Microsoft

Windows 8 heeft releasedate

Windows 8 heeft releasedate


19 July 2012 0:48 | Nieuws | cpt nice | 38 reacties

Aan alle nostalgische pc-gebruikers die nog altijd zweren bij Windows XP: wordt het niet eens tijd voor een upgrade? Daar krijgen jullie dan heel binnenkort een ideale kans voor, want Microsoft heeft Windows 8 voorgesteld op een vergadering over de jaarlijkse verkoopcijfers. Het was al even bekend dat het besturingssystemen in oktober zou verschijnen maar zonet werd de concrete releasedate, namelijk 26 oktober, bekend gemaakt.

 

Windows 8 zal ook voor tablets ontwikkeld worden en krijgt dus ook een 'modernere' look. In plaats van icoontjes, zoals op de oudere versies van Windows, zullen nu tegeltjes het merendeel van je scherm uitmaken. Er bestaat wel nog de mogelijkheid om het design van de vorige besturingssystemen te nemen. Een richtprijs voor de software is voorlopig nog onbekend.

 

 

 
Pagina:
1 100% rep

Li1quid zegt op 19/07/2012 1:00   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Meh, kheb vorige week de preview versie geprobeerd en vond er niks aan.
2 100% rep

BelgianTerror zegt op 19/07/2012 1:03   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Was het niet iets van een 70 euro om je versie te upgraden naar Windows 8? Dacht dit ergens gelezen te hebben
2.1 100% rep

michael1989 zegt op 19/07/2012 8:27   [?]

  Rating 0 16+ 16+
nope is 40 dollar dus zal wel 40 euro worden.

niet vergeten upgrade naar windows 8 pro, als ik me niet vergis de grootste versie van win8.

update: heb nog eens update info gezocht en is 70 euro als je het in de winkel koopt 40 online kan vanaf win xp upgraden voor deze prijs
2.2 100% rep

BelgianTerror zegt op 19/07/2012 10:33   [?]

  Rating 0 16+ 16+
aah voila merci

Good guy Michael
2.3 100% rep

Teknohol1c zegt op 19/07/2012 11:15   [?]

  Rating 0 16+ 16+
En zeggen dat ik mij 2 weken geleden pas Win7 heb aangeschaft komen ze met dit af...
2.4 100% rep

Sparrow zegt op 19/07/2012 14:14   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik had hetzelfde voor met Vista!
Reden waarom ik nog altijd geen 7 heb, veels te duur voor nen ultimate...
2.5 100% rep

Reverz zegt op 19/07/2012 14:14   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Was al langer bekend dan vandaag... er staat mij iets voor dat ik diejn upgrade website een maand of 2 terug al gezien heb. Niet dat ge daardoor vrolijker gaat worden natuurlijk...
2.6 100% rep

maximrace zegt op 19/07/2012 15:54   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@2.3 mensen die onlangs windows 7 gekocht hebben kunnen upgraden voor €15
2.7 100% rep

michael1989 zegt op 19/07/2012 20:01   [?]

  Rating 0 16+ 16+
of bij acer gratis (terugbetaald)
2.8 100% rep

Awesomeness zegt op 19/07/2012 20:51   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Allez da is dan 15 dollar voor regelrechte crap. Check de reviews van de beta-versie maar eens.
3 100% rep

michiel6661 zegt op 19/07/2012 1:21   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik zal moeten blijven op windows 7 totdat ik zin heb om een nieuwe grafische kaart te kopen. Mijn HD4890 wordt in windows 8 niemeer gesupport
3.1 100% rep

Misterblort zegt op 19/07/2012 8:15   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Goed daje het zegt, ik heb er ook zo 2 ^^
Nuja meestal is windows goed > slecht > goed > slecht > ..
Windows 7 is goed dus.. No Windows 8 for me ^^
3.2 100% rep

michael1989 zegt op 19/07/2012 8:36   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Van wie weet je dat? ik geloof niet dat ze dat niet meer ondersteunen? mss amd zelf kan zijn maar win8 zal dat zelf wel ondersteunen (denk ik).

Dat goed slecht gedoe gaat niet op ze. Ik gebruik win8 vanaf beta op mijn en laptop en heb nog geen problemen gehad win8 voor desktop is gewoon wennen daarna net hetzelfde als win7 maar dan sneller opstart en taskmanager is echt top (zijn nog veel voordelen).


