Call of Duty: Modern Warfare 3

"Call of Duty verkoopt anders dan vroeger"


10 May 2012 15:13 | Nieuws | Y@nnick. | 34 reacties

Onlangs werd nog vrijgegeven dat de verkoopcijfers voor Modern Warfare 3 wel degelijk lager zijn dan die van Black Ops, maar blijkbaar vertelde men toen niet het hele verhaal. Dit zegt nu executive producer Mark Rubin.

 

Hij vertelt dat de manier waarop mensen Call of Duty kopen is veranderd. Hij liet verstaan dat Modern Warfare 3 een mindere verkoop na de launch kende dan zijn voorgangers omdat de lancering van Call of Duty-titels tegenwoordig veel meer opbrengen.

 

"Wat we momenteel zien zijn grotere pieken die al vroeg hun opkomst maken. De verkoop is niet minder, het is zelfs meer. Het verschil is dat er meer wordt gekocht in het begin. Mensen raken opgewonden door de launch in plaats van op willekeurige tijdstippen de games te halen zoals vroeger. De verkoop is niet verminderd, ze is alleen veranderd."

 

 

 

Bron: Eurogamerexterne link

Informatie over Call of Duty: Modern Warfare 3


Releasedatum: 08-11-2011
Ontwikkeld door: Infinity Ward
Uitgegeven door: Activision
Genre: FPS
Multiplayer
Beschikbaar op: pc x360 ps3 wii
Age 18+
 
1 100% rep

Misterblort zegt op 10/05/2012 15:37   [?]

  Rating 8 16+ 16+
Tzal toch wel een pakske minder zijn ;-)
Dees is gewoon nen bullshituitleg voor de aandeelhouders.
1.1 100% rep

oxX_Nemesis_Xxo zegt op 10/05/2012 17:36   [?]

  Rating 1 16+ 16+
uhu en jij hebt de verkoopscijfers, allemaal bij jou thuis liggen....
1.2 100% rep

elazzja zegt op 10/05/2012 19:16   [?]

  Rating 4 16+ 16+
1. Call of duty Modern Warfare 3 X360: 13.94 miljoen
2. Call of Duty Black Ops X360: 13.29 miljoen
3. Call of Duty Modern Warfare 2 X360: 12.75 miljoen
4. Call of Duty Modern Warfare 3 PS3: 11.73
5. Call of Duty Black Ops PS3: 11.31
6. Call of Duty Modern Warfare 2: 09.90
......
20. Black Ops PC: 1.36 miljoen
22. Modern Warfare 3 PC: 1.34 miljoen
1.3 100% rep

frenchcore zegt op 10/05/2012 19:32   [?]

  Rating 0 16+ 16+
2 100% rep

dudek zegt op 10/05/2012 15:44   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Wat intereseert mij hoeveel die er verkopen of wat ze verdienen! Een bull**** loze cod boeit mij meer.
2.1 100% rep

The Monopoly Guy zegt op 10/05/2012 18:10   [?]

  Rating 3 16+ 16+
grave gast
2.2 100% rep

L'enfant terrible zegt op 10/05/2012 18:12   [?]

  Rating 0 16+ 16+
grave snor
2.3 100% rep

Bl3ssTheFall zegt op 10/05/2012 18:48   [?]

  Rating 0 16+ 16+
graaf ooglapje
2.4 100% rep

Mathelas zegt op 10/05/2012 19:15   [?]

  Rating 4 16+ 16+
2.5 100% rep

Madmaarten zegt op 10/05/2012 19:15   [?]

  Rating 0 16+ 16+
grave buik
2.6 100% rep

Bl3ssTheFall zegt op 10/05/2012 19:15   [?]

  Rating 0 16+ 16+
3 100% rep

DragoonXc zegt op 10/05/2012 15:45   [?]

