Sony Computer Entertainment Europe

Binnenkort reclame in videogames?

Binnenkort reclame in videogames?


25 May 2012 12:17 | Nieuws | cpt nice | 47 reacties

Ze zijn het al zo gewoon om hun films vier keer onderbroken te zien worden voor reclame, waarom dan geen reclame in videogames? Dat moet Sony gedacht hebben toen in juli 2011 een patent aanvroegen om de spelervaring van gamers te onderbreken voor een reclamespotje.

 

Het patent werd nu pas ontdekt door een aandachtige Neogaf-gebruiker. Volgens de plannen zal er tijdens het spelen van een game eerst een waarschuwing komen, die aangeeft dat binnen enkele seconden een reclamespotje zal starten. Hierna speelt het spotje, in het patent wordt als voorbeeld een frisdrankreclame aangehaald. Daarna zal het spel terugspoelen naar een moment voor de waarschuwing en even pauzeren. Reden voor het terugspoelen is die waarschuwing, die volgens Sony "de speler kan afleiden tijdens een belangrijk deel van het spel."

 

We moeten echter niet meteen panikeren. Dit patent is slechts een uitbreiding op een patent uit 2006, wat betekent dat het idee al zes jaar in pijplijn zit. Of binnenkort onze games echt onderbroken zullen worden door reclamespotjes is dus maar de vraag.

 

 

 

Bron: Vg247externe link
 
Pagina:
1 100% rep

R4z0R zegt op 25/05/2012 12:22   [?]

  Rating 22 16+ 16+
Oh Hell No!! krijg nu al t'schijt van youtube enal die zever ..
1.1 100% rep

cpt nice zegt op 25/05/2012 12:23   [?]

  Rating 11 16+ 16+
Ja inderdaad, die reclame op YouTube irriteert me echt enorm :/
1.2 100% rep

driezzy zegt op 25/05/2012 12:27   [?]

  Rating 10 16+ 16+
Installeer ad-block dan toch ne keer!
1.3 100% rep

cpt nice zegt op 25/05/2012 12:30   [?]

  Rating 10 16+ 16+
Het gaat om het principe
1.4 100% rep

JasperCLA zegt op 25/05/2012 13:02   [?]

  Rating 4 16+ 16+
Ik ken reclame op yt niet eens. Heb altijd al adblock gebruikt sinds dat beschikbaar is.
1.5 100% rep

THiFeNoS zegt op 25/05/2012 13:02   [?]

  Rating 4 16+ 16+
adblock plus (beta) en ge hebt nergens nog reclame!
1.6 100% rep

Fredvdp zegt op 25/05/2012 14:38   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik gebruik ook AdBlock Plus maar sinds vrij recent worden sommige filmkes op YouTube volledig geblokkeerd als die een reclamespot bevatten.
1.7 100% rep

Gilles_DB zegt op 25/05/2012 19:13   [?]

  Rating 0 16+ 16+
kneenie of je er al op gelet hebt, maar AdBlock heeft toegang tot al je gegevens...
1.8 100% rep

Awesomeness zegt op 26/05/2012 11:52   [?]

  Rating 0 16+ 16+
youtube? lol sinds die reclame daar op is kijk ik gewoon geen youtube nimmer... alternatieven genoeg
1.9 100% rep

Reverz zegt op 27/05/2012 13:41   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Untrue. YouTube is de grootste muziekdatabase ter wereld... er is geen enkele andere site die zelfs maar in de buurt komt.
2 100% rep

FatalX zegt op 25/05/2012 12:27   [?]

  Rating 8 16+ 16+
Daarmee gaat Sony toch zijn eigen ruiten in gooien vermoed ik.

Als ze toch absoluut reclame willen maken in games, kunnen ze beter voor product placement gaan. Zoals Grimbergen in WoW
2.1 100% rep

cpt nice zegt op 25/05/2012 12:30   [?]

  Rating 9 16+ 16+
Jup inderdaad. Of billboards in GTA. Der zijn zoveel mogelijkheden waarbij ge de spelervaring niet moet onderbreken :/
2.2 100% rep

Unrealiac zegt op 25/05/2012 17:54   [?]

  Rating 7 16+ 16+
GTA3 radiostation: Would you like a kitten? (MEOW!) Have one delivered. Just log on to PetsOvernight.com and we'll send you a cute kitten overnight. Petsovernight.com, delivering little bundles of love, in a box, directly to your door!
2.3 100% rep

METHODman zegt op 25/05/2012 18:29   [?]

  Rating 0 16+ 16+
hahahaaaa , de nostalgie
3 100% rep

joa_111 zegt op 25/05/2012 12:28   [?]

  Rating 5 16+ 16+
holy adblock, save me
4 100% rep

halovision zegt op 25/05/2012 12:48   [?]

  Rating 4 16+ 16+
Idd add placement is meer dan voldoende in games
5 100% rep

Brenttouza zegt op 25/05/2012 12:51   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Ik kan me nog herinneren dat er een reclame bord stond in een Bad Company 1 map :P
5.1 100% rep

uprising zegt op 25/05/2012 14:30   [?]

  Rating 6 16+ 16+
Dat is nog iets anders , van mij mogen ze reclame verwerken in de game , maar niet met een onderbreking.