3.3 100% rep

michiel6661 zegt op 19/07/2012 11:31   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik heb nog met de developer preview gezeten en bij minecraft kreeg ik steeds een error.

http://nl.hardware.info/nieuws/27344/laatste-driverupdate-in-zicht-voor-amd-radeon-2000-tm-4000-serie

Maar ik denk dat ik het fout zal gelezen hebben:
In het Windows besturingssysteem zal gewoon de legacy driver van AMD blijven gebruikt worden waardoor er geen probleem ontstaan met nieuwere versies.
4 100% rep

owa zegt op 19/07/2012 1:33   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ben benieuwd.
5 100% rep

filoe zegt op 19/07/2012 1:35   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Ik haat tegeltjes !
5.1 100% rep

ravoc zegt op 19/07/2012 3:06   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Tegeltjes smurfen!
6 100% rep

Muscleduck zegt op 19/07/2012 2:17   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik ga deze versie skippen. Ik vind de RC te ingewikkeld. 1x je in de touch interface zit is het bij momenten echt frusrerend om er terug uit te geraken. Kan ook aan mij liggen.
Ook stom dat je niet kan kiezen om al die touch brol niet te installeren.
6.1 100% rep

Essevee21 zegt op 19/07/2012 10:32   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Gewoon de windowstoets van je toetsenbord gebruiken
7 100% rep

Shellshock zegt op 19/07/2012 2:26   [?]

  Rating 8 16+ 16+
Als ik een tabletinterface wil, koop ik wel een tablet.
7.1 100% rep

michael1989 zegt op 19/07/2012 8:39   [?]

  Rating 1 16+ 16+
veel mensen zien het verkeerd hoor.

metro is voor tablets ja, maar is evengoed gewoon menu start.
8 100% rep

Jughead zegt op 19/07/2012 3:13   [?]

  Rating -2 16+ 16+
Idd, crossplatform = spread'm.

Like if you like.
8.1 100% rep

TrsH zegt op 19/07/2012 6:51   [?]

  Rating 8 16+ 16+
facebook junkie
9 100% rep

zurri zegt op 19/07/2012 3:23   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Het kan maar zo simpel zijn. Heb je een applicatie of scherm niet meer nodig, dan gooi je het weg.
Vind het overigens een pak sneller werken dan windows 7.

Het enige verschil tov 7 is het start menu en dat je nu in metro interface je applicatie moet klikken ipv programma lijst. 90% van je tijd zit je toch op je desktop / applicaties. Dus zo'n groot verschil maakt het nu ook weer niet uit. De meeste mensen hebben genoeg shortscuts staan op deskop of taskbar om vrijwel nooit in start menu te moeten gaan zoeken.
10 100% rep

PDSOUNDS zegt op 19/07/2012 8:46   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik gebruik nu http://www.symbaloo.com/ als opstartpagina voor de browser. Gaat er een beetje naartoe naar windows 8. Vind het wel SUPER handig moet ik zeggen!!
10.1 100% rep

CtrlAshDel zegt op 19/07/2012 13:12   [?]

  Rating 0 16+ 16+
gewoon google chrome en gmail account en je hebt ook overal je bookmarks
11 100% rep

reddevil028 zegt op 19/07/2012 9:02   [?]

  Rating 3 16+ 16+
hebben ze net een heel tijdperk gewerkt aan mooie buttons met schaduwen & leuk afgeronde randjes voor een leuke 3D look...

Krijgen we nu gewoon vierkante blokskes voor kleuters... o,O

goedzo... denk ik
12 100% rep

seynie zegt op 19/07/2012 10:03   [?]

  Rating 1 16+ 16+
1 ding: I think it will be good
op mijn 5 jaar oude laptop start windows 8 consumers preview niet release candidate in 15 sec op!!!!
runs alles en geen drivers moeten installen.
13 100% rep

Rambo.be zegt op 19/07/2012 10:38   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Ik heb Windows8 al maanden geleden een lange tijd gebruikt en ik vond het echt niet slecht! Ze hebben een paar goeie veranderingen gedaan aan het OS waardoor alles wat vloeiender en sneller draait.

En die metroshit is geen excuus..
Als je ECHT met een windows kunt werken, heb je het niet eens nodig. Ik gebruik nauwelijks een muis, gebruik de sneltoetsen met je windows-knop en tik de eerste letters van welk programma je nodig hebt, enter, en voila programma launcht al en je had niet eens door dat je in de metro-interface zat !
14 100% rep

badgun999 zegt op 19/07/2012 10:59   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ik heb een vraagje. als je upgrade van windows 7 naar win 8. behoud je dan al je bestanden en documenten en is er dan mogelijkheid om terug naar windows 7 te gaan eenmaal je hebt geupgrade.
14.1 100% rep

Matador zegt op 19/07/2012 12:55   [?]

  Rating 0 16+ 16+
bij een upgrade behoud je natuurlijk al je bestanden.
normaal zou het geen probleem moeten zijn, want bij W7 mag het:

http://www.microsoft.com/oem/en/licensing/sblicensing/pages/downgrade_rights.aspx#fbid=AnLLI6LqCkq
Edit:for instance, Windows 7 Home Basic and Windows 7 Home Premium) do not include downgrade rights.
14.2 100% rep

badgun999 zegt op 19/07/2012 19:48   [?]

  Rating 0 16+ 16+
danku maar werken al u games en programmas nog op win8.
ik heb een paar oude spellen die normaal werken op win 7
werken ie dan ook op win 8
14.3 100% rep

michael1989 zegt op 19/07/2012 20:32   [?]

  Rating 0 16+ 16+
alle games die ik op win 7 kon draaien heb ik op win8 kunnen draaien
15 100% rep