Call of Duty: Black Ops

Call of Duty: Black Ops niet bugvrij

Call of Duty: Black Ops niet bugvrij


11 November 2010 11:12 | Nieuws | Praga | 83 reacties

Call of Duty: Black Ops mag dan al een dijk van een videogame zijn, toch is het spel niet helemaal vrij wat betreft bugs en andere problemen. Zo klagen heel wat pc-gamers over bugs, lag, framedrops, enzovoort.

 

Activision zou op de hoogte zijn, wat had je gedacht, en vraagt de spelers om al de problemen te melden. Hier op volgend geven ze ook meteen de mogelijke oorzaak mee. Volgens hen ligt dit aan het feit dat de game de CPU-rekenkracht voor bijna de volle honderd procent benut, terwijl de grafische processor van de pc nauwelijks aan het werk gezet wordt. 

Een opvallende bug in de multiplayer is die waarbij spelers in een vrachtwagen zitten en onzichtbaar worden voor andere spelers. Zo kunnen zij dan ongezien tegenstanders neermaaien.

Heb je zelf problemen en wil je die melden, dan kan dat meteen aan Treyarch zelf. Dank aan 9lives member Liam16 om dit te melden.

 

Bron: Treyarchexterne link

Informatie over Call of Duty: Black Ops


Releasedatum: 09-11-2010
Ontwikkeld door: n-Space
Uitgegeven door: Activision
Genre: FPS
Multiplayer
Beschikbaar op: pc nds x360 ps3 wii
Age 16+
 
Pagina:
1 100% rep

Beowulfo zegt op 11/11/2010 11:22   [?]

  Rating 0 16+ 16+
en op den xbox zijn er veel die muis +kb gebruiken dmv zo een speciale pad, ben ik vrij zeker van aangezien ik bijna elke multiplayer match op 0-10 eindig. echt lame..
1.1 100% rep

The Monopoly Guy zegt op 11/11/2010 11:36   [?]

  Rating 64 16+ 16+
of gij suckt gewoon
1.2 100% rep

Extrizyo zegt op 11/11/2010 11:41   [?]

  Rating 0 16+ 16+
lol @ 1.1 +1
1.3 100% rep

tb-303 zegt op 11/11/2010 11:54   [?]

  Rating 5 16+ 16+
haha bijna niemand speelt met muis en keyboard man op xbox wat een zever!

Ik werk al 11 jaar in een gamezaak en kan zelfs op mijn 1 hand tellen hoeveel keer men ooit gevraagd heeft naar een andere besturing dan de regular gamepads
1.4 100% rep

hatetn zegt op 11/11/2010 12:13   [?]

  Rating 12 16+ 16+
en je hebt er in die 11 jaar nooit aan gedacht dat mensen die dat willen genoeg kennis hebben dat ze het niet aan u moeten vragen. vraag anders eens op het forum hoe ze staan tegenover het advies in een gameszaak. kans is groot dat ze bijna allemaal zeggen dat ze amper kennis hebben
1.5 100% rep

Reverz zegt op 11/11/2010 12:42   [?]

  Rating 0 16+ 16+
lol en ² @ 1.4 really...

No offence 1.3 maar de enige mensen die echt advies gaan vragen in ne gamestore tegenwoordig zijn mensen die er zelf niks van kennen. Iemand die zelf een beetje into gaming is kan waarschijnlijk wel genoeg met internet overweg om zelf de info op te zoeken. Dan zijn ze tenminste zeker dat ze niet in het zak worden gezet door ne verkoper...
1.6 100% rep

fraG^ zegt op 11/11/2010 15:37   [?]

  Rating 0 16+ 16+
whahahaha Beowulfo, je bent echt het stereotype noob Dat zou elke noob denken, juist zoals in het PC-Multigamen, denken ze ook van 'Hey, je kan niet goed zijn in zo'n spel, iedereen cheat hem, dan ook maar cheats afhalen want dit is een normale zaak' Niemand, maar dan ook niemand die hem gamed met een muis+kb op de xbox, je bent gewoon niet goed met je handen
1.7 100% rep

kiewitcity zegt op 11/11/2010 15:41   [?]

