ArmA 2

Preview
Review
Special
Download
Arma II-mod 'DayZ' wordt standalone game

Arma II-mod 'DayZ' wordt standalone game


07 August 2012 15:09 | Nieuws | Wimpie | 30 reacties

Day Z, de razend populaire mod voor ArmA 2 zal ontwikkeld worden als standalone game. Bohemia Interactive, de studio die de originele ArmA 2-game ontwikkelde, heeft bekend gemaakt dat ze de mod volledig zal steunen. Om meteen daad bij het woord te voegen heeft de Praagse studio Dean Hall (de maker van Day Z) in dienst genomen.

Voor Dean is het alvast een droom die werkelijkheid wordt. In een video die we begin vorige maand met jullie deelden, had Dean het al over zijn toekomstplannen voor de mod. Hij wist toen al dat Day Z razend populair was, maar wist niet dat hij ook door de studio in de gaten werd gehouden. Het nieuws dat Dean nu in dienst is bij Bohemia Interactive komt voor velen niet als een verrassing: de mod haalde na enkele weken al de kaap van één miljoen spelers en de populariteit blijft stijgen.

Day Z zal een gelijkaardig ontwikkelingsmodel als Minecraft krijgen en dit betekent dat de alpha aan een sterk verminderde prijs zal worden aangeboden. Meer informatie volgt ongetwijfeld snel.

Bron: CVGexterne link

Informatie over ArmA 2


Releasedatum: 19-06-2009
Ontwikkeld door: Bohemia I. Studio
Uitgegeven door: 505 Games
Genre: Strategy
Multiplayer
Beschikbaar op: pc x360
Age 16+
 
1 100% rep

dA_WiZ zegt op 07/08/2012 15:21   [?]

  Rating 3 16+ 16+
feestje
2 100% rep

Fenumeher zegt op 07/08/2012 15:39   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Arma 2 is de real virtuality 3 engine maar met arma 3 voor de deur en een verbetering van die engine gaan ze toch daarvoor kiezen hopelijk? Mss vanzelfsprekend tot ge aan COD denkt
2.1 100% rep

EnviousBird zegt op 07/08/2012 16:13   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Volgens mij zijn ze al een tijdje dayz aan het ontwikkelen voor de Arma III engine.

Hopelijk minder glitchy en buggy, en betere performance.
Ik kan alle spellen op high/ultra draaien met +-60 fps, maar dayz moet ik op het laagste zetten en dan haal ik nog maar 30 fps
2.2 100% rep

Fenumeher zegt op 07/08/2012 17:46   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Tjah Arma 2 is zoals Crysis 1. Ongelofelijk slecht geschreven
Het niet vlot kunnen draaien is echt normaal. Ze zeggen iig dat dit volledig zal veranderen bij Arma 3!
2.3 100% rep

R3L4X zegt op 07/08/2012 18:28   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Settings helemaal vol op 7850 hier, met 5770 had ik medium ongeveer. Ligt ook aan Chernarus, als je Takistan speelt hebt je veel meer FPS.
3 100% rep

gazmask zegt op 07/08/2012 16:01   [?]

  Rating 1 16+ 16+
link werkt niet
4 100% rep

teddybeerke zegt op 07/08/2012 16:12   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik snap niet dat zoveel gamers deze "mod" spelen. Ik heb het zelf gezien, geprobeerd en sorry maar is me dat een pokkesaai iets...
4.1 100% rep

FatalX zegt op 07/08/2012 16:19   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik vind het nochtans de een van de meest intense games die ik ooit heb gespeeld. Gevaar loert om elke hoek en als je een moment niet oplet dan ben je alle vooruitgang van dagen spelen kwijt.
4.2 100% rep

Fenumeher zegt op 07/08/2012 17:47   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Die moment maakt het ook zo goed. Ik heb al lang niet meer bij een spel mij zo hard moeten inspannen om te overleven. Hoe beter uw gear hoe zwaarder de spanning ook nog eens.
4.3 100% rep

Vorthar zegt op 07/08/2012 17:51   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Speel dan maar Call of duty, dat is niet saai.
5 100% rep

Pils123 zegt op 07/08/2012 16:24   [?]

