Stainless Studios

Personen
Video's
Carmageddon krijgt opvolger via Kickstarter

Carmageddon krijgt opvolger via Kickstarter


10 May 2012 13:19 | Nieuws | FatalX | 13 reacties

De oudere generatie mag op zijn blote knieën vallen voor Kickstarter. Niet alleen zorgde de crowdfunding website ervoor dat Wasteland 2 van start kon gaan, maar ook Shadowrun Returns en Double Fine Adventure zijn in de maak dankzij Kickstarter. Alsof dat nog niet genoeg is, heeft Stainless Games aangekondigd dat ze de opvolger van Carmageddon zullen uitbrengen als ze 400.000 dollar verzamelen. In slechts twee dagen geraakten ze al aan bijna de helft van dat bedrag, dus het lijkt er sterk op dat je binnenkort weer in de huid van Max Damage zal kunnen kruipen.

 

Voor degenen die nog nooit hebben gehoord van dit surrealistisch pareltje van 1997, is hier een kleine uiteenzetting. Carmageddon is een arcade racing game waar je zoveel mogelijk punten moest verzamelen door stunts te doen en, jawel u leest het goed, mensen omver te rijden. Je kon een race winnen door binnen de tijd over de eindstreep te rijden, alle tegenstanders van de baan te rammen of alle voetgangers een kopje kleiner te maken. Uiteraard wist zo'n game de publieke opinie te beroeren en het gevolg was dan ook dat de game verboden werd in enkele landen. Het was de allereerste sandbox driving game en heeft games zoals Grand Theft Auto beïnvloed.

 

Je steun verlenen kan nog tot 6 juni voor een minimumbedrag van 1 dollar. 

 

Bron: Kickstarterexterne link
 
1 100% rep

Triger_Gun zegt op 10/05/2012 14:05   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Waar is den tijd, hopelijk komt die snel ^^
2 100% rep

«Vision» zegt op 10/05/2012 14:07   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Oh Carmageddon hoe veel uren heb ik dat niet zitten spelen. En als ge dan nu die gfx ziet.
3 100% rep

EzE2kiel zegt op 10/05/2012 14:10   [?]

  Rating 0 16+ 16+
zalig, was een van mn eerste pc games in den tijde.
naar deze kijk ik uit !
4 100% rep

RaZoR be zegt op 10/05/2012 14:30   [?]

  Rating 5 16+ 16+
have pledged $15!
5 100% rep

DragoonXc zegt op 10/05/2012 14:33   [?]

  Rating 0 16+ 16+
naar mijn weten zijn ze er al maanden mee bezig
5.1 100% rep

FurtiveDuck zegt op 10/05/2012 14:37   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Inderdaad, werd toch al maanden geleden aangekondigd op aan de hand van zo'n website?
5.2 100% rep

DragoonXc zegt op 10/05/2012 15:46   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ben al maandelijks aan het kijken hoever ze staan en heb zelf al eens terug carmageddon 2 geïnstalleerd

alleen spijtig dat carmageddon 1 altijd blokkeert
6 100% rep

CurrY zegt op 10/05/2012 15:58   [?]

  Rating 1 16+ 16+
50$ gepledged
7 100% rep

Shades29A zegt op 10/05/2012 16:17   [?]

  Rating 0 16+ 16+
oh yeah baby!
i'm a backer for sure!
8 100% rep

kaneda zegt op 10/05/2012 16:44   [?]

  Rating 1 16+ 16+
hopelijk gaat em toch zo goed worden als vroeger
15$ pledged
9 100% rep

carldehaese zegt op 10/05/2012 17:32   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ik hoop dat er een stage is waar je mijn little pony's kan in splat rijden!
10 100% rep

1CEZ zegt op 10/05/2012 17:52   [?]

  Rating 0 16+ 16+
EINDELIJK!!!
11 100% rep

$tup|d_$h4dy zegt op 10/05/2012 18:57   [?]

  Rating 0 16+ 16+
omg omg OMGGGGGG

dit is nog altijd een van DE games waar ik fond memories van hem, khoop dat ze het halen want et werd wel eens tijd da we nen nieuwe carmageddon krijgen.

Kan niet wachten en hoop dat er een degelijke LAN functie in zit want da zou pas echt lachen zijn en eindelijk een vervanger voor Flatout 2.