Ubisoft

Gamesindustrie moet dringend vernieuwen

Gamesindustrie moet dringend vernieuwen


15 June 2012 13:04 | Nieuws | Praga | 30 reacties

De dalende verkoop van boxed games zou te wijten zijn aan het ontbreken van creatieve en innovatieve games als we de statistieken mogen geloven. Veel gamers zouden het huidig aanbod games ‘saai' vinden.

Dat is toch wat Ubisofts Alain Corre beweert, die zegt dat de markt wanhopig op zoek is naar nieuwe ideeën. Als de industrie hier niets aan doet, dan zal het in de toekomst nog erger worden zegt hij.


Zo zou volgens de cijfers de Britse gamesmarkt tegenover vorig jaar maar liefst 33 procent gedaald zijn. Dit zou te wijten zijn aan het feit dat consumenten het beu zijn om jaar na jaar sequels aan te schaffen. Ze hebben dringend behoefte aan nieuwe frisse ideeën omdat ze het nu al wel eens allemaal ergens gezien hebben. Ze vangen iets op, kijken even om en wandelen dan weer door...

"All the creators have to take risks. So I was pleased to see that after the E3 presentations, there are a lot of new things on show."

Uiteraard kan het dan ook niet anders dan dat Ubisoft bij de studio's hoort waar er nog ruimte is voor nieuwe ideeën. Kijk maar eens naar Watch Dogs, een van de verrassingen van deze E3 en een paard uit de stal van Ubisoft.

Corre zegt dat je moet durven vernieuwen en moet durven risico's nemen want dat is de enige manier om ook gamers er toe aan te zetten jou hun vertrouwen te schenken en jouw producten te kopen.

 

Bron: MCVukexterne link
 
Pagina:
1 100% rep

Tengu zegt op 15/06/2012 13:26   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Persoonlijk vind ik dat er redelijk veel goede games zijn. Weet niet wat eerst spelen
1.1 100% rep

kim gillissen zegt op 15/06/2012 18:44   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik weet ook niet waar te beginnen: Diablo 3, Far Cry 2, Crysis 2, hele COD reeks sinds COD4, BF3, Medal of Honor, WoW expansions, Age of Conan, SW: TOR, ..... en nog veel meer die heel fel falen of gefaald hebben.

Bijna alle grote franchises zijn naar de knoppen aant gaan omdat er niks verniewend is.
Mensen die bv COD blijven kopen zijn enkel kudde dieren die niet veel eigen mening bezitten en gewoon blindelings kopen, want als die er niet waren was COD allang een verliesmakende game.
1.2 100% rep

paulix90 zegt op 15/06/2012 19:07   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik bezit wel degelijk een eigen mening. Zo vind ik uw argumenten nergens op slaan. En jij bent enkel een kuddedier die maar roept dat CoD niet goed is. Ik speel het nogsteeds met plezier. Een uurtje nergens aan denken en gewoon lekker knallen.
1.3 100% rep

kim gillissen zegt op 15/06/2012 20:02   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Haha, dus jij wilt zeggen dat je alle COD games koopt en het nog steeds leuk vind? Tenzij je over COD 4 bezig bent, zou ik niet weten welke andere nog leuk is om te spelen.
1.4 100% rep

harniq zegt op 16/06/2012 13:03   [?]

  Rating 0 16+ 16+
De focus op graphics heeft de creativiteit vernietigd. Dat is de simpele waarheid. Op mijn iphone kan ik leukere games spelen dan op de pc. Neem bvb een heel simpele game als 100 floors die toch heel challenging is. Alchemy is ook supertof ondanks dat graphics onbestaande zijn. Dit weten we al sinds uplink
2 100% rep

frankievic zegt op 15/06/2012 13:30   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Ik vind het een zwak jaar tot hiertoe
2.1 100% rep

DragoonXc zegt op 15/06/2012 14:14   [?]

  Rating 0 16+ 16+
RE operation raccoon city en prototype 2 zijn nog goed
2.2 100% rep

Ge0force zegt op 15/06/2012 14:44   [?]