  Rating 0 16+ 16+
of ze moeten alweer nieuw gevonden hebben , toetsenbord en muis werkte overlaatste niet meer op xbox...ik zuig ook , gisteren stond ik op moderate en da geeft ne hoop vertraging en ander zaken... poorten en router te goei regelen en ge zijt even rap als iedereen ... als ge kunt spelen tenminste..
1.8 100% rep

Anaranathon zegt op 11/11/2010 16:10   [?]

  Rating 2 16+ 16+
@1
kben vrij zeker dak 1.1 en 1.6 gelijk moe geven en nog meer zeker dage uw lolBox beter verkoopt
1.9 100% rep

silent785 zegt op 11/11/2010 22:01   [?]

  Rating 0 16+ 16+
kspeel zelfs ni veel cod(zeker niet op console) en toch haal ik flink wa kills binnen bij mw2 op ps3(en ps3 analog sticks trekken ook op nix, das nog erger) dus gij bent gewoon slecht
1.10 100% rep

Strezzer zegt op 13/11/2010 1:15   [?]

  Rating 2 16+ 16+
met andere woorden dat pc sowieso beter is dan die kut consoles die nu op de markt zijn
1.11 100% rep

Sevival zegt op 13/11/2010 23:08   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@1.8 wrm zou hem zijn xbox verkope als hem gewoon ni goe is?
Op de xbox kunne teminste like 5 miljoen mense al heel de week perfect flawless spelen..
Kunne ze van steam niet zeggen
1.12 100% rep

mister__ID zegt op 14/11/2010 13:02   [?]

  Rating 1 16+ 16+
@1.10 met andere woorden zal de pc versie gehackt worden en zijn er problemen met de pc versie, bij mijn weten bij geen van beide consoles, vuile fanboy
1.13 100% rep

Sevival zegt op 14/11/2010 14:30   [?]

  Rating 0 16+ 16+
harde waarheid he
2 100% rep

FVico zegt op 11/11/2010 11:40   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Gisterenavond het spel 3uurkes gespeeld (1e keer).

3 bugs waarvan ik er 1 onthouden heb:P
-Speler blijft vooruit lopen zonder iets in te duwen.

En dit ook, maar niet echt een bug:
Toen de speler dood was zweefde z'n pistool gelijk nog boven z'n kop..

En het laggd idd zeer veel.
2.1 100% rep

fraG^ zegt op 11/11/2010 16:09   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ivm blijven lopen, is dat nadat je je steam community afsluit om weer verder te spelen? dan is dit nog "normaal". beste is om die 'Enable Steam Community INGAME' af te zetten in je steam settings, helpt ook tegen sommige dc's
3 100% rep

kimme1975 zegt op 11/11/2010 11:42   [?]

  Rating 4 16+ 16+
Dat zou niet mogen hé voor zo een gehyped spel. Bucht dus!!
3.1 100% rep

H_ans zegt op 11/11/2010 12:11   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Ja idd, gehypte spellen moeten goed zijn, anders zouden ze niet gehypt worden.
En enkele bugs maken een spel bucht.
Wijsheid komt met de jaren idd.
3.2 100% rep

Reverz zegt op 11/11/2010 12:43   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@ 3: why not? Spel is zo gehyped dat mensen het TOCH kopen. Waarom moeite doen om het van bij de start bug vrij te hebben? Het spel heeft toch geen mond op mond reclame nodig.
3.3 100% rep

kimme1975 zegt op 11/11/2010 13:02   [?]

