moeten weergeven dat ze gekocht zijn imo, zodat je kan zien met wat voor speler je te maken hebt
1.4 100% rep

Bram Lacor zegt op 05/08/2011 16:53   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Wanneer gaan ze nu is rekening houden met de mensen waarbij de wireless verbinding thuis crap is...
Tenzij ze dit uiteindelijk niet echt gaan doe denk ik dat ik voor de eerste keer in mijn leven een spel illegaal ga donwloaden. Mijn ervaring met Assasins Creed 2 was namelijk niet echt positief.
Diablo 2 speelde ik trouwens ook meer offline dan online.

@1.3 Misschien van die titels zoals in D2
1.5 100% rep

Banemus zegt op 05/08/2011 19:30   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Nu moet je mij eens uitleggen wat het probleem is?? wat is er nu zo erg aan da andere mensen gear kopen voor geld ?

Het is een pve game, het enige wat je doet is constant grinden grinden grinden voor gear ... als zij persee dat gear sneller willen en hun eigen daarna dan vervelen omdat ze het gear gewoon gekocht hebben, who cares??

je speelt dat spel omwille van de coop met uw vrienden of singleplayer. Je gaat er waarschijnlijk nog niet eens iets van merken.
1.6 100% rep

tendonsi zegt op 05/08/2011 21:23   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Idd ze willen gold farming tegengaan, en dus liever de spelers zelf die gold farming laten doen, en dat via hun eigen systeem dat ze kunnen controleren.

Internet is normaal ja, kun je praten met je Starcraft II en WoW vrienden.
Meteen ook altijd updates, en ook handig om andere dingen er mee uit te wisselen.
Ondertussen ook nog es miljoenen inkomsten omdat piraatjes zo gepest worden en het moeilijk kan :P
1.7 100% rep

Shakal3 zegt op 06/08/2011 0:53   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ik ben beetje tegen het "real-life money", maar langs andere kant heb je geen SCAM of andere bullshit als je toch geld wilt spenderen om Items te kopen.
Dus vind ik het een goeie beslissing van blizzard. Alleen dat ze klein geld vragen voor transacties vind ik iets overgaan ... maar ja, zo zit business in elkaar.


Dus, HATERS... niemand verplicht jullie om geld te spenderen.
2 100% rep

molog zegt op 05/08/2011 11:42   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Je "hoeft" RMAH niet te gebruiken he, dat is een keuze die je zelf maakt. Ik ga wrs toch hardcore spelen daar is zelfs geen RMAH.
2.1 100% rep

Ikaruga zegt op 05/08/2011 12:44   [?]

  Rating 2 16+ 16+
het is dan ook neit 1 speler die de invloed van RMAH bepaalt op het spel, maar de massa die het wel gaat doen.
Dat is hetzelfde als zeggen dat ge u verzet tegen DLC om het niet te kopen, om te tonen dat het melkerij is. Maar die DLC trend blijft maar doorgaan om dat de massa er wel blijft in meelopen.

Het zal hoegenaamd een uitgezaaid gevolg hebben voor alle mensen die de RMAH niet gebruiken
3 100% rep

Misterblort zegt op 05/08/2011 11:48   [?]

  Rating 7 16+ 16+
Ik denk dat 95% van diegenen met commentaar, het hebben over het auction systeem ipv de permanente internetconnectie.. En daar spreken ze dan helemaal ni over.. Belachelijk!
3.1 100% rep

Jona zegt op 05/08/2011 11:52   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Snap ik ook niet waarom ze niet over die auction house spreken.
4 100% rep

tb-303 zegt op 05/08/2011 11:59   [?]

  Rating 4 16+ 16+
"zal op deze manier onmogelijk zijn dat spelers hun account verliezen aan hackers of dupes" lol

...en wow accounts worden ook niet gehacked of gestolen zeker...
4.1 100% rep

the dreamer zegt op 05/08/2011 12:08   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ja LOL haha
4.2 100% rep

tendonsi zegt op 05/08/2011 21:23   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Als je dat token systeem neemt, dat bijna een bank is, niet hoor

Of dan moeten ze al je iphone of identicator komen stelen in je huis xD
4.3 100% rep

Shakal3 zegt op 06/08/2011 0:58   [?]

  Rating 0 16+ 16+
of je gebruikt een e-mail voor je account die je op internet cafe hebt aangemaakt. En je logt het thuis niet mee (zodat je e-mail password nergens wordt opgeslagen/weergegeven) en je bent veilig.

Althans zo was ik 2.5 jaar veilig zonder autentication password te gebruiken of gehacht te worden.
5 100% rep

Veruca zegt op 05/08/2011 12:04   [?]

  Rating 6 16+ 16+
"Ik ben eigenlijk verrast dat een permanente internetverbinding de dag van vandaag nog in vraag gesteld kan worden."

Not sure is serious...

Gaat enorm leuk zijn als ge eens wilt spelen, en uw internet ligt plat. Of het valt uit terwijl je offline single player aan het doen bent.Bye-bye gamesessie.

Normaal gezien gaat dat systeem inderdaad geen problemen geven, maar van zodra ge even zonder internet zit gaat het enorm frustrerend zijn. Dus ook geen D3 op de laptop tenzij ge in een hot spot zit ofzo.

Blizzard is serieus in m'n achting aan't dalen.
5.1 100% rep

Shakal3 zegt op 06/08/2011 1:00   [?]

  Rating 0 16+ 16+
laten we zeggen dat er PRO en CONTRA'S zijn. Zelfde probleem met Belgische politici.
6 100% rep

Yusifer zegt op 05/08/2011 12:14   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Met die online verbinding kan ik leven, ik heb zelden last dat internet down is. Maar die Pay2Win auction house moeten ze serieus eruit halen, zoiets is echt schandalig en mag zeker geen trend worden.
6.1 100% rep

tb-303 zegt op 05/08/2011 12:22   [?]

  Rating 0 16+ 16+
bwaa was ook mijn eerste gedacht, maar de auction house is enkel op normal difficulty, en wie speelt daar nu multiplay op.
6.2 100% rep

Ikaruga zegt op 05/08/2011 12:32   [?]

  Rating 1 16+ 16+
, Auction house is voor elke difficulty, enkel niet voor hardcore (wat een bijkomende optie is bij character creation: perma death)
6.3 100% rep

Shakal3 zegt op 06/08/2011 1:04   [?]

  Rating 0 16+ 16+
6.2 vrij loggisch. maar wat ik mij afvraag ... gaat dat allemaal PvP gedeelte beschadigen of niet (items > skill) want "guns don't kill people, people kill people"


PS, kun je meer info geven over HC mod?
Thx
7 100% rep

Salasander zegt op 05/08/2011 12:38   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Jongens wie heeft dezer dagen geen permanente internetverbinding?

Deal with it
7.1 100% rep

jayzero zegt op 05/08/2011 12:41   [?]

  Rating 1 16+ 16+
draadloos op mijn kamer kan soms wel eens wegvallen, zo al irritant genoeg.
7.2 100% rep

DonVermo zegt op 05/08/2011 20:09   [?]

  Rating 0 16+ 16+
dan hebde met uw gewoon internet ook problemen en met alle games die je online wil spelen. Powerlines FTW !
8 100% rep

Yvezzke zegt op 05/08/2011 12:46   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Tjah, take it or leave it, ze willen hun game beveiligen op deze manier. Genoeg haaien in de zee die overal een graantje van willen meepikken.
Dit willen ze overduidelijk voorkomen.
Ze hebben imo het volste recht hun product veilig te stellen.
8.1 100% rep

Thunderass zegt op 09/08/2011 22:50   [?]

  Rating 0 16+ 16+
niet alleen beveiligen, maar alle randomization gebeurt bij de blizz servers.
stond op diablofans denk ik ..
9 100% rep

maartendq zegt op 05/08/2011 13:08   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Het laatste bedrijf dat dit probeerde, Ubisoft, kreeg PAKKEN commentaar en slechte sales te slikken. Denkt Blizzard nu echt dat zij er wel mee wegkomen gewoon omdat ze Blizzard zijn?
9.1 100% rep

Tiber zegt op 05/08/2011 13:37   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ja, omdat de kwaliteit hoger is dan ubisoft...
Wie koopt er nu ubisoft spellen
Ben zelf eigenlijk verbaasd dat deze ontwikkelaar nog niet failliet is...

Pak nu diene nieuwe driver: SF wie gaat da nu kopen ? zo sucken dat het spel ga doen
9.2 100% rep

Jona zegt op 05/08/2011 14:08   [?]

  Rating 0 16+ 16+
"Wie koopt er nu ubisoft spellen"
Zal ik de enige zijn die Trackmania 2: Canyon koopt dan haha!
9.3 100% rep

DonVermo zegt op 05/08/2011 20:10   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Blizzard is geen ontwikkelaar die games uitschijt. Ze dragen in mijn ogen meer zorg voor hun games naar productie toe.
Dus ik denk dat ze er inderdaad mee zullen wegkomen.
10 100% rep

Triger_Gun zegt op 05/08/2011 13:38   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Een permanente internetverbinding is voor weinigen een probleem als je draadloos hebt en het valt tevaak weg koop dan een nieuwe rooter of ontvanger en dat zal weer 2 jaar werken.

Het enigste dat minder is aan de permanente internetverbinding is dat deze "zinloos" is wanneer je solo of story mode of dergelijke speelt, hier zou het gewoon weggelaten kunne worden.
10.1 100% rep

Veruca zegt op 05/08/2011 14:01   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Mja, je zegt het zelf: "Het enigste dat minder is aan de permanente internetverbinding is dat deze "zinloos" is wanneer je solo of story mode of dergelijke speelt, hier zou het gewoon weggelaten kunne worden."

Het enige dat dan nog over blijft is online multiplayer, en daar heb je altijd een internetverbinding voor nodig.

Dus met andere woorden: heel het excuus om extra beveiliging tegen hackers te bieden is idioot, aangezien vooral de offline content getroffen gaat worden door dit systeem.
10.2 100% rep

tendonsi zegt op 05/08/2011 21:25   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Starcraft II kun je chatten met vrienden in singleplayer + achievements komen zo snel online.

