Nintendo

E3 2012: Fils-Aime: 'Wii U prijs zal verrassen'

E3 2012: Fils-Aime: 'Wii U prijs zal verrassen'


08 June 2012 10:13 | Nieuws | Dj Super | 12 reacties

Over een concrete lanceringsdatum van de Nintendo Wii U kregen we tijdens de E3 niet veel te horen. De eventuele kostprijs bleef eveneens ver onder de radar zweven, maar Reggie Fils-Aime liet vallen dat we aangenaam verrast zullen zijn.

'We want to launch at a price that's going to represent an ongoing great value. How do we launch at a value that we're going to be able to sustain for a long time? I think people are going to be pleasantly surprised, if you will, about the way we're managing the value equation.'

Nintendo streeft er naar om een correcte prijs voor de nieuwe console op te stellen die niet te duur zal zijn voor de nieuwe innovatieve mogelijkheden van de Nintendo Wii U. Ze willen zeker niet met een veel te hoge prijs starten om die na een mum van tijd te moeten verlagen vanwege tegenvallende verkopen, maar een prijs die correct is en gedurende een lange tijd houdbaar is op de markt. We zijn benieuwd, want met de Nintendo 3DS liep dat toch even anders.

 

Bron: vg247externe link
 
1 100% rep

grifter zegt op 08/06/2012 11:27   [?]

  Rating 0 16+ 16+
150 euro, dat zou echt mega straf zijn...
2 100% rep

W3sl3y zegt op 08/06/2012 12:08   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Je moet er wss vanalles gaan bijkopen om optimaal te kunnen spelen.
3 100% rep

Chronic zegt op 08/06/2012 12:13   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ja zoals games.. nee serieus het zijn de games die vaak veel te duur zijn voor wat ze zijn. Ik zou het veel cooler vinden moesten in de toekomst singleplayer games download only zijn en maar 1 keer uitspeelbaar aan de prijs van een cinema ticket of iets meer. Ik bedoel duurste videogame = gta IV (100 mil dollar), duurste film John carter (300 mil dollar). Prijs van de game ligt wel 10 keer hoger voor de consument dan die van de film. Gta 4 heeft op die manier 710 mil opgebracht in het eerste jaar alleen, gn enkele film die zoveel winst maakt.
3.1 100% rep

L'enfant terrible zegt op 08/06/2012 12:26   [?]

  Rating 3 16+ 16+
10 euro voor naar de cinema te gaan: 2 uur 'plezier'

50euro(nu zelf 20 met alle dlc) voor gta4: 50 tot 100+ uur plezier

You are right, that shit is soooooo overpriced

*borat face* NOT
3.2 100% rep

Chronic zegt op 08/06/2012 12:43   [?]

  Rating 0 16+ 16+
hoelang je er op speelt is puur persoonlijk en irrelevant.. Ik kijk gewoon naar de productiekost en dan zie je toch ook dat ze bakken meer winst proberen te maken op videogames... en er zijn mss mensen die na de film nog enkele dagen verder denken over de film, aha dus dan moet je films ook duurder maken..
3.3 100% rep

Dazzled zegt op 08/06/2012 12:54   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Kost prijs, om 1 voorbeeld te geven van de laatste uncharted, was rond de 30 miljoen dollar.... so pls dont talk stupid things...
3.4 100% rep

spinx zegt op 08/06/2012 13:08   [?]

  Rating 0 16+ 16+
3.1 speaks the truth!
3.5 100% rep

Chronic zegt op 08/06/2012 13:23   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@3.3 wel vergeleken met een film is dat spotgoedkoop.
Natuurlijk is de afzetmarkt van games nog altijd kleiner dan die van films maar het aantal gamers neemt alleen maar toe dus op een bepaald moment gaat het toch echt wel overpriced gaan zijn tenzij de productiekosten even snel meegroeien maar dat valt af te wachten
4 100% rep

Bully007 zegt op 08/06/2012 12:30   [?]

  Rating 1 16+ 16+
standaard prijs vermoed ik, 250 euro voor wii u, 1 gamepad en nintendoland erbij.
5 100% rep

RaZoR be zegt op 08/06/2012 12:43   [?]

  Rating 0 16+ 16+
250 denk ik echt niet dat ze kunnen halen met die gamepad...

ik denk eerder 350-400 euro
6 100% rep

Jeroen_HD zegt op 08/06/2012 13:58   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik gok anders ook wel op een 250 euro.
Het is echt een heel speciaal ding met toch iets of wat outdated hardware. Ik neem aan dat ze weten dat ze hier niet de volle pot voor kunnen vragen.
7 100% rep

Link-Vs.-Ganon zegt op 08/06/2012 16:04   [?]

  Rating 0 16+ 16+
250 a maximum 300!nooit was een nintendo console duurder dan 250!kijk maar naar de n64 en gamecube in de tijd,toen ook laatste nieuw enzo