  Rating 4 16+ 16+
De franchise wordt enorm uitgemelkt is mijn mening en ja inderdaad daar zit een bom geld achter uiteraard. Jammer dat ontwikkelaars met zo een reputatie het spel niet bugvrij maken of voldoende testen op bugs. Professioneel een ramp noem ik dat!!
3.4 100% rep

fraG^ zegt op 11/11/2010 15:40   [?]

  Rating 1 16+ 16+
geen last van bugs, geen last van fpsdrops of lag, totaal niets van lag, ik ervaar dit zoals andere MP games, zonder problemen. Vind Black Ops werkelijk wel geslaagd, de funfactor is enorm hoog en de gameplay is verslavend, iets wat de new gaming generation zich niets van afweet want zij kijken alleen naar graphics.
3.5 100% rep

roelich zegt op 11/11/2010 20:01   [?]

  Rating 1 16+ 16+
@3.4 me2 , kheb oook geen last van lag en al die gzever, mensen moeten gewoon eens tijd maken om een deftige pc te kopen en niet zo een onozele ipad ofzo
3.6 100% rep

silent785 zegt op 11/11/2010 22:04   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ik heb geen ipad maar mw2 draait toch STUKKEN beter hier(constant boven de 40 fps) tov Black Ops(wat tussen 25-40 fps draait)
en tziet er zelfs ni mooier uit ofzo...

Maar Black Ops is idd een heel goed spel, hopelijk wordt dat nog gepatcht om de technische problemen weg te werken.
3.7 100% rep

romanphoenix zegt op 12/11/2010 16:10   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@3.4 me2
@3.6 black ops heeft ook die cpu/gpu bug atm, dus je fps kunnen niet erg hoog zijn. Beide spellen maxed out is BO mooier hoor, veel mooier zelfs. Vooral die objecten (vazen, schilderijtjes, stenen) die loshangen en je kan neerschieten zijn wel zalig (BO heeft er meer dan gelijk welke andere fps voor zover ik weet )
Btw, ondertussen zijn er enkele dingen gepatchet en ze zijn nog bezig met andere dingen te verbeteren. http://www.callofduty.com/board/viewtopic.php?f=71&t=313146&sid=v684c00e0plcvi5hii5f84ub57
4 100% rep

habbahabba911 zegt op 11/11/2010 11:54   [?]

  Rating 0 16+ 16+
gisteren 4 uur gespeeld geen last van lag gehad.(xbox)
5 100% rep

Jeroen_HD zegt op 11/11/2010 12:03   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Het enige wa ik heb gezien zijn die rooi streepkes van ne claymore da bleven staan. En online co-op mss een beetje lag. Ma da ist dan ook Noem mij 1 programma da bugfree op de markt komt.
5.1 100% rep

Controvictio zegt op 11/11/2010 14:01   [?]

  Rating 1 16+ 16+
*kuch* Windows Vista *kuch*
5.2 100% rep

belgianreaver zegt op 11/11/2010 16:48   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Dexter's Laboratory
5.3 100% rep

silent785 zegt op 11/11/2010 22:05   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Apple producten want die zijn gemaakt door arrogante mensen voor arrogante mensen.
6 100% rep

jeranimo05 zegt op 11/11/2010 12:04   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Spel is precies een mislukte console port...Het ziet er precies lelijker uit dan mw2 en draait veel slechter.
Zo kan mijn laptop bf Bc2 zonder problemen op max draaien en heeft hij moeite met black ops terwijl bf er 10 keer beter uit ziet .
Spel is in mijn ogen zwaar overhyped .
6.1 100% rep

4c1d r4v3n zegt op 11/11/2010 14:25   [?]

  Rating 0 16+ 16+
idd, en het hoofdmenu vind ik gewoon schandalig slecht, puur console
6.2 100% rep

fraG^ zegt op 11/11/2010 15:41   [?]