  Rating 3 16+ 16+
RE operation raccoon city goed?
2.3 100% rep

DragoonXc zegt op 15/06/2012 15:18   [?]

  Rating 0 16+ 16+
gewoon omdat het anders is dan de "normale" RE game maakt het nog niet slecht
2.4 100% rep

Ge0force zegt op 15/06/2012 15:48   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@2.3 Klopt. Maar een slecht verhaal, ongeïnspireerd level-design, eentonige gameplay en waardeloze AI wel
3 100% rep

Pils123 zegt op 15/06/2012 13:32   [?]

  Rating 0 16+ 16+
is wel waar, alle games die ik nu speel zijn vrij gelijk
tijd voor vernieuwing!
4 100% rep

Sparrow zegt op 15/06/2012 13:35   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Ze hebben het eindelijk door!!! HOERA!!!
5 100% rep

Anopheles zegt op 15/06/2012 13:37   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Vernieuwing mag altijd, maar zagen over het huidige aanbod is ridicuul, er zitten niet genoeg uren in een dag om al het lekkers te spelen dat tegenwoordig uitkomt (en niet genoeg geld in mn portefeuille)
6 100% rep

Mr. Mexicano zegt op 15/06/2012 13:39   [?]

  Rating 5 16+ 16+
Kaal of Djuty*kuch*
7 100% rep

spinx zegt op 15/06/2012 13:58   [?]

  Rating 2 16+ 16+
klopt volledig...
Veel te weinig innovatie...

Enkel Valve durft steeds met nieuwe concepten te komen (zowel op stylistisch vlak als op gameplayvlak).

Ik vond Deus Ex: human revolution dan ook een schitterend spel waar eindelijk terug verschillende speelstijlen werden aangeboden...

Tussen 1995-2002 onstonden er steeds nieuwe genres en gameplaymogelijkheden

Tegenwoordig worden steeds enkele slecht uitgewerkte gimmicks toegevoegd aan een volledig uitgemelkt concept (bv. alle variaties op Gears of War)
7.1 100% rep

thelordofpee zegt op 15/06/2012 14:01   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik ga akkoord, te weinig innovatie, maar tussen 1995-2002 bestonden dan ook weinig to geen genres. Komen er nu nog veel speciale films uit? Nee, niet echt, omdat bijna alle mogelijkheden al gebruikt zijn of ze te slecht zijn.

Volgens mij zitten developers met iets gelijkaardigs en is het zeer moeilijk iets volledig innovatief te maken zonder belachelijk over te komen.
7.2 100% rep

spinx zegt op 15/06/2012 15:46   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Tussen 1995-2002 had je adventure games, 4X games, massa's uiteenlopende RTS games, RPGs, hack & slash games, TBS spellen, Heel uiteenlopende FPS games, tactische shooters, flightsims, Godgames...

Ik heb de laatste 3 jaar nauwelijks een flightsim gezien, geen enkele tactische shooter zoals rainbow six rogue spear, en geen enkele godgame...

De developpers krijgen gewoon geen geld om zo'n idee uit te werken, behalve heel sporadisch zoals DICE met Mirror's Edge
7.3 100% rep

T.Monkey zegt op 16/06/2012 10:08   [?]

  Rating 0 16+ 16+
helaas heeft u gelijk spinx.

Maar wat hier precies wel een beetje vergeten wordt, zijn de indi games.
Inderdaad de meeste grotere bedrijven doen niets of weinig innovatief en melken alles maar wat uit.

Maar er zijn een hele hoop beginnende devellopment teams met een pak minder budget, en deze moeten wel een innovatief idee hebben om te kunnen verkopen. Zo zijn er de laatste tijd dan ook heel wat originele maar kleinere games uitgekomen
8 100% rep

DragoonXc zegt op 15/06/2012 14:18   [?]

  Rating 0 16+ 16+
hoe kan je nu weten wat "iedereen" saai vind, iedereen heeft zijn eigen favoriete soort games ( zoals ik niets vind aan hack&slash games ) + dan nog eens die onderverdelingen zoals in strategy games ( verleden [ zoals ago of mythology ], hedendaagse [ CoH, ... ], toekomst [ anno 2070, dawn of war, red alert] )
9 100% rep

Silenzo zegt op 15/06/2012 14:29   [?]