Ik bedoel als er op de achtergrond een zeppelin vliegt met daarop Coca Cola dan kan mij dat geen barst schelen.
6 100% rep

arnomeke zegt op 25/05/2012 12:52   [?]

  Rating 4 16+ 16+
Nieuwe was verzachter wast Diablo's barbarian nog softer dan soft lol
7 100% rep

Joramovic zegt op 25/05/2012 13:17   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Als ze dat toepassen in gratis games of eventueel demo's heb ik er niet echt problemen mee, zolang ze het maar ni in gewone games steken, daar betalen we al genoeg voor.
8 100% rep

BigBadWolf zegt op 25/05/2012 14:09   [?]

  Rating 0 16+ 16+
het enige wat ze zullen krijgen met zoiets, is dat krakers wel een oplossing gaan vinden om die reclame weg te krijgen, en dat gamers in massa de add-free versies gaan downloaden..
9 100% rep

uprising zegt op 25/05/2012 14:27   [?]

  Rating 0 16+ 16+
OMG! WTF ! meer kan ik niet zeggen
10 100% rep

Quecera zegt op 25/05/2012 14:43   [?]

Show comment Rating -4 16+ 16+
deze comment is verwijderd door de community
10.1 100% rep

Teknohol1c zegt op 25/05/2012 15:19   [?]

  Rating 8 16+ 16+
't wordt tijd dat ze op 9lives es wa strenger worden, kerels zoals u kunnen we hier missen gelijk de pest.
Zegt nu zelf, het enige doel van deze post is toch de mensen op stang jagen eh... reported...
10.2 100% rep

uprising zegt op 25/05/2012 16:56   [?]

  Rating 0 16+ 16+
waarom? omdat hij een mening heeft die een ander niet deelt , we zouden jou beter reporten.
10.3 100% rep

robkots zegt op 25/05/2012 17:37   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Mijn reden voor niet over te schakelen naar pc, omdat het gwn simpelweg niet nodig is, aangezien games toch een toegangelijker publiek hebben op console's. en dus ports van console games, naar pc maken

Ik hoor pc gamers meer klagen over hun games dan console gamers in iedergeval.
10.4 100% rep

mister__ID zegt op 25/05/2012 19:40   [?]

  Rating 2 16+ 16+
@Uprising, als jij dergelijk gedrag een mening noemt, dan scheelt er toch iets ze...
10.5 100% rep

uprising zegt op 26/05/2012 14:27   [?]

  Rating 0 16+ 16+
omg , lange tenen allemaal ? zo snel geraakt van een comment , omg.
11 100% rep

Drokz zegt op 25/05/2012 15:29   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Zolang die mooi verwerkt zit in de game heb ik er absoluut geen problemen mee. Mss gaat de prijs dan wat naar beneden.
12 100% rep

Wess zegt op 25/05/2012 15:58   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Wie gaat nu een spel kopen waarvan je weet dat het onderbroken gaat worden door reclame.
12.1 100% rep

uprising zegt op 25/05/2012 16:57   [?]

  Rating 2 16+ 16+
ik denk dat je daar nog kan van verschieten , ik vraag me nu soms al af waarom sommige games succes hebben.
13 100% rep

Muscleduck zegt op 25/05/2012 17:06   [?]

  Rating 1 16+ 16+
De game onderbreken kan voor mi NIET. Wat wel kan is zoals hierboven aangehaald een reclamebord in game, dat iedereen cola loopt te zuipen,...
Daar tegenover moet dan wel staan dat de game gratis is of significant goedkoper.
13.1 100% rep

uprising zegt op 25/05/2012 17:49   [?]

  Rating 2 16+ 16+
lol , in de series op tv doen ze toch al jaren.
De producten die op tafel staan die zijn gesponsord , heb je daarom een goedkoper tv abonnement ? ik dacht het niet dus, ...
14 100% rep

kryptex09 zegt op 25/05/2012 17:15   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Een filmpje tijdens het opstarten of product placement zie ik nog wel gebeuren. En dat valt nog wel te aanvaarden. Als de kwaliteit van het spel gegarandeerd blijft en de extra inkomsten de consument ten goede komt.
Maar de spelervaring onderbreken is een brug te ver. Zeker bij games waar de immersie belangrijk is... dag sfeer!
14.1 100% rep

mister__ID zegt op 25/05/2012 19:42   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Dit, liever reclame in het begin van de game, als het dan toch echt moet. Dat er eens een verdomde tandpasta gast op mijn scherm komt tijdens een killstreak!!
15 100% rep

keulen zegt op 25/05/2012 17:40   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Op youtube en 9lives adblock installeren is dikke bullshit en alleen voor dikke egoisten. Je krijgt daar en hier gratis content.
However, in games betaal je al 40-60 euro per game ! Waarom in godsnaam nog nood aan reclame ? Ik stop dan gewoon met games van Sony te kopen en als het moet volledig stoppen. Dan kan ik even goed tv kijken.
15.1 100% rep

uprising zegt op 25/05/2012 17:50   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ja idd en liefst nog eens opnemen dan kan je die f*cking reclame doorspoelen