  Rating 1 16+ 16+
als ik alles op ultra zet van GFX, krijg ik veel mooiere graphics te zien in Black Ops dan in mw2 met ultra... Ligt toch aan jullie PC hoor
6.3 100% rep

silent785 zegt op 11/11/2010 22:06   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Idd om los te komen van je stoel op het menu moet je een controller aansluiten en LT+RT(of L2+R2) tappen..

Schandalig!
7 100% rep

Andy91 zegt op 11/11/2010 12:06   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Gisteren 3 uur MP gespeeld online, nergens last van gehad. Speel alles op high 8x en 1920x1080 resolutie op men laptop..
7.1 100% rep

Bl3ssTheFall zegt op 11/11/2010 21:09   [?]

  Rating 0 16+ 16+
what the hell??......
8 100% rep

kzenderni zegt op 11/11/2010 12:06   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Op PS3 is er constant lag. Elke 45 seconden blijft het wel eens hangen.

Frustrerend!!!!!!
8.1 100% rep

Sevival zegt op 14/11/2010 14:32   [?]

  Rating 0 16+ 16+
uw internet connectie?
Ik lag NOOIT en da komt ook door mijn internetverbinding;aangezien ik bijna altijd als host word gekozen
9 100% rep

gvQ zegt op 11/11/2010 12:09   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Gisteren 3 uur MP gespeeld (xbox) en niks van last gehad.
Persoonlijk vind ik wel dat MW2 beter was (tot nu toe)
9.1 100% rep

romanphoenix zegt op 12/11/2010 16:18   [?]

  Rating 1 16+ 16+
MW2 beter?
bij MW2 MOEST je bijna SP gebruiken, was commando overpowered, waren noobtubers er in overvloed, waren bepaalde wapens 10x beter dan andere, had je geen stabiele verbinding, kon je maar 6v6 doen, waren maps onlogisch, waren noscopes en quickscopes veel te gemakkelijk, bestond er geen recoil op de meeste wapens, waren er death streaks die mateloos irritant zijn, waren er (pc) massa's hackers (in elke 2 s&d matches minstens 1 hacker), was er hb sensor, the list goes on and on...
Black ops is nog maar net released en elke fout kan worden gemeld en wordt aan gewerkt.
10 100% rep

medalofkoen zegt op 11/11/2010 12:10   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Dat van het cpu en gpu gebruik is niet ontdekt door Activision of Treyarch, maar door iemand op het forum van Steam een paar uur na de launch van de game. Het lijkt nu alsof Activision dit ontdekt heeft.
Dit systeem van resources (100% cpu, 20%GPU, 200MB RAM) is exact hetzelfde als dat van de Xbox360. Hoe zou dat komen?
Dan is er vandaag ontdekt door een gebruiker (ook op steam) dat het spel je systeem verkeerd herkent door dump files te genereren. Het spel heeft dus geen idee welke cpu en gpu er in je systeem zit en hoeveel cores je hebt (gpu of cpu).

Het ergste van al is dat dit spel vorige maand reeds volledig af was EN al in productie was gegaan. Misschien kunnen ze de volgende keer eens een testje doen voor ze beginnen met productie en intussen ook al aan een pacth werken?
10.1 100% rep

frenchcore zegt op 11/11/2010 12:21   [?]

  Rating 0 16+ 16+
10.2 100% rep

Bl3ssTheFall zegt op 11/11/2010 12:25   [?]

  Rating 0 16+ 16+
volgens mij zit activision hier echt voor tussen... Door die bende mongolen zijn er in modern warfare 2 ook geen deftige updates gekomen, omdat ze er geen geld aan wilden vuil maken. Hier is et ook al van dat, maar al in het begin. Vuila smeerlapperij imo.

Over het spel zelf: die servers zijn ook ingesteld voor xbox 360, geen wonder dat ze niet werken op pc naa... PC en PS3 kunnen den boom in ofwa? :S.. Stomme kutxbox
10.3 100% rep

The Monopoly Guy zegt op 11/11/2010 12:31   [?]

