Heeft Sony angst voor de Wii U?

Heeft Sony angst voor de Wii U?


13 June 2012 17:20 | Nieuws | Praga | 29 reacties

Heeft Sony schrik van Nintendo's Wii U? Je zou denken van niet... of toch wel? Te veel zelfvertrouwen hebben is nooit goed en je mag nooit de concurrentie onderschatten. Dat vindt ook Sony Europe's hoogste pief, Jim Ryan.

Ze houden het wel in de gaten maar na het zien van de E3-presentaties en vooral de line-up heeft Sony er alle vertrouwen in. De gamers kopen een PlayStation voor de gaming content en niet omdat ze het een plezant gadget vinden zegt hij.

Uiteraard zijn er mensen die zich nieuwe hardware aanschaffen omdat ze het verzamelen, omdat ze het een cool gadget vinden of wat dan ook maar wat betreft onze basis, daar hebben we geen schrik.

"It's obviously a potential risk but we feel really good about our content," said Ryan. "Obviously, it comes down to content. There are people who buy gadgets for the sake of the gadget, but that's pretty niche. We feel good about our line-up that we showed at E3. We're very excited about publishing it. We've got 30 million (hardware sales target) for this year, it's a big number but we've got the tools to go out and deliver that."

Met meer dan 64 miljoen verkochte PlayStation 3-consoles en een pak coole content hebben we vertrouwen in de goede afloop. De Wii U kan een potentiële extra concurrent zijn maar het komt allemaal wel op zijn pootjes.

Check de volledige E3 persconferentie van Sony hier als je deze zou gemist hebben. Wat denken jullie? Vormt de Wii U een bedreiging voor Sony's PlayStation 3-console?

 

 
1 100% rep

Extrizyo zegt op 13/06/2012 17:49   [?]

  Rating 1 16+ 16+
totaal niet
2 100% rep

maximrace zegt op 13/06/2012 17:51   [?]

  Rating 0 16+ 16+
30 milj stuks hardware verkopen? Dat is wel een heel optimistisch doel... Als de ps3 gelijk blijft ong 14milj, dan 5milj psps en 11?!milj vitas... Hoe die momenteel vrrkoopt gaan ze er een stuk onder zitten vermoed ik.
2.1 100% rep

frenchcore zegt op 13/06/2012 18:28   [?]

  Rating 11 16+ 16+
milj milj milj milj milj
2.2 100% rep

maximrace zegt op 13/06/2012 18:43   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Liever dat er miljoen staat? Begrijp je milj misschien niet?ö
2.3 100% rep

Pils123 zegt op 13/06/2012 19:45   [?]

  Rating 5 16+ 16+
Maximeke! Rustig blijven he jongen.
2.4 100% rep

W!mpix zegt op 13/06/2012 19:49   [?]

  Rating 0 16+ 16+
30 milj (hihi) zal waarschijnljk PS3, PSVita, PSP en PS2's zijn.
2.5 100% rep

The_Flurk zegt op 13/06/2012 20:27   [?]

  Rating 0 16+ 16+
http://www.youtube.com/watch?v=l91ISfcuzDw
3 100% rep

spyllo zegt op 13/06/2012 17:58   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Zolang de bubbel niet barst maar Sony en grootspraak komt nooit goed
3.1 100% rep

maximrace zegt op 13/06/2012 18:17   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Ik snap zelfs niet waarom ze zulke dingn zeggen, beter onderschatten dan overschatten
4 100% rep

jayzero zegt op 13/06/2012 18:03   [?]

  Rating 6 16+ 16+
waarom zouden die bang moeten hebben van een console die hardware heeft van 5-6 jaar trug, 1 deftige exclusive, rehashes en een hoop andere ports.

stay classy nintendrones
4.1 100% rep

Royal Belgium zegt op 13/06/2012 18:09   [?]

  Rating 4 16+ 16+
Niet bang hebben, maar bang zijn!
4.2 100% rep

maximrace zegt op 13/06/2012 18:16   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Onderschat nintendo maar niet... De wii kan ook geen hd aan, zie waar het hun gebracht heeft
4.3 100% rep

playforfun91 zegt op 13/06/2012 18:23   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Nintendo zal hoe dan ook moeilijk rijken aan de core gamer. De verkoop van Nintendo pakt ook een groot segment in die Sony niet zo hard boeien.
Ik snap niet dat zowat iedereen denkt dat omdat de Wii goed zal verkopen dat daarom Playstation slecht zal verkopen of vice versa. Ze zijn gewoon gericht op totaal verschillende marktsegmenten. Als Sony/Microsoft morgen stopt en Nintendo komt niet met top core games zal ik nog steeds geen Nintendo kopen hoor.
4.4 100% rep

DeLod zegt op 14/06/2012 7:11   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Idd Nintento snoept niet bepaald mensen weg bij PS3 of Xbox360, het is eerder een casual publiek (er zullen wat uitzonderingen zijn natuurlijk, maar grotendeels)
4.5 100% rep

souldoubt zegt op 14/06/2012 8:23   [?]

