Bioshock-film zit opnieuw zonder regisseur

Bioshock-film zit opnieuw zonder regisseur


24 March 2012 0:07 | Nieuws | cpt nice | 20 reacties

De verfilming van de populaire shooter Bioshock lijkt maar niet op te schieten. De film is al sinds 2008 in productie en was ondertussen al aan zijn tweede regisseur toe. Juan Carlos Fresnadillo, bekend van ondere andere '28 days later', heeft er nu echter ook de brui aan gegeven, waardoor de productie van de film volledig stil ligt.

 

"Ik ben er op dit moment totaal niet mee bezig. Ik werk aan andere projecten", zei de regisseur tegen de pers. "De filmstudio en 2K Games moeten het eerst eens worden over het budget en de rating." De problemen zijn ontstaan toen duidelijk werd dat de film veel meer zou kosten dan eerst gedacht, namelijk zo'n 120 miljoen euro. Dit budget zou enkel worden goed gekeurd als de film een PG13-rating zou krijgen, en daardoor een groter publiek zou kunnen aantrekken. Veel van het verhaal, expliciet geweld en de dialoog die het eerste spel zo goed maakten zouden hierdoor echter moeten verdwijnen, en dit was voor de ontwikkelaars ontoelaatbaar.

 

Om het nog ingewikkelder heeft Ken Levine van Irrational Games zich vorig jaar ook met de zaak bemoeid. Hij benadrukte het belang van enerzijds de fans te geven wat ze willen, en anderzijds mensen die de games niet kennen aan te trekken. Verder zei hij dat er "geen haast" is om de film uit te brengen. Geïnteresseerden zullen dus nog een tijd moeten wachten met naar de bioscoop te rennen.

 

 

Bron: Gameinformerexterne link

Informatie over BioShock


Releasedatum: 24-08-2007
Ontwikkeld door: 2K Boston
Uitgegeven door: 2K Games
Genre: FPS
Multiplayer
Beschikbaar op: pc x360 ps3
Age 18+
 
1 100% rep

grievous444 zegt op 24/03/2012 0:27   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Zolang hij maar goed is, kan ik wel wachten.
1.1 100% rep

twoboystwo69 zegt op 24/03/2012 1:38   [?]

  Rating 0 16+ 16+
2 100% rep

twoboystwo69 zegt op 24/03/2012 1:40   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik wil'm anders wel regisseren
2.1 100% rep

thetrax zegt op 24/03/2012 4:17   [?]

  Rating 6 16+ 16+
Waarom niet, slechter dan Uwe Boll kan het niet
2.2 100% rep

cpt nice zegt op 24/03/2012 10:15   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Uwe Boll
2.3 100% rep

Mr. Mexicano zegt op 24/03/2012 12:39   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Nee, het is mijn Boll.
2.4 100% rep

TrapShot zegt op 24/03/2012 12:58   [?]

  Rating 1 16+ 16+
@2.3: Nice try
3 100% rep

driv3r zegt op 24/03/2012 8:07   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Kben benieuwd of dit nog goed komt, ik betwijfel het ...
Als er nu al zo veel problemen zijn, dat kan geen goed teken zijn.
3.1 100% rep

grievous444 zegt op 24/03/2012 18:48   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Er waren ook een tal van problemen voor 'The Hobbit'. En er was ook een wisseling in de regisseurs.

Ik heb er nog goeie hoop op.
4 100% rep

filipo zegt op 24/03/2012 8:59   [?]

  Rating 2 16+ 16+
dit gaat een dikke flop worden ik ga er zeker niet naar kijken
4.1 100% rep

lizzardking zegt op 24/03/2012 10:16   [?]

  Rating 0 16+ 16+
bah, de game zegde mij totaal niks , velen vonden dit dan wel een goede game, mja das mijn eigen mening
Dus hier wacht ik echt niet op!
5 100% rep

oxX_Nemesis_Xxo zegt op 24/03/2012 12:32   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Pfff geen groot verlies. De meeste regisseurs gaan toch alleen maar het verhaal verkrachten en de essentie uit de games halen, die de games hebben groot gemaakt.
5.1 100% rep

preciousss zegt op 25/03/2012 14:05   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Geef eens een concreet voorbeeld?
5.2 100% rep

oxX_Nemesis_Xxo zegt op 25/03/2012 14:33   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Jij kent ook niet veel van films... DOOM, Tombraider, Resident evil en de lijst is nog veel langer.
5.3 100% rep

oxX_Nemesis_Xxo zegt op 25/03/2012 14:35   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Je hebt ook nog alone in the dark en alle Uwe Boll kutfilms. Ik hoef trouwens geen voorbeelden te noemen. Iedereen die een beetje van de wereld is en ook iets van games en films afweet, die weet dat trouwens.
5.4 100% rep

Awesomeness zegt op 25/03/2012 23:37   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Far cry was toch nog vrij "goed"
6 100% rep

Hayrus zegt op 24/03/2012 12:47   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik vrees voor een flop
7 100% rep

kimdesterck zegt op 24/03/2012 14:05   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Feit dat de ontwikkelaars niet willen dat ze de rating verlagen omdat het verhaal anders te zeer gewijzigd wordt is wel hoop gevend
8 100% rep

Maquina_Muerte zegt op 24/03/2012 23:30   [?]

  Rating 0 16+ 16+
haha, de taak gaat zowiezo naar Uwe Boll gaan en niemand die er iets aan kan doen !
9 100% rep

BLPGRN zegt op 09/09/2012 16:13   [?]

  Rating 0 16+ 16+
hoe langer het duurt hoe minder volk het zal trekken, en please laat het niet naar uwe boll gaan zijn bluberella trok ook op geen beeep