  Rating 3 16+ 16+
echte mannen hebben een x360
10.4 100% rep

Ikaruga zegt op 11/11/2010 12:52   [?]

  Rating 5 16+ 16+
diezelfde echte mannen die gelijk debielen activision hun DLC beleid steunen? Juist!
10.5 100% rep

Bl3ssTheFall zegt op 11/11/2010 15:05   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@10.4 ² that fucking xbox jong, wrm the hell zoude ze die nu voorang geve
10.6 100% rep

fraG^ zegt op 11/11/2010 15:43   [?]

  Rating 0 16+ 16+
xbox, consoles, zzzz. Niet gemaakt om online te gamen, alle maten die ik ken die Multiplayer games spelen op een console houden 1 spel nooit langer als 2-3 dagen vol, ze vinden het spel na spel pokkesaai... zegt genoeg? Haal u gewoon een new gen PC en je zal dingen ervaren wat je met een console niet eens in de verre verte mee kon doen in games.

PS2 & PS3 verkocht al sinds jaren, console-gaming is so 90's
10.7 100% rep

Bl3ssTheFall zegt op 11/11/2010 16:16   [?]

  Rating 1 16+ 16+
njah maar het lijkt alsof ze black ops voor x360 gemaakt hebben en daarna eens rap rap geport naar pc en ps3 -,-

en PC > all
10.8 100% rep

pws zegt op 11/11/2010 22:04   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Echte mannen gamen met een pc, in plaats van console pc for the win
10.9 100% rep

silent785 zegt op 11/11/2010 22:10   [?]

  Rating 0 16+ 16+
tis ni dat de dlc ni verkocht heeft op ps3 en pc
op pc wss weinig want die kennen het betaal voor wat maps principe niet
10.10 100% rep

Strezzer zegt op 12/11/2010 11:09   [?]

  Rating 1 16+ 16+
idd pc is vele beter dan die stomme ps3 spelbesturing. FAIL
10.11 100% rep

kzenderni zegt op 12/11/2010 18:34   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Echte mannen gamen niet.
10.12 100% rep

mister__ID zegt op 14/11/2010 13:04   [?]

  Rating 0 16+ 16+
en zitten met een lief in bed
10.13 100% rep

Sevival zegt op 14/11/2010 14:36   [?]

  Rating 0 16+ 16+
wete wa FAIL is?
pc gamers die constant op forums en op youtube zitte te zage en te trolle da pc beter is,TERWIJL ZE NIET EENS BLACK OPS KUNNEN SPELEN
Langs de ene kant zitte ze alle mogelijke zever te zegge wrm pc's zoveel beter zijn,
en langs de andere kant zitte ze te zeggen da black ops een vreselijke port is en onspeelbaar is atm..
Zaag zoveel ge wilt,ik zit nu me mijn controller in de hand noobs te owne zonder lag of bugprobleme,terwijl pc's om de 5 seconde lag hebbe
en @10.4, als ge wa downloadable content koopt om meer uit u spel te hale zijde al nen debiel?
Ga dan ook zage op mense die geld betale voor MMORPG'S he,en uitbreidinge blijve kope vo WoW
11 100% rep

Paralyzah zegt op 11/11/2010 12:22   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Bende jankers, welk spel was er ooit bugvrij met de release? En komt nu ni af me Tetris hé .
En MW2 beter dan Black Ops? Lol ga gij maar terug me de hearthbeat sensor spelen, lightweigt + commando meske, 3 granaten, en nog veel meer van die lame shit da in black ops ni zit, byebye have fun.
11.1 100% rep

Ikaruga zegt op 11/11/2010 12:54   [?]

  Rating 1 16+ 16+
jankers? Wat hebt gij? de standaards van ne baksteen ofzo?

Dus voor u is het volledig normaal dat ontwerpers spellen durven verkopen alle BO & Fallout 3 Las Vegas waar ofwel heel de multiplayer om kloten is of waar NPC's hun kop verliezen en beginnen te zweven?

