Microsoft

Windows 8 op Xbox 720?

Windows 8 op Xbox 720?


06 July 2012 11:05 | Gerucht | Fodbaddun | 37 reacties

Iedereen zit vol spanning te wachten op de next-gen consoles. Over wat er komen zal bestaan er tal van geruchten. Ook de Xbox 720 ontsnapt niet aan de geruchtenmolen. Volgens verschillende bronnen zal de Xbox 720 draaien op Windows 8. De huidige generatie loopt al op een besturingssysteem dat veel gelijkenissen vertoont met de nieuwe metrostijl van Microsoft.

 

Deze insteek biedt natuurlijk tal van nieuwe mogelijkheden. Zo zou je van op je Windows Desktop je Xbox Live games kunnen managen en ze misschien zelfs wel spelen?! Andere applicaties zouden simpelweg ook kunnen draaien op Xbox en het syncen tussen pc en de nieuwe console zou erg vlotjes moeten verlopen. Over het syncen gesproken, vanop de Xbox 720 zou je toegang krijgen tot SkyDrive, een cloud service van Microsoft. Misschien een stille hint naar Cloud Gaming?

 

Onlangs is ook gebleken dat Microsoft de naam Xbox 8 heeft geregistreerd. Het is misschien een aanwijzing dat het gerucht misschien wel zou kunnen kloppen. Hoe dan ook, Sony zal uit hun pijp mogen komen als ze al deze integratie willen overtreffen. Het wordt zeker en vast een spannende strijd tussen de twee. Wat denken jullie van dit gerucht? Zien we inderdaad Windows 8 op de Xbox 720? En kan Sony daar iets tegenover zetten als het zo ver is?

 

 

Bron: Visiongamingexterne link
 
Pagina:
1 100% rep

JasperCLA zegt op 06/07/2012 11:20   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Zou een erg slimme zet zijn iig.
2 100% rep

Extrizyo zegt op 06/07/2012 11:24   [?]

  Rating 0 16+ 16+
zou wel nice zijn
3 100% rep

sagapo zegt op 06/07/2012 11:32   [?]

  Rating 3 16+ 16+
ik ben geen fan van "integraties" en al zeker niet van windows, ma bon. Hoe meer een console op ne PC begint te lijken, hoe groter de kans dat ze onder dezelfde kwalen (virussen, hacking...)beginnen te vallen imo.
3.1 100% rep

Fetseroony zegt op 06/07/2012 11:54   [?]

  Rating 0 16+ 16+
idd

Laat een console een console blijven. Er is niks mis met het huidige concept vind ik, waarom moet dat allemaal 'één geheel' worden.

Xbox heeft imo ook niets met Windows te maken en ik mis dat ook niet, dus waarom moet dat nu.

Een console moet games spelen. punt.
3.2 100% rep

[Dark-Fury] zegt op 06/07/2012 12:52   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Niets met windows te maken?
Ze worden door hetzelfde bedrijf gemaakt. Ze gaan er heel veel geld mee besparen als ze geen volledig nieuw besturingssysteem gaan moeten maken voor hun console en dat is uiteindelijk het enige waar ze om geven.
3.3 100% rep

m3sa zegt op 06/07/2012 13:07   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@3.1 Waarom zou er geen windows op mogen staan? Als gamer gaat ge da toch nie merken? Ik denk dat er zeker voordelen aan verbonden zijn, maar de nadelen zie ik niet zo direct.
3.4 100% rep

The Monopoly Guy zegt op 06/07/2012 13:19   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Virussen & hacken?
Lol enkel door de gebruiker z'n fout dan

Anyway lijkt me wel een goed idee, veel gemakkelijker om crossplatform games te maken & zo komen er ook heel goede ports
Kdenk dat ze Sony zwaar zouden raken als ze dit doen, want het is dan veel voordeliger om games te maken op xbox en dan te porten naar pc (als ze zelfs al moeten porten)
3.5 100% rep

m3sa zegt op 06/07/2012 13:22   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@3.4 Voila. Er zullen inderdaad wel problemen zijn, maar ik denk dat er veel meer en grotere voordelen aan vast hangen.
3.6 100% rep

killgodkilltv zegt op 06/07/2012 13:44   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@3 er gaat dan waarschijnlijk wel een aangepaste versie van Windows opstaan. Waardoor virussen die je op de PC kunt krijgen niet werken op de Xbox. En er zal dan ook wel controle op zijn op wat je er allemaal kan op installeren. Dus de kans op virussen en hacken zal niet veel anders zijn dan die van de xbox 360. en zoals Monopoly guy zegt zijn virussen uiteindelijk de gebruiker zijn fout.
3.7 100% rep

Eld0 zegt op 06/07/2012 15:40   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Geen fan van Windows? Als je vanuit het W95 tijdperk komt en alleen Linux gewoon was ok, maar Windows is meest gebruiksvriendelijke en stabiele OS. Dat ze afgekeken hebben van andere OS, maakt voor ons gebruikers niet veel uit. Hoe je het draait of keert, als MS een product lanceert, dan is het wel degelijk af. Ze hebben een reputatie van kwaliteit te leveren
3.8 100% rep

Karre zegt op 06/07/2012 19:03   [?]