  Rating 1 16+ 16+
@ 4: hardware van 5-6 jaar terug? Je weet niet waarover je spreekt. Bekijk eerst de specs van de Wii U of zwijg gewoon.

Los daarvan, ze zijn niet echt een bedreiging voor elkaar, op de meeste vlakken spreken ze een ander publiek aan... het gedeelte waar ze hetzelfde publiek aanspreken is slechts beperkt.
Maar dat Sony schrik heeft van IETS is me al langer dan vandaag duidelijk, anders ben je professioneel en haal je niet zo uit naar de concurrentie.
4.6 100% rep

Bully007 zegt op 14/06/2012 8:41   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@4.5: Toch iemand die vermeld dat er eerst naar de specs moet gekeken worden, want deze zijn officieel nog niet eens volledig uitgebracht. En ik zou het raar vinden als men geen schrik heeft, want vermits Wii U beter is (bevestigd door meerdere bronnen en de reeds beperkte uitgebrachte specs) dan PS3 en XBOX360, gaan ze dus een 1 à 2 jaar de sterkste console op de markt hebben.

@9lives: Waarom enkel uitspraken van Sony? Is de uitspraak van Nintendo over Smartglass dat dit een 'gimmick' is niet even interessant? Of de uitspraak van Nintendo over Microsoft dat ze aangenaam verrast zijn omdat ze nu 'maar' 1 jaar nodig hebben gehad om Nintendo na te apen?
4.7 100% rep

shortwoodBE zegt op 14/06/2012 12:42   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@ 4.4

Je zou er van verschieten hoeveel (oudere) hardcore gamers Nintendo appreciëren. Waaronder mezelf ;-)
5 100% rep

thelordofpee zegt op 13/06/2012 18:09   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Een misleidende titel imo xD
6 100% rep

omegahealer zegt op 13/06/2012 18:18   [?]

  Rating 2 16+ 16+
sony is tegenwoordig wel serieus veel lawaai aan het maken en maar constant zichzelf de hemel inprijzen en zeggen dat de andere slecht bezig zijn.
ze zijn dan toch niet zo zeker van zichzelf dan dat ze beweren.

6.1 100% rep

fantaboy zegt op 13/06/2012 19:38   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ze kunnen ook moeilijk zeggen dat ze rommel maken.
Als je gaat solisiteren in een bedrijf moet je jezelf ook verkopen als een produkt.
Een bedrijf zal altijd zichzelf de hemel inprijzen.
Nintendo, Microsoft, Sony, Telenet, Belgacom enz.. ze doen het allemaal, anders verkopen ze niets.
Of het de waarheid is laten we buiten kijf.
7 100% rep

filipo zegt op 13/06/2012 18:33   [?]

  Rating 1 16+ 16+
die wiiu gaat zeker niks zijn tegenover de ps3 ;
VOOR dat de wii u goed gaat verkopen gaat de nieuwe xbox en ps4 gaan uitkomen ik verwacht er gewoon niet veel van
7.1 100% rep

frankievic zegt op 13/06/2012 19:02   [?]

Show comment Rating -4 16+ 16+
daar is onze sony lover weer. bannen dat kindje moesten ze al lang gedaan hebben met zijn domme kinderachtige opmerkingen
7.2 100% rep

CornholioX zegt op 13/06/2012 22:33   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Ze zouden beter u bannen @7.1, want ge komt weer zagen. jij maakt belachelijke opmerkingen. waarom zo aangesproken wat hij zegt? Antwoordt toch gewoonweg niet.
8 100% rep

ELBEASTADOR zegt op 13/06/2012 19:12   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Hij zegt toch ps4 en xbox? 0_o
9 100% rep

DjYoda zegt op 13/06/2012 19:24   [?]

  Rating 0 16+ 16+
10 100% rep

frankievic zegt op 13/06/2012 20:09   [?]

Show comment Rating -3 16+ 16+
de 9lives crew zou beter stoppen met al die onzin die sony tegenwoordig verkondigt en diene show van wij zijn de beste te posten. dat is geen nieuws dat is bulshit
10.1 100% rep

thelordofpee zegt op 13/06/2012 20:56   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Anders gewoon geen nieuws? Dan is iedereen content!
10.2 100% rep

CornholioX zegt op 13/06/2012 22:44   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Uw comments zijn sowieso bullshit...
11 100% rep