Square Enix

Square Enix waarschuwt:

Square Enix waarschuwt: "Wij hebben nood aan meer RAM!"


05 July 2012 8:55 | Nieuws | Michael.Cox | 11 reacties

De Agni's Philosophy-tech demo maakte vorige maand indruk tijdens de E3. Het was een vooruitzicht op wat Square Enix, maker van onder meer de Final Fantasy-franchise, ons in de toekomst wil kunnen aanbieden. In de recentste editie van het Edge Magazine zei de Creative Director, Takeshi Nozue, het volgende: "De demo liep op een Nvidia GTX680, waarmee we een risico namen, aangezien we zo gelimiteerd zijn met het geheugen. Dat geheugen is de grootste uitdaging voor de volgende generatie consoles."

 

De texture quality in de Agni's Philosophy heeft nood aan veel RAM, de nieuwe consoles zullen daar dus rekening mee moeten houden, anders zal Square Enix hun games niet voor de consoles ontwerpen die daar in falen. De huidige generatie consoles, onder meer de PlayStation 3, kent die probleem al, hoewel de PS Vita dan weer wel genoeg geheugen heeft. Benieuwd hoe het zal aflopen met de PlayStation 4 en de nieuwe Xbox-console. Square Enix gelooft er alvast in.

 

 
1 100% rep

Sparrow zegt op 05/07/2012 9:33   [?]

  Rating 0 16+ 16+
2 100% rep

Emperor Mordred zegt op 05/07/2012 10:04   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Ziet er super uit!
Enkel jammer dat de laatste FF die ik echt goed vond FFX was, daarna werd het wel heel repetitief...
3 100% rep

Apathy zegt op 05/07/2012 11:08   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Groot gelijk Square, als ze niet meekunnen, gewoon laten vallen. Desnoods terug exclusives gaan maken.
4 100% rep

RED REVOLUTION zegt op 05/07/2012 11:58   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Het feest begint nu al
5 100% rep

Ayrell zegt op 05/07/2012 13:35   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Begin eerst eens met terug een fatsoenlijke Final Fantasy te maken, Square Enix.
6 100% rep

harniq zegt op 05/07/2012 13:38   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Deze generatie was belachelijk met het beperkte ram. Mochten beide 1024MB gehad hebben, wat op de dag van de 360 release al spotgoedkoop was, dan hadden heel wat games betere gameplay gehad in de zin van grotere werelden en betere AI.

De 360 is al slecht met 512MB unified, maar de PS3 is zonder meer rampzalig aan 256 cpu en 256 voor grafische kaart, te weten dat beide consoles ongeveer 20MB verliezen aan het OS. Hoe sterk beide consoles voor de rest zijn maakt weinig uit met een dergelijke bottleneck.
7 100% rep

yoshimura zegt op 05/07/2012 14:56   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Tegenwoordig hebben low end android smartphones al 512MB RAM om Android 4.0 te draaien.

Dat ze maar goed wat RAM in de nieuwe systemen steken.

Ik betaal graag meer voor deftige hardware.
8 100% rep

omegahealer zegt op 05/07/2012 15:08   [?]

  Rating 1 16+ 16+
dat de next gen consoles mogen falen in hun setup zodat de devs eindelijk PC terug naar waarde gaan schatten... die zever over piraterij is echt outdated en volgens statistieken enkel in rusland nog van belang.
8.1 100% rep

Pils123 zegt op 05/07/2012 17:36   [?]

  Rating 0 16+ 16+
skidrow is rusisch he?
9 100% rep

Ynnck1 zegt op 05/07/2012 18:11   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Dat ze nog maar een game maken als XII, free roaming en geen random battles al heb ik wel genoten van FF VII crisis core op de PSP!
10 100% rep

littlewolvie zegt op 06/07/2012 8:12   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Tja, dit is natuurlijk wel een typische denkwijze van ontwikkelaars (merk ik elke dag op het werk). Steek er maar wat meer geheugen bij. Uiteraard heb je minimum vereisten, maar zeggen dat je alle problemen kan oplossen door er steeds meer geheugen bij te steken, is toch wat te makkelijk. Wat vandaag genoeg is, zal dat morgen weer niet meer zijn. Ontwikkelaars dragen ook een zekere verantwoordelijkheid.