Pc-versie Alan Wake rendeert al na twee dagen

Pc-versie Alan Wake rendeert al na twee dagen


21 February 2012 10:24 | Nieuws | Mich | 9 reacties

Exacte aantallen blijven zoals steeds uit, maar volgens een medewerker bij Remedy Entertainment doet de pc-versie van 'Alan Wake' het momenteel meer dan behoorlijk. Amper twee dagen na de lancering waren zowel de ontwikkel- als marketingkosten terugverdiend, zo staat te lezen in een forumpost. De cijfers liggen uiteraard niet zo hoog als bij een titel die volledig van de grond af opgebouwd wordt. Het gaat immers om een haast rechtstreekse port van de 360-uitvoering, die twee jaar geleden slechts matige verkopen optekende.

Alle bijkomende centjes die binnenstromen gaan nu integraal naar de gezonken kosten voor 'Alan Wake's American Nightmare', de spin-off waar onze schrijver een nieuw hoofdstuk breidt aan zijn psychologisch geladen horroravontuur. Deze laatste verschijnt in eerste instantie als downloadbare exclusive op XBLA. Wedden dat ook hier naar andere platformen uitgekeken wordt?

 

Bron: Gamasutraexterne link

Informatie over Alan Wake


Releasedatum: 02-03-2012
Ontwikkeld door: Remedy
Uitgegeven door: Nordic Games Publishing AB
Genre: Action/Adventure
SinglePlayer
Beschikbaar op: pc x360 ps3
Age 16+
 
1 100% rep

Anopheles zegt op 21/02/2012 10:40   [?]

  Rating 4 16+ 16+
en terecht ook, Alan Wake is gewoon de max !
2 100% rep

t038682 zegt op 21/02/2012 11:42   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Vannacht weer even liggen doorspelen! Vette game! En mooie graphics trouwens!
2.1 100% rep

electromusic zegt op 21/02/2012 11:58   [?]

  Rating 0 16+ 16+
snachts vind ik het tog een griezelig spel eiglijk haha , maar voor zover ik zit , isset wel netjes uitgewerkt
3 100% rep

Ingis zegt op 21/02/2012 12:34   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Een van de beste spellen van deze generatie consoles. Ik ben blij dat de pc gamers dit pareltje nu ook kunnen proeven. Ik kan echt niet wachten op deel2. Ik hoop dat de dlc ook bij de game nu zitten? Psychedlisch maar prachtige levels
3.1 100% rep

Bart Religion zegt op 22/02/2012 0:50   [?]

  Rating 0 16+ 16+
4 100% rep

caligula zegt op 21/02/2012 13:07   [?]

  Rating 0 16+ 16+
2 maart is ie beschikbaar op amazon uk, komt zeker in huis...
5 100% rep

oOze zegt op 21/02/2012 14:29   [?]

  Rating 1 16+ 16+
nu nog pc versie van red dead redemption and all is well
5.1 100% rep

Kismet zegt op 21/02/2012 16:16   [?]

  Rating 1 16+ 16+
That is the dream! Ik meen het!!
6 100% rep

Fenumeher zegt op 21/02/2012 16:48   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Een jaar te laat...

Nu ineens komt het spel wel tot zijn recht op een pc. Vorig jaar was de xbox het enige dat het goed kon draaien...