Microsoft

Is de next-gen Xbox al klaar?

Is de next-gen Xbox al klaar?


04 May 2012 15:45 | Gerucht | Wimpie | 27 reacties

Volgens bronnen bij IGN wordt de hardware van de next-gen Xbox op dit moment al gefabriceerd in de Verenigde Staten. Dit gebeurt al in de fabriek van Flextronics waar eerder de originele Xbox en Xbox 360 in elkaar gestoken werd.

Flextronic zou een nieuwe testgroep in het leven geroepen hebben die afzonderlijk van de rest van het bedrijf werkt. Dit team zou naast andere taken de opdracht hebben om hardware te testen voor de nieuwe Xbox. Deze tests zijn geslaagd en volgens de bronnen zou het bedrijf nu al gestart zijn met de fabrikage van de hardware.

Het is al een tijdje bekend dat ontwikkelaars werken aan next-gen Xbox games op speciale computers. Het is dan ook niet meer dan logisch dat ze stilletjes aan kunnen overschakelen naar de finale hardware. Microsoft liet aan IGN weten dat ze niet reageren op geruchten en speculaties. Ze verklaren dat het gaat om hardware voor de huidige Xbox 360. Of dat klopt zal de toekomst uitwijzen.

Bron: CVGexterne link
 
1 100% rep

Muscleduck zegt op 04/05/2012 15:58   [?]

  Rating 5 16+ 16+
Dat ze hem dan maar vlug releasen, hardware veroudert immers zeer snel.
1.1 100% rep

Zandt zegt op 05/05/2012 9:59   [?]

  Rating -2 16+ 16+
Ja dan kan je een jaar na hij uitgebracht is terug zagen voor de volgende xbox. Waar mensen hun verstand zit snap ik toch niet ze, vragen om hem vlug te releasen en dan erbij vermelden dat hardware snel verouderd. Games draaien nog steeds om de gameplay, niet om graphics.
1.2 100% rep

Ayrell zegt op 05/05/2012 22:37   [?]

  Rating 2 16+ 16+
1.1:

Dat klopt toch niet helemaal hoor. Als enkel de gameplay telde dan zaten we nog allemaal te gamen op onze NES. Graphics leveren een zeer belangrijke bijdrage om games zo realistisch mogelijk te maken.
2 100% rep

Philharmoniker zegt op 04/05/2012 16:03   [?]

  Rating 2 16+ 16+
"Microsoft liet aan IGN weten dat ze niet reageren op geruchten en speculaties. Ze verklaren dat het gaat om hardware voor de huidige Xbox 360. Of dat klopt zal de toekomst uitwijzen." beetje tegenstrijdig, niet reageren maar wel een verklaring afleggen lol
2.1 100% rep

Fredvdp zegt op 04/05/2012 16:27   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik wou het ook net zeggen.
2.2 100% rep

maximrace zegt op 04/05/2012 16:44   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Dit klopt dan ook niet. Ze zeide aan IGN dat ze met nieuwe dingen zoals kinect de levensduur hadden verlengt en dat ze niet speculeren...
Beter je bronnen checken!
2.3 100% rep

Bart Religion zegt op 04/05/2012 17:03   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Geruchten en speculaties ivmb de nieuwe Xbox bedoelen ze mssn.
3 100% rep

frenchcore zegt op 04/05/2012 17:21   [?]

  Rating 1 16+ 16+
pff kben al die geruchten wa beu aant worden,geef is wa feite ..
3.1 100% rep

dewikke007 zegt op 04/05/2012 22:10   [?]

  Rating 8 16+ 16+
Katten hebben geen remmen.
3.2 100% rep

McGregor zegt op 05/05/2012 12:07   [?]

  Rating 0 16+ 16+
die was raak
4 100% rep

Quecera zegt op 04/05/2012 18:26   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Maak een aparte nieuws sectie voor consoles als hoofdpagina, zelfs mijn hardcore console maten die nooit naar PC wouden overstappen de voorbije 12 jaar, hebben het toch gedaan, en die hun console ligt vol glorie te rotten in de kast.

Tegen dat de nieuwe xbox uitkomt komen ze al 2 jaar achter met de PC-systemen
4.1 100% rep

bloodybjorn zegt op 04/05/2012 18:31   [?]

  Rating 5 16+ 16+
jaja altijd diene zelfde shit pc dit pc dat maat ik heb alles en zit toch liever in mijn zetelken zenne voor te gamen
4.2 100% rep

Quecera zegt op 04/05/2012 19:50   [?]

  Rating -1 16+ 16+
pc dit pc dat, PC ES NUMERO UNO. Heb ze ook sinds de week van de release, voor de exclusives alleen. Dus voor 1-2 games per jaar die daarop de moeite zijn.

En weet niet hoeveel ervaring u heeft (wss zeer weinig) om te weten dat je met een PC ook in uw zetel kunt zitten, met uw grote TV scherm en controller in uw hand, just saying. Precies de jaren '90 als je de meeste commentaren hier leest man man
4.3 100% rep

DeVine zegt op 04/05/2012 20:27   [?]