  Rating 0 16+ 16+
in feite zijn er dus gewoon meer mense die het spel kope als het uitkomt en meer mense die het gewoon helemaal niet kopen
4 100% rep

H_ans zegt op 10/05/2012 15:50   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Niet om Activision te verdedigen, maar in feite moet je de absolute cijfers vergelijken (die niet publiek beschikbaar zijn) en niet schattingen van de maanden op zich. Bij Diablo 3 zal dat ook wel zo zijn, niemand die ik ken die het niet bij launch koopt.
4.1 100% rep

Madmaarten zegt op 10/05/2012 19:16   [?]

  Rating 0 16+ 16+
het verschil is dat bij diablo III je 10 jaar moest wachten en het al 4 jaar is aangekondigd ofzo

cod komt wel om de 10 maand ofzo uit
4.2 100% rep

DragoonXc zegt op 10/05/2012 20:16   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ik ken toevallig niemand die het bij launch koopt en ook niet erna
5 100% rep

Anopheles zegt op 10/05/2012 15:50   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Volgens mij gaat BO II de eerste zijn die echt een pak minder gaat verkopen, MW3 was een sluitstuk van een trilogie dus begrijp ik de verkoopscijfers wel.
5.1 100% rep

silent785 zegt op 10/05/2012 16:34   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Denk het niet, het aantal preorders van Black Ops II is al meer dan die van de eerste Black Ops.
5.2 100% rep

kim gillissen zegt op 10/05/2012 17:02   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Yup, dus zoals ik altijd al zei: "de economie draait goed op dommeriken en naïeve mensen."
Als iedereen slim was verkocht bullshit zoals die TV shops, belspelletjes, horoscooplijnen, COD games,... helemaal niet.
5.3 100% rep

oxX_Nemesis_Xxo zegt op 10/05/2012 17:35   [?]

  Rating 1 16+ 16+
maar goed dat jij zo slim bent Einstein. Van jou kunnen wij nog iets leren. Sinds wanneer heeft slim zijn, iets met smaak te maken? Jawadde...
5.4 100% rep

lowscore zegt op 10/05/2012 18:40   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Vermits smaak cultuurgebonden & aangeleerd is, maar daarna zo sterk kan veranderen naarmate een persoon meer en meer over iets weet, vrij veel.
5.5 100% rep

kim gillissen zegt op 10/05/2012 19:12   [?]

  Rating 2 16+ 16+
@5.3: iemand z'n smaak kan heel makkelijk van z'n intelligentie niveau afhangen.
Bv: iemand die niet al te snugger is gaat in de cinema vaker films kijken die vol actie en SFX zitten zonder in te zitten over de diepgang en het verhaal.
Deze mensen zijn ook heel makkelijk te overhalen met coole trailer en andere verkooptrucks en zullen daarbij ook niet op een cent letten.

Mensen met meer intelligentie zullen dan weer meer naar verhaal en diepgang kijken en zullen ook meer sceptisch staan tov van wat ze zien krijgen op TV en internet en gaan het dan overwegen met prijs-kwaliteit.

Dit had ge allang zelf moeten weten moest ge iets dieper nagedacht hebben
5.6 100% rep

oxX_Nemesis_Xxo zegt op 10/05/2012 19:14   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Vertel hier geen onzin. Is trouwens lekker kort door de bocht. Smaken verschillen en is iets persoonlijk. Als wij bijvoorbeeld ook allemaal op dezelfde vrouw moesten vallen, dan zou dat ook niet goedkomen. Cod is trouwens vrij bekend.
5.7 100% rep

oxX_Nemesis_Xxo zegt op 10/05/2012 19:32   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ja leg het maar uit Kim. Heb altijd al van uwe commentaren kunnen afleiden, dat jij niet erg breed denkent bent. Zoiets noemen ze ook met oogkleppen door het leven gaan. Is fijn voor jou, dat jij denkt, dat jij oh zo slim bent. lol
5.8 100% rep

Bram Lacor zegt op 10/05/2012 20:37   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik ken een professor doctor ingenieur in de stromingsmechanica en die kijkt liever domme actie films dan intelligente films.
5.9 100% rep

