Batman: Arkham City

Volgende Batman-videogame wordt prequel

Volgende Batman-videogame wordt prequel


11 July 2012 16:54 | Nieuws | Praga | 9 reacties

Batman: Arkham Asylum en Arkham City behoren ongetwijfeld tot de top in het superheldenvideospelgenre. We durven vermoeden dat ook onze bezoekers het daar met ons eens zijn.

Ontwikkelaar Rocksteady kijkt al volop naar de toekomst, of moet ik zeggen naar het verleden, voor de nieuwe telg in de reeks die er meer dan waarschijnlijk zit aan te komen in 2014.

Er rekening mee houdend dat uitgever WBIE nu volop inzet op het vechtspel Injustice: Gods Among Us, geeft dit Rocksteady meer dan voldoende de tijd om eens na te denken over het vervolg. Zo zou de studio plannen hebben om van de volgende titel een prequel te maken die ons een beter inzicht geeft op de relatie tussen Batman en Joker. Verder graaft het team in het archief van de Batman comics uit de jaren vijftig en zouden er ook andere helden zoals Superman aan te pas komen.

Klinkt veelbelovend als je het ons vraagt, zolang ze er maar alles aan doen om hun eigen identiteit, en vooral die van Batman, te behouden. Het blijft tenslotte een Batman-titel.

 

Bron: cvgexterne link

Informatie over Batman: Arkham City


Releasedatum: 25-11-2011
Ontwikkeld door: Rocksteady Studios
Uitgegeven door: Warner Bros Interactive
Genre: Action
SinglePlayer
Beschikbaar op: pc x360 ps3
Age 16+
 
1 100% rep

wouthrox zegt op 11/07/2012 17:28   [?]

  Rating 0 16+ 16+
2 100% rep

bram4815162342 zegt op 11/07/2012 18:44   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ok, maar vind het een beetje jammer dat ze 3 games met hoofdantagonist the Joker maken. Okay, hij is de coolste villain (zie avatar ), maar er zijn er nog zo veel meer die een hoofdrol kunnen opnemen in een nieuw spel.
Beweerde Mark Hamill trouwens ook niet dat Arkham City de laatste keer zou zijn dat hij Joker van een stem voorzag?
2.1 100% rep

Anvious zegt op 11/07/2012 19:24   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Heeft die vaker gezegd :P En kwam telkens toch nog even terug. Zal wel een combinatie van fan liefde en geld zijn
3 100% rep

sharkmen zegt op 11/07/2012 18:57   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Blijkbaar wordt deze game ook gebruikt als een aanloper naar de "justice league" film.
4 100% rep

El Shampo zegt op 11/07/2012 19:39   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Ik hou niet van cross overs... hopelijk geen superman enzo dus. Voor de rest... laat maar komen.
4.1 100% rep

Dekon7 zegt op 11/07/2012 19:48   [?]

  Rating 0 16+ 16+
JL zonder superman? =café zonder bier= ain't gonna happen!
4.2 100% rep

El Shampo zegt op 11/07/2012 21:30   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Het is een batman game en geen justice league dusja. Laat ons hopen
4.3 100% rep

preciousss zegt op 12/07/2012 13:45   [?]

  Rating 0 16+ 16+
De vorige delen waren Batman games. Deze nieuwe blijkt wel degelijk Justice League te zijn, dus inclusief Superman, Flash, Wonder Woman et all.
http://www.comingsoon.net/news/gamenews.php?id=92415

Aangezien DC al jaren bezig is om hun andere IP's van de grond te doen komen (niet altijd met succes, zie Green Lantern), en het nog steeds gissen is naar hoe de nieuwe Superman-film het gaat doen, is dit voor hun een uitgelezen kans om deze figuren extra hard in de kijker te zetten.

Batman is echter nog steeds het meest populaire personage, en Joker veruit de meest populaire villain, dus vanuit een marketing standpunt klinkt het heel aannemelijk dat er wordt gekozen voor een soort van prequel-story.

5 100% rep

driv3r zegt op 11/07/2012 21:32   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Het zou leuk zijn mochten ze het onstaan van één van de coole bad guys in beeld brengen