  Rating 1 16+ 16+
battlefield en max payne 3 toch al veel uren plezier mee beleefd. Voor derest zat er voor mij idd niets vet tussen Doch, vernieuwing mag wel. Al die sequals beginnen mn strot wel beetje uit te komen
10 100% rep

playforfun91 zegt op 15/06/2012 14:48   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Naughty Dog, Rockstar Games, Quantic Dream, Ubisoft en That Game Company zijn voor mij sterk in vernieuwen, zonder hen zou het best saai kunnen zijn voor mij. Er zullen uiteraard nog wel goede zijn, maar die vallen mogelijk buiten mijn interesse. Van hun 5 vind je in elk geval al genoeg toffe dingen! Er zijn dan weer andere *kuch COD kuch* die veel minder vernieuwen maar toch enorm blijven verkopen.
11 100% rep

Thin Liz zegt op 15/06/2012 15:47   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Grappig dat een uitgever/ontwikkelaar dit zegt. Het is net de kern van het probleem: uitgevers willen winst en een 'veilig' product, liefst met een grote naam, uitgeven dat zeker verkoopt, kwaliteit is zelfs ondergeschikt. Vandaar ook het kopieergedrag en de 13 dozijn FPS/MMO's/TPS-clonen. Ik lees hier net iets van de man achter 'Alone in the Dark', een spel uit 1992 (!). Dat was een gigantisch succes in die tijd, uitgebracht door Infogrames. Die laatste wou direct na het succes al een 2de deel maken natuurlijk en gaf de opdracht: ''I know how we'll do a second one. Just modify a little the scenario and it will sell because it is number two.'' Gamers worden dus al veel langer voor de zot gehouden.
11.1 100% rep

spinx zegt op 15/06/2012 16:23   [?]

  Rating 0 16+ 16+
klopt volledig, Maar het verschil was dat het de ontwikkelaar was die besliste om een sequel te maken, want zij hadden de IP in handen.

De game ontwikkelaars hebben zich laten opkopen door de uitgevers of kunnen enkel nog opgelegde IPs ontwikkelen ipv hun eigen idee te lqten uitgeven door een uitgever (whats in a name )
12 100% rep

passero zegt op 15/06/2012 17:03   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Het wordt ook wel moeilijker om te vernieuwen tegenwoordig. 10 jaar geleden was de gamesindustrie nog niet zo groot en was er nog niet zo heel gedaan. Dan was het gemakkelijk om met een jong en verniuewend idee naar boven te komen.

Tegenwoordig is het altijd wel al eens gedaan.
Als je nu een game bekijkt kan je zeggen van "dat is al eens in game X gedaan" en "deze manier van Y is al eens game Z gedaan".

Het is allemaal gemakkelijk gezegd...
13 100% rep

Chimeray zegt op 15/06/2012 17:37   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Vernieuwen is een goede manier om bankroet te gaan.
Sad but true.
13.1 100% rep

spinx zegt op 15/06/2012 23:21   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ja, Apple heeft dat bewezen! en Nokia heeft het tegendeel bewezen...
14 100% rep

yellowtigra zegt op 15/06/2012 23:24   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Vernieuwen... terug naar het concept van vroeger ja met meer nieuwe ip's ipv sequel na sequel, kijk maar naar het succes van al die indie games

Snap trouwens de hype niet van Watch Dogs, al wat ik zie is nog eens een variatie op het GTA/HITMAN concept met wat mooiere grfx
14.1 100% rep

xXSneakyGunXx zegt op 16/06/2012 0:05   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Yep totaal met u eens. Er zijn veel indiegames die voor vernieuwing zorgen. Denk maar bijvoorbeeld aan Fez onlangs, zeer origineel.
15 100% rep

Banemus zegt op 16/06/2012 2:38   [?]

  Rating 0 16+ 16+
lol new things on the show ... ook een grapjas die jongen