Valve Software

Personen
Video's
Valve verdedigt Steam Summer Sale

Valve verdedigt Steam Summer Sale


18 July 2012 15:32 | Nieuws | cpt nice | 21 reacties

Voor pc-gamers die graag veel gamen voor weinig geld, zijn de zomermaanden altijd een waar genot. Dan houdt Valve namelijk zijn Steam Summer Sale, waarin zowel minder bekende indies als AAA-games voor spotprijzen te kopen zijn. 

 

Niet iedereen lijkt echter opgezet met deze kortingen. EA liet al weten dat Valve met zijn kortingen de waarde van games in het algemeen omlaag drijft, en dat dit een slechte zaak is. Jason Holtman, leider van management bij Valve, zegt echter dat dit absoluut niet het geval is. "Als we dat zagen gebeuren, zouden we meteen stoppen met onze uitverkoop. Het is niet dat andere verkopen hierdoor dalen, want in feite stijgen ze allebei. Het aanbieden van games met fikse kortingen heeft geen effect op andere verkoopcijfers."

 

Voor voorbeelden kijkt de man naar games die Valve zelf heeft ontwikkeld. "We hebben L4D2 en Portal 2 regelmatig met kortingen aangeboden, en die games verkopen nog steeds evengoed. We hebben Portal zelfs dagenlang gratis aangeboden. De dagen nadat die actie stop gezet werd, waren de verkoopcijfers evengoed als tijdens de gratis periode"

 

Bron: The Escapistexterne link
 
1 100% rep

Michster zegt op 18/07/2012 15:40   [?]

  Rating 20 16+ 16+
EA: stop met een betere service aan te bieden dan ons platform jongens!
2 100% rep

Yvezz zegt op 18/07/2012 15:40   [?]

  Rating 12 16+ 16+
Typisch EA, zagen en neuten dat valve dit of dat doet.
Sales zijn een deel van Steam, lang voordat er nog maar sprake was van Origin.
3 100% rep

CosmicD zegt op 18/07/2012 15:50   [?]

  Rating 0 16+ 16+
't is weer uitgerekend EA die met dat soort dinges moeten afkomen :P
4 100% rep

Kenneth124 zegt op 18/07/2012 15:52   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Tis zelfs zo dat een game meer kans maakt om verkocht te geraken aan een lichtjes lagere prijs ... de drempel om tot aankoop te gaan is lager ^^

hoewel ik me tot nu toe goed heb kunnen bedwingen, nog niets gekocht :P
4.1 100% rep

Moonbaby zegt op 18/07/2012 17:45   [?]

  Rating 1 16+ 16+
zot kheb hier speciaal 100€ voor uitgetrokken
4.2 100% rep

H_ans zegt op 18/07/2012 18:25   [?]

  Rating 0 16+ 16+
No shit sherlock. Feit is dat die kortingen tijdelijk zijn, achteraf hebben mensen geen zin om terug de oude prijs te moeten betalen.
5 100% rep

rafbanaan zegt op 18/07/2012 16:43   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Origin *o*
6 100% rep

BelgianTerror zegt op 18/07/2012 16:43   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Sales zijn goed... anders had ik nooit Shogun II, Portal 2 en Star Wars Battlefront II gekocht (toevallig allemaal sequels =D).

God weet wa ik nog ga kopen deze dagen? Dat is allemaal geld naar de gamingindustrie dat ze anders nooit hadden gehad (Helaas voor men spaarrekeing )
6.1 100% rep

toco8400 zegt op 18/07/2012 16:53   [?]

  Rating 2 16+ 16+
haha, inderdaad, die sales zijn goed om games te kopen die ik anders nooit zou kopen aan de volle pot.

Het is zelfs zo goed dat ik wss alweer te veel games gekocht heb waarvan ik er een paar mss niet zal spelen.
6.2 100% rep

Misterblort zegt op 18/07/2012 21:49   [?]

  Rating 0 16+ 16+
wat 6.1 zegt is eigenlijk gewoon het enige juist antwoord
EA is gewoon een betje bitter dat Origin een beetje faalt ^^
7 100% rep

jads zegt op 18/07/2012 17:02   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Toch een beetje 'ergerlijk' dat een game dat nog geen jaar oud is nu voor 10% van de prijs te koop wordt aangeboden, zoals "Train Simulator 2012".
7.1 100% rep

KaGe[47] zegt op 18/07/2012 17:08   [?]

  Rating 0 16+ 16+
can't imagine why... :-p

Sales zijn een goeie zaak, verlaagt idd aankoopdrempel en zet toe tot meer aankopen. EA is full of sh*t.

7.2 100% rep

Neoken zegt op 18/07/2012 17:46   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Ik heb ooit betaald voor TF2, terwijl die nu gratis is voor iedereen. Vind ik bijlange niet ergerlijk. Elk spel zakt in waarde na verloop van tijd. Als je het direct wil spelen moet je nu eenmaal wat extra ophoesten in vergelijking met x aantal jaren en enkele steam sales later hé.
7.3 100% rep

Spiteri zegt op 18/07/2012 18:56   [?]

  Rating 0 16+ 16+
7.2 TF2 was gratis bij HL2.
7.4 100% rep

Neoken zegt op 18/07/2012 20:44   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Sigh. Nee, TF2 werd uitgebracht in The Orange Box, waar ook HL², Episode 1&2 en Portal in zat. Ik zou volgens uw logica kunnen zeggen dat al die games gratis bij TF2 kwamen...
7.5 100% rep

Misterblort zegt op 18/07/2012 21:50   [?]

  Rating 0 16+ 16+
maakt ni uit TFC was veel leuker en da zat gratis bij HL1 ^^
8 100% rep

DiabloNatchos zegt op 18/07/2012 17:08   [?]

  Rating 6 16+ 16+
Special Edition van Warfighter maar 70€ op PC mannen! Enkel op Origin!
9 100% rep

michiel6661 zegt op 18/07/2012 17:28   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik koop alleen maar op steam voor een pre-order oftewel tijdens de summer sales.
10 100% rep

Lord_Palethorn zegt op 18/07/2012 18:05   [?]

  Rating 7 16+ 16+
Of hoe maak je origin nog minder populair dan het al is in 2 minuten. :-)
11 100% rep

Rage zegt op 18/07/2012 18:54   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik ben ook geen grote fan van die steam sales

Ik voel dat niet in mijne portemonnee waardoor ik meer bier kan zuipen

Mijne lever kan daar niet goed tegen! Fuck you Valve
12 100% rep

ravoc zegt op 18/07/2012 19:52   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Steam boven Origin, anyday

EA moet maar eens beginnen met wat lessen te trekken in nederigheid tegenover ons gamers.