Good game, der zijn grenzen van bugs tijdens een release, en BO zit er ferm over
11.2 100% rep

Paralyzah zegt op 11/11/2010 13:30   [?]

  Rating 1 16+ 16+
De standaard van een baksteen omdat er bij iedere release van een game bugs inzitten wat normaal is? lololol
Wil wel is zien of gij het beter kunt hé Einstein.
11.3 100% rep

Bram Lacor zegt op 11/11/2010 19:55   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Tuurlijk komt er nooit een bug vrij spel uit, maar over bv Mass Effect 2 heb ik zo'n klaag zang niet gelezen hoor.
Als je een spel uitbrengt voor een platform dan zorg je toch op zijn minst voor een beetje een deftige playtesting. Want het draaid hier uiteindelijk niet om bugs, maar om een gebrek aan playtesting en optimalisering.
12 100% rep

j@v zegt op 11/11/2010 12:36   [?]

  Rating 0 16+ 16+
dat ze maar rap terug naar de roots grijpen en dat is WO2 10 x betere gameplay als deze rommel trekt op niks meer
12.1 100% rep

romanphoenix zegt op 12/11/2010 16:21   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Hoofdletter wie? Zinnen waar? Leestekens hoe?

En terug naar WW2, man dat wordt afgezaagd.
13 100% rep

chiefke1 zegt op 11/11/2010 12:38   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ze mer zeker dat ni bugvry is
14 100% rep

«Vision» zegt op 11/11/2010 12:57   [?]

  Rating 1 16+ 16+
http://bashandslash.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1153&Itemid=131

De maxrate is ook niet aangepast aan pc. Volgens testen gedaan door server hosts hebben ze helemaal geen lag meer als ze de serverconfig aanpassen. Maar dit console command is nog niet gewhitelist door vac. Ze hebben hun nu op de hoogte gebracht en wachten op reply.

Ook in de gameconfig Staan blijkbaar vele dingen af zoals de multicpu ...

Ze zouden beter eens hunne shit tegoei configureren voor pc gebruikers ipv gewoon hunne shit van x-box te porten.

Heb hier gisteren met vrienden een private serverke getest. (zonder vac en niet ranked dus) en daar was er geen lag meer. Maar er zit blijkbaar nog altijd een memory leak in waardoor het spel gewoon vast hangt. (wat door sommige ook als lag aanzien kan worden)
14.1 100% rep

medalofkoen zegt op 11/11/2010 13:02   [?]

  Rating 3 16+ 16+
@vision: het is geen memory leak (of toch weinig waarschijnlijk), maar een verkeerd gebruik van de hoeveelheid geheugen. Het spel gebruikt maar 200MB aan geheugen. Dus als je cpu aan 100% staat te draaien en je hebt maar 200MB om al die data te verwerken, dan krijg je dus stottering omdat er steeds moet gewacht worden op het geheugen. Dit lijk sterk op een memory leak natuurlijk.
14.2 100% rep

JoeriNator zegt op 11/11/2010 13:03   [?]

  Rating 1 16+ 16+
ja khad ook zoiets gehoord, ze hebben gewoon spel geport naar PC zonder de configs aan te passen voor multicores etc... Echt lame voor ze een gehyped spel. En blijkbaar spreekt het ook te weinig RAM aan, maar zoveel als een x360 dacht ek. Port fail dus, wachten op patch dan maar.
15 100% rep

Levitation zegt op 11/11/2010 13:16   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Ik laat het voorlopig ook even links liggen. Toch al 4 uurtjes gespeeld, maar om m'n kdr niet nog meer de dieperik in te jagen wacht ik toch maar geduldig af op een patch.

Laat ons hopen dat die niet te lang op zich laat wachten...
15.1 100% rep

fraG^ zegt op 11/11/2010 15:44   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Moest ik Anarathon geloven op dit forum, het is nu aan het patchen zegt hij.