  Rating 1 16+ 16+
aha die koop ik zeker, was al aan het twijfelen om arma II co daarvoor te kopen maar vond het een beetje zinloos om een volledig spel enkel voor de mod te kopen

ideaal dus
6 100% rep

MeetMyMeat zegt op 07/08/2012 16:32   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Yeaaahh!
7 100% rep

silent785 zegt op 07/08/2012 16:33   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Krijgen mensen die ArmA II CO hebben gekocht korting ofzo? Vond de mod wel leuk maar teveel bugs...
7.1 100% rep

u4ea zegt op 07/08/2012 16:35   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Waarom zouden die korting krijgen?
7.2 100% rep

mister__ID zegt op 07/08/2012 16:36   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Standalone betekent in mijn ogen nog altijd dat het niets te maken heeft met Arma II, dus waarom zouden ze in godsnaam korting geven aan kopers van Arma II?
7.3 100% rep

insaniacbe zegt op 07/08/2012 16:39   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ja eigelijk waarom? jullie hebben het al ...
7.4 100% rep

Pils123 zegt op 07/08/2012 18:21   [?]

  Rating 0 16+ 16+
zou nochtans logisch zijn, misschien voegen ze de servers gewoon samen en wordt het voor jullie gewoon een grote patch
7.5 100% rep

silent785 zegt op 07/08/2012 19:18   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Omdat DayZ als promotiemateriaal werd gebruikt om de verkoop van Arma II CO te verbeteren(kijk maar op Steam).
7.6 100% rep

MeetMyMeat zegt op 07/08/2012 20:06   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Dus als ik MW3 koop heb ik ook recht op korting voor Black ops 2? Nee, volgens mij krijgen de mensen met Arma 2 geen korting.
7.7 100% rep

Aksovar zegt op 08/08/2012 10:31   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Hij heeft week terug gemeld dat ze aan de ARMA 2 mod zullen blijven werken wanneer de standalone versie live gaat.
8 100% rep

STARDUST zegt op 07/08/2012 16:50   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Dan is het nog kiezen tussen The War Z en DayZ :P
8.1 100% rep

Fenumeher zegt op 07/08/2012 17:48   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Beiden nondedjikkeme!
8.2 100% rep

mister__ID zegt op 07/08/2012 17:49   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Als WarZ maandelijkse fees gaat kosten, moet ik het al niet meer hebben. En zo zullen er nog wel zijn.
8.3 100% rep

Vorthar zegt op 07/08/2012 17:52   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Ik dacht geleze te hebbe dat warZ niet maandelijks betale is, gewoon éénmaal de aankoopprijs.
8.4 100% rep

mister__ID zegt op 07/08/2012 18:17   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Waar? Toch niet op 9lives, want ik volg het spel wel op hier
8.5 100% rep

R3L4X zegt op 07/08/2012 18:34   [?]

  Rating 0 16+ 16+
WarZ is eenmalige betaling van 30$, met pre-order waarschijnlijk zelfs minder. Staat op hun site in de F.A.Q. en de Extended F.A.Q. op hun forum.
9 100% rep

Chimeray zegt op 07/08/2012 18:10   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Dean was al veel langer aangenomen bij Bohemia Interactive, hij werkt aan Arma3. Omdat hij daar werkte kreeg de mod hier en daar al wat steun.

Nu hebben ze gewoon beslist om de mod standalone te maken en is hij project lead.

"Maar wist hij niet dat hij door de studio in de gaten gehouden werd". Dat staat bijlange niet in de bron. Tis weer nieuws op zen 9lives...
9.1 100% rep

nexonion zegt op 07/08/2012 19:26   [?]

  Rating 0 16+ 16+
sensatie he
10 100% rep

yavik zegt op 07/08/2012 23:59   [?]

  Rating 0 16+ 16+
En wat is is War z mmo dan, ziet er ook goed uit
11 100% rep

WauWsy zegt op 08/08/2012 1:56   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Net het spel gekocht om die mod te kunnen spelen en nu dit lol. Al weet ik niet wat ik verkeerd deed maar ik snapte er geen zak van. Had niet eens een wapen en kwam super snelle zombies tegen. Te irritant gewoon.