Remedy

Personen
Video's
Death Rally in promotie op Steam

Death Rally in promotie op Steam


04 August 2012 13:32 | Nieuws | Michael.Cox | 8 reacties

Goed nieuws voor liefhebbers van oude klassiekers! Death Rally is vanaf heden beschikbaar via Steam, waar je het kan downloaden voor slechts 7,64 euro. Vanaf 10 augustus vervalt deze aanbieding en wordt de aankoopprijs verhoogd naar 8,99 euro. Het spel is opnieuw gecodeerd om spelers op de pc een leuke ervaring te bieden. De camerabediening werd geoptimaliseerd, de carrière modus kreeg een facelift, er zijn nieuwe wapencombinaties mogelijk, er werden Steam-achievements toegevoegd, controller besturing wordt ondersteund, multiplayer kan met maximaal zes personen gespeeld worden enzoverder.

 

Remedy, ook wel gekend van Max Payne en Alan Wake, brengt deze klassieker uit 1996 terug tot leven. Death Rally is een race-/schietspel waarin je met een beperkt budget en een slechte auto start. Ondertussen werd het al uitgebracht voor iOS-toestellen en Android-apparaten en nu is het dus ook weer klaar om het beste van zichzelf te geven op de pc. Een retailversie wordt overigens ook verwacht.

 

Death Rally Steam-release

Bron: Steamexterne link
 
1 100% rep

Namko zegt op 04/08/2012 13:52   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Heb in der tijd de DOS versie fameus gespeeld. :')
1.1 100% rep

dr.lee zegt op 04/08/2012 14:12   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Same here

Echt veeel gespeeld vroeger, leuk spel
2 100% rep

owa zegt op 04/08/2012 15:11   [?]

  Rating 0 16+ 16+
heb ik vroeger ook veel gespeeld nostalgie alom
3 100% rep

mr magic zegt op 04/08/2012 15:30   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Wat heb ik dit spel veel gespeeld !
Ik heb het gisteren dan ook meteen gekocht toen ik het zag en al enkele uren gespeeld. Over het algemeen is het wel goed. Maar er zijn toch heel wat details die ik van de vorige mis.
Het toevoegen van meer wapens is goed. Maar dat je een wapen hebt wat constant zit te knallen is gewoon niet leuk.
Het feit dat ge eerst alles moet unlocken is onzin en dat ge uw geld meteen moet opdoen aan uw huidige auto of wapen is ook onzin. Je kan niet sparen voor meteen een leuke build te krijgen op een nieuwe auto.
Het hele systeem van de ranking is ook weggevallen, na een tijd kom je The Adversary wel tegen amar je weet niet precies hoe of wanneer. Al de personages hebben minder persoonlijkheid aangezien je ze amper ziet met foto etc, das wel jammer.
Dat er maar 3 mijnen zijn is ook wel jammer, en dat deze mijnen amper effect hebben is nog erger. Je kan niet meer strategisch voor iemand rijden en deze van de baan krijgen door er een mijn voor te gooien. Deze krijgt nu gewoon schade en rijdt door.
Ook gek is de 3 extra's die je op de auto kan zetten (laser sight, mines, spikes) volledig niks kosten, er is dus geen penalty om ze mee te nemen dus heeft iedereen ze altijd ...
Er zijn nu ook 6 per race in plaats van 4, dat valt op zich wel mee.
Je kan ook geen toeschouwers meer omrijden

Ik heb het waarschijnlijk teveel gespeeld vroeger. Vele malen geprobeerd om zo snel mogelijk die nr1 plaats te krijgen en dan te winnen. Dat gevoel heb ik hier niet. Het voel meer restricted aan, eerst alles unlocken voordat ge kunt eindigen.
Maar toch een zeer goede poging van Remedy, buiten al deze details die toch alleen maar opvallen voor mensen zoals mij, is dit toch wel mooi gemaakt.

4 100% rep

maxkes zegt op 04/08/2012 18:08   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik vind het geen zeer goede poging hoor. De vorige was veel beter.
5 100% rep

ravoc zegt op 04/08/2012 20:57   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Deze is gratis op Android
5.1 100% rep