PS3-versie BioShock krijgt snelle pleister

PS3-versie BioShock krijgt snelle pleister


15 October 2008 9:24 | Nieuws | Mich | 16 reacties

De demo die PS3-bezitters onlangs mochten uitproberen van BioShock had wat last van grafische foutjes die vooral invloed hadden op de texture van de Big Daddy's. Uitgaver 2K gaf toe dat enkele textures van ondermaatse kwaliteit waren maar beloofde met een gepaste oplossing te komen. De titel is al een tijdje goud en krijgt om die reden binnenkort een patch die alle problemen moet oplossen.

Voorlopig pakt de patch twee problemen aan, waaronder de gepixeleerde textures van sommige vijanden. De pleister lost ook een bug op die ervoor zorgde dat er tijdens de openingsscène witte balken verschenen aan de randen van het scherm. De patch is echter nog niet klaar en kent dus ook nog geen releasedatum. Uit twee nieuwe screenshots is duidelijk af te leiden dat de kleine probleempjes nu verleden tijd zijn.

Informatie over BioShock


Releasedatum: 24-08-2007
Ontwikkeld door: 2K Boston
Uitgegeven door: 2K Games
Genre: FPS
Multiplayer
Beschikbaar op: pc x360 ps3
Age 18+
 
1 100% rep

hatetn zegt op 15/10/2008 9:32   [?]

  Rating 0 16+ 16+
hij komt meer dan een jaar later dan de andere console's en dan is het nog niet in orde. je weet al hoe laat het is
2 100% rep

Ge0force zegt op 15/10/2008 9:35   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Het begint echt een nieuwe trend te worden om een spel eerst uit te brengen en dan pas de bugs eruit te halen. Mij maakt ge ni wijs dat de testers (als er die al waren) die witte balken aan de zijkant van het scherm niet gezien hebben.

Kijk trouwens eens naar de textures van de vloer op die tweede screenshot, zo slecht! Ik weet niet hoe de x360 versie eruit zag, maar op pc zag Bioshock er stukken beter uit dan op deze screens!
2.1 100% rep

hatetn zegt op 15/10/2008 10:54   [?]

  Rating 0 16+ 16+
op 360 zag hij er ook echt goed uit. mijn mond viel bijna open in het begin met dat vuur en water.

het is duidelijk dat de ps3 een snelle port heeft gekregen om er nog enkele centjes uit te persen. niet meer niet minder. zo zie je maar dat multiplatform ook niet alles is
2.2 100% rep

Ge0force zegt op 15/10/2008 11:40   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik begrijp het niet goed... Bioshock werkt toch met de Unreal 3 engine of niet? En aangezien UT3 er op de PS3 wél goed uit ziet...
3 100% rep

twoboystwo69 zegt op 15/10/2008 9:36   [?]

  Rating 0 16+ 16+
heb de demo op PS3 gespeeld. Ik moet zeggen dat ik deze game met of zonder kleine bugs grafish minder vind.
4 100% rep

papfles zegt op 15/10/2008 11:39   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@ hatetn: misschien dat ze eerst en vooral inderdaad centjes eruit willen kloppen en vervolgens de titel "kenbaar" willen maken voor het PS-publiek om vervolgens de opvolger te kunnen lanceren voor beide consoles met een grotere bekendheid? (heb immers nog nergens gelezen dat Bioshock 2 exclusive is namelijk).
4.1 100% rep

harniq zegt op 15/10/2008 12:21   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik zou er wel van uit gaan. Microsoft zal zeker niet een exclusive uit handen laten glippen. Zeker niet een killer exclusive als bioshock.
4.2 100% rep

entertainer zegt op 15/10/2008 12:40   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Volledig exclusive zal hij niet worden, maar reken weer op een tijdelijke exclusive.
4.3 100% rep

hatetn zegt op 15/10/2008 13:28   [?]

  Rating 0 16+ 16+
idd hooguit tijdelijk excl.

@papfles. als je een spel moet promoten door het snel snel in elkaar te steken ben je mis bezig. dan werk je het beter af zodat het op zijn minst evengoed is als de andere die het zoveel vroeger hebben gekregen
5 100% rep

Traky zegt op 15/10/2008 14:25   [?]

  Rating 0 16+ 16+
het water en het vuur op de ps3 versie was ook af maar onder water had ik zelf ook een aantal fouten opgemerkt.
Ik ben benieuwd hoeveel deze nu gaat kosten in de winkel 30€ wil ik er nog aan uit geven voor eeb game van een jaar oud.
6 100% rep

jan1978 zegt op 15/10/2008 14:26   [?]

  Rating 0 16+ 16+
wa ne zever, kzit nog altijd te kloten met die "safe bug" op pc, onnozelaars
7 100% rep

kiewitcity zegt op 15/10/2008 15:37   [?]

  Rating -2 16+ 16+
hahaha ..reken maar de volle 65 of 70 euro ...
7.1 100% rep

Fenrus2 zegt op 15/10/2008 18:06   [?]

  Rating 1 16+ 16+
8 100% rep

lordvampa zegt op 15/10/2008 16:21   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Staat die release date nog altijd op 24 oktober?
Mijn pa heeft em morgen al binnen in de winkel :-p
9 100% rep

Newboy zegt op 15/10/2008 17:15   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik heb de mijne besteld van play.com 42€

Heb een mail gehad dat het vandaag is verzonden.
10 100% rep

Samus007 zegt op 16/10/2008 19:42   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Volgens de IGN review zijn er bepaalde textures van hoger detail dan de 360 versie gemixt met dan weer textures die ze niet veranderd hebben, elders hoor ik dat de kleuren feller zijn op de 360 en dan die onozelaar met die PS3/360 vergelijking waarbij het bleek dat het om een high-res pc ging, rare zaken allemaal ... ik wacht wel af en 60 euro betaal ik zowieso niet voor een spel dat al een jaar oud is, hoe goed het ook is.