  Rating 0 16+ 16+
"Windows is meest gebruiksvriendelijke en stabiele OS"

Juist ja... Het gebruiksvriendelijkste is Mac OS wel en het stabielste BSD met daarna Linux (indien er niet mee geprutst wordt). Men kiest niet voor niets Linux vooral bij servers. Dat en omdat het veiliger is.

Dat Microsoft een product levert en het dan af is hebben we inderdaad mooi mogen zien bij Windows Vista en uiteindelijk ook de Xbox360.
3.9 100% rep

Reverz zegt op 06/07/2012 19:50   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Fileservers misschien... en dat is vooral omdat Linux niks nodig heeft om te draaien.
Er zijn nen helen hoop servers die wel gewoon op Windows draaien.
3.10 100% rep

shortwoodBE zegt op 06/07/2012 20:13   [?]

  Rating 0 16+ 16+
"Windows is meest gebruiksvriendelijke en stabiele OS."

Ik hoop dat dat een mopje was? :ironie:

Microsoft een reputatie van kwaliteit? *kuch kuch Windows Vista, eerste generatie Xbox360 had anders een failure rate van meer dan 50%...
3.11 100% rep

The Monopoly Guy zegt op 07/07/2012 19:54   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Cool story bro, keep being inferior
4 100% rep

Arkaine zegt op 06/07/2012 11:54   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Games ook te spelen op desktop?
waarom zou je dan nog een Xbox kopen?
4.1 100% rep

Fodbaddun zegt op 06/07/2012 12:02   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Misschien gaan ze wel richting crossplatform?
5 100% rep

frankievic zegt op 06/07/2012 12:11   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Top. Als dat de waarheid is
6 100% rep

humpus zegt op 06/07/2012 12:13   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Lijkt mij gevaarlijk, het verschil zo klein maken tussen PC en console. Wat is het verschil dan nog?
6.1 100% rep

demon326 zegt op 06/07/2012 12:28   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Er zal uiteindelijk geen verschil zijn... op deze manier wilt MS nog eens een poging wagen op xboxgold abbo aan 'pc'gamers aan te smeren...
6.2 100% rep

The Monopoly Guy zegt op 06/07/2012 13:26   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Een console is een goedkoop, vrij mobiel gamesysteem dat je aan de TV hangt
Welk besturingssysteem dat erop draait maakt toch niets uit?
6.3 100% rep

yellowtigra zegt op 07/07/2012 0:12   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Er is in principe nooit echt een verschil geweest... behalve in de prijs van de games en de marketing dan
7 100% rep

Dazzled zegt op 06/07/2012 12:32   [?]

  Rating -2 16+ 16+
Mag er niet aan denken... al die loosers die hun systeem vol virussen en rommel gaan krijgen en dan staan te wanken in de game winkel dat ze nie meer kunnen gamen....
7.1 100% rep

DragoonXc zegt op 06/07/2012 12:47   [?]

  Rating 1 16+ 16+
spreekte van ondervinding?
8 100% rep

ELBEASTADOR zegt op 06/07/2012 13:30   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik heb geen pc omdat ik er niks van ken, is wel handig voor de mensen die er iets van kennen, grotendeels voordelen imo.
9 100% rep

RED REVOLUTION zegt op 06/07/2012 13:51   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Heb me twijvels
9.1 100% rep

dr.lee zegt op 06/07/2012 14:05   [?]

  Rating 4 16+ 16+
over dit onderwerp of over de spelling van twijfels?
9.2 100% rep

Philharmoniker zegt op 06/07/2012 14:46   [?]

  Rating 1 16+ 16+
heb me twijvels ook za
9.3 100% rep

RED REVOLUTION zegt op 06/07/2012 16:48   [?]

  Rating 2 16+ 16+
BEIDE.. Spelling, blijft lastig.
Vergeet je zelf geen hoofdletter?
10 100% rep

YaMo zegt op 06/07/2012 15:07   [?]

  Rating 8 16+ 16+
Bluescreen, nu ook voor consoles!
11 100% rep

Lord_Palethorn zegt op 06/07/2012 15:50   [?]

  Rating 2 16+ 16+
ALS dat waar is begaat Microsoft een fout: ze vergeten stillekes aan waar het om gaat... gamen.
11.1 100% rep

yellowtigra zegt op 07/07/2012 0:14   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik denk dat fanboys en consoorten dat eerder al een tijdje vergeten zijn ...
12 100% rep

Osis1984 zegt op 06/07/2012 17:08   [?]

  Rating 0 16+ 16+
lol Windows 8 en op PC en Xbox en Tablets.. gaat op alle platformen dus half-assed zijn.
13 100% rep

iXzion zegt op 06/07/2012 17:58   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Als dit waar is koop ik mijn dus niet de nieuwe Xbox ^^ fuck windows
14 100% rep

frankievic zegt op 06/07/2012 18:13   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Als dit waar is koop ik mij direkt nen nieuwe xbox
15 100% rep

DeVine zegt op 06/07/2012 23:56   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@11: Voor u draait het om gamen, voor MS draait het om geld. Ze moeten toch met iets een stapje voor zijn op de concurrentie. De reden voor nog een console te kopen en geen pc is dan toch nog steeds dat de hardware dezelfde is bij elke console, waardoor ze games beter kunnen ontwikkelen & dat het zowiezo zijn generatie zal meegaan zonder nodige upgrades.