Dus twee dingen in singleplayer die al internet vereisen.
11 100% rep

drakengeest zegt op 05/08/2011 15:57   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Auction house is toch het veiliger doen van de transacties die anders toch gebeuren, maar waar meer fraude gepleegd wordt?

Ik zie niet waar iedereen zo een probleem mee heeft. zonder auction house kan wie wil nog altijd items/gold kopen. Alleen weet je het nooit zeker of je het zal krijgen. Nu wordt het officieel geregeld zodat niemand er de dupe van is. Het is niet dat je goud en items kan kopen die blizzard zelf aanbiedt. Mensen moeten er nog altijd voor grinden en als je te lui bent maar wel geld aan uit wil geven, dan is dit de een ideale veilige oplossing.
11.1 100% rep

wanteds zegt op 05/08/2011 19:08   [?]

  Rating 0 16+ 16+
En wat als je geen echte geld aan wilt spenderen zoals de menige gamer?
11.2 100% rep

STrek zegt op 18/11/2011 18:41   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik dacht dat je altijd de mogelijkheid had om met gold uit het spel (zoals in wow) op AH spullen te verhandelen. Er wordt gewoon ook de mogelijkheid gegeven om het met echt geld als alternatief te doen.

<quote - bron http://eu.battle.net/d3/en/services/auction-house/>
The Choice Is Yours
Use of either the real-money or gold-based auction house is completely optional -- that decision can be made on a per-item basis, and both versions of the auction house are functionally the same. In addition, players have the option to simply sell the items they obtain to in-game vendors for gold. They can also trade items to other players through a direct character-to-character trading system in the game in exchange for gold, other items, or just an overwhelming sense of goodwill.
</quote>

12 100% rep

iTrader9 zegt op 05/08/2011 16:56   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Mannekes zzz...

Het is niet meer dan logisch dat je verbonden moet zijn op battlenet om Diablo 3 te spelen.

Er bestaat gewoon geen offline client meer. Al uw karakters en items worden gestockeerd serverside.

Dus geen internet = geen battlenet = geen Diablo 3

Wat een gebleit en gezaag voor 2x nix.

Mensen zijn echt ongelooflijk dom als ze dat niet eens snappen.



12.1 100% rep

Madmaarten zegt op 05/08/2011 17:19   [?]

  Rating 1 16+ 16+
dit betekent ook wel dat je niet eerst een build kunt maken in singleplayer om het te testen voor je hetzelfde doet online
12.2 100% rep

STrek zegt op 18/11/2011 18:42   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Leg het voordeel/nadeel eens uit?
13 100% rep

Jack The Ripper zegt op 05/08/2011 17:34   [?]

  Rating 0 16+ 16+
't vervelende vind ik vooral dat als je internet eruit ligt dat je er ook uitligt als je singleplayer speelt + als je op reis bent en je hebt een laptop mee dan kan je ook niet spelen als je geen werkend internet hebt
14 100% rep

Bruno001 zegt op 05/08/2011 18:16   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Als je op reis bent hoef je niet te gamen
14.1 100% rep

Jack The Ripper zegt op 05/08/2011 18:20   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Wat als ge net op zakenreis moet na de release van Diablo III ? Teh horror
14.2 100% rep

DonVermo zegt op 05/08/2011 20:12   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Op "zakenreis" heeft de gemiddelde zakenman wel een hotel met wifi connectie ( zoals zéééér veel hotel de dag van vandaag ) zeker ?
15 100% rep

Zentek zegt op 05/08/2011 20:39   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Aan sommige hun reacties te lezen ben ik ook verbaasd dat er zoveel kritiek op een "permanente verbinding" is.

Dit is hedendaags, zelfs voor wifi iets dat bij 90% van de gamers al de normaalste zaak van de wereld is.

En het woordje "single player" game betekend niet meer zoals in de jaren 90 "offline player" game.

De technologie gaat vooruit, en er zijn inderdaad enorm veel voordelen aan een online connectie bij single player modes, automatische updates die het singleplayer gedeelte verbeteren (bug fixes) zonder daarvoor iets te moeten doen bijvoorbeeld.

Offline, Online, Singleplayer of Multiplayer, D3 wordt een insta-buy voor mij.
15.1 100% rep

maartendq zegt op 05/08/2011 20:49   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Nog geen jaar geleden zat 99% van heel de pc gaming community te kappen op ubisoft omdat ze hetzelfde deden: je moest ten alle tijde online zijn als je wou spelen. Nu doet Blizzard hetzelfde en opeens is alles goed?
15.2 100% rep

silent785 zegt op 06/08/2011 12:15   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik speel Starcraft 2 voornamelijk singleplayer en elke keer als ik het start moet het updaten(en dat duurt ook nog heel lang) dus sluit ik het af en ga ik Age of Empires spelen.
Heb het al eens 1 keer aangelaten(dat updaten bij SC) en dat duurde meer dan een uur..

Technologische achteruitgang voor mij.