MeetMyMeat zegt op 10/05/2012 21:40   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@5.5: Dus gij zegt eigenlijk dat een intelligent persoon niet kan genieten van films als Tron? Ga ne keer op een ander zeveren kerel.
5.10 100% rep

kim gillissen zegt op 10/05/2012 21:41   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@5.7: niet iedereen is zo dom vanwege z'n smaak of omgekeerd, maar ge kunt toch wel degelijk een terugkerend patroon terug vinden in die mensen.
Kijk maar naar diegene die COD kopen, want het is niet enkel een hersenloze shooter met elke keer dezelfde content(dus over goede smaak kan je al niet spreken), het is ook nog eens uitermate dom om elk van de laatste 4 games te kopen.
Dan krijg je zo'n antwoorden hier op de site: "ik heb em gekocht maar heb em na 2 uur al uninstalled."

Dus ofwel ben je dan goedgelovig of stomweg dom, en ofwel gedraag je je gewoon zo, maar een andere uitleg kan ik er niet voor vinden.

Nog een voorbeeld: Ik heb me ook laten vangen met BF3 omdat ik een BF fanboy was, toch ben ik niet zo dom om de expansions te kopen.
Dus ook al is het mijn smaak, toch laat ik me geen 2 keer vangen. Dus verstand kan het makkelijk winnen van smaak.
5.11 100% rep

kim gillissen zegt op 10/05/2012 21:53   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@5.9: genieten wel, want zelfs ik ben em gaan kijken, maar em op DVD kopen? Neen srry.
En ik heb het over mensen die constant naar hetzelfde teruggrijpen, zoals ik hierboven al duidelijk maakte met COD.
+ het hangt ook af van wat u definitie van slim is.
Doorsnee slim tel ik pas vanaf 110-120 bij een (geldige) IQ test.
5.12 100% rep

Wolverine__1 zegt op 10/05/2012 22:33   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Wat een geluk dat er zo'n een wel overwogen uitspraken gedaan worden door sommige mensen. Anders blijven we hier maar "dom".

Smaak-verstand en intelligentie zijn 3 dingen die wel iets met elkaar te maken kunnen hebben, maar zeker los van mekaar kunnen staan. Iemand kan intelligent zijn, maar het verstand hebben van een koe die op de tram staat te wachten. Verstand en smaak veranderen met het ouder worden, en hangen meer samen met de gebeurtenissen in u leven. Dus het heeft bitter weinig met u IQ te maken. IMO zijn er nuttigere dingen dan de wereld "dom" te noemen, omdat jij vindt dat COD kopers per definitie domme naïevelingen zijn. En neen ik ben geen COD fanboy, het stopte voor mij al bij COD2. Laat iedereen gewoon maar graag spelen, wat hem graag speelt. Want dat is nu net de bedoeling van gaming.
6 100% rep

Pils123 zegt op 10/05/2012 16:43   [?]

  Rating 0 16+ 16+
helaas pindakaas
7 100% rep

KaGe[47] zegt op 10/05/2012 17:10   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Mja, COD, ...afgehaakt na MW2, die was op zich al gerushed en niet meer bijster interessant, al kon het dat wel geweest zijn...

OT : Lijkt me meer op goedpraten van de verkoopcijfers dan iets anders...
8 100% rep

u4ea zegt op 10/05/2012 17:26   [?]

  Rating 3 16+ 16+
*insert anti cod-comment that's not related to the topic at all*

.
..
.

*receive e-peen*
9 100% rep

gianni360 zegt op 10/05/2012 18:21   [?]

  Rating 0 16+ 16+
is dat ghost niet op de afbeelding die ging tog dood in modern warfare 2 ?
9.1 100% rep

MeetMyMeat zegt op 10/05/2012 21:41   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Het is ook duidelijk dat deze afbeelding fan-made is.
9.2 100% rep

Malygos zegt op 11/05/2012 10:23   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Tis een Ghost é, waar zit jullie logica? Volgende CoD MW4 is het vechten tegen de Undead Scourge!