  Rating 3 16+ 16+
@4.2: Voor u kan PC numero uno zijn, voor mij & voor heel wat andere mensen is dit console.. Als er maar 1-2 games zijn per jaar die jou daarop interesseren ben je toch wel heel kieskeurig. En ja, ik heb ervaring met Pc voor je weer een domme opmerking maakt..

On-topic: Van mij mogen ze stilaan beginnen bekend maken hoever ze staan met de ontwikkeling, ik ben zeer benieuwd ^^
4.4 100% rep

MegaMentor zegt op 04/05/2012 20:28   [?]

  Rating 4 16+ 16+
@4.2, gasten zoals uzelf geven pc-gamers een slechte naam.
4.5 100% rep

mister__ID zegt op 04/05/2012 21:32   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Is die hier nu nog aan het 'fanboyen' op iedere console-post?
4.6 100% rep

Awesomeness zegt op 05/05/2012 0:03   [?]

  Rating 1 16+ 16+
en jullie reageren dan nog op die pipo

anyway 360 pwns!
4.7 100% rep

yellowtigra zegt op 05/05/2012 1:45   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Tis wel een feit dat vroeger consoles een levensduur hadden van 3-5 jaar en dat ze zo niet te ver achterop geraakten ivm hardware, maar de laatste generatie is er toch een beetje aan het trekken, 360 is nu bijna 7 jaar oud... dat een console zolang ondersteund wordt heb ik geen prob mee, maar dat het zolang het leading platform is...
4.8 100% rep

WK.RedruM zegt op 05/05/2012 23:07   [?]

  Rating 0 16+ 16+
4.1 ROFL...

"aja altijd diene zelfde shit pc dit pc dat "

en dan zegde "en zit toch liever in mijn zetelken zenne voor te gamen"

Ge bedoelt, altijd diezelfde shit met consolenoobs die nog altijd ni snappen dat ge uw pc aan een tv kunt aansluiten en in uwe zetel met ne wireless controller (eender welke trouwens, tov uw gelimiteerde keuze op uw specifiek consoleke) kunt gamen.

RE-TARD!
4.9 100% rep

maartendq zegt op 06/05/2012 0:02   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Wel, als je tegenwoordig een pc-gamer hoort zeggen dat hij 'n controler gebruikt, bedoelt hij in 90% van de gevallen 'n Xbox360 controler. Waarom? Het zijn nu eenmaal de beste op de markt, zeker gezien vele games tegenwoordig gewoon console ports zijn. Veel keuze hebben is volkomen nutteloos als het grootste deel van je keuze bestaat uit derderangsproducten.

Bovendien kan je inderdaad je PC aansluiten op je TV maar enigzins deftig werk (word processing, opzoekwerk, excel, enzovoort) vanuit je zetel verrichten is een pain in the ass -om nog maar te zwijgen van je rug-, tenzij je het niet erg vindt om je PC de ganse tijd van locatie te verhuizen of enorm veel kabels doorheen je woning te trekken (bureau voor werk en TV om te gamen).

Bron: ik heb zowel 'n mac mini als 'n xbox aangesloten op mijn TV, en betrap me er op dat de mac mini eigenlijk zo goed als nooit aan staat. Als ik iets wil doen op een computer dat niet op gamen lijkt start ik m'n laptop of m'n pc op.
4.10 100% rep

yellowtigra zegt op 06/05/2012 1:23   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Heb mijn pc ook eens aangesloten op mijn tv, en moet zeggen da viel dik tegen, ook al heb ik een groot (full hd) scherm was veel van de text echt te klein om comfortabel in mijne zetel te gaan zitten
5 100% rep

Starr0w zegt op 05/05/2012 14:14   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Het zijn heel waarschijnlijk de developers kits die worden verstuurd... Ze gaan geen aankondigingen doen op E3 dus zullen ze zeker nog niet beginnen met produceren.
Maar de developers kits worden wel al verstuurd...
6 100% rep

Dekon7 zegt op 06/05/2012 12:23   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Weer grappige console vs pc discussies. Steek uw energie toch niet in het repleyen aan onnozelaars zoals Quecera. Zulke mensen weten niet beter en moet je gewoon in hun klein autistisch wereldje laten waar ze rustig kunnen denken dat ze alles beter weten.
Als je dan toch wil antwoorden zeg dan zoiets als : je hebt gelijk jongen! Je moet altijd wat medeleven tonen aan de minder bedeelden onder ons.
6.1 100% rep

Wanted zegt op 06/05/2012 20:01   [?]

  Rating 0 16+ 16+
7 100% rep

KaGe[47] zegt op 07/05/2012 8:17   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Hopelijk testen ze'm deze keer wél deftig. Misschien krijg ik dan geen RROD na de eerste maand spelen en moet ik hem geen drie maal opsturen om dan uiteindelijk na de 4de keer toch een splinternieuwe te moeten kopen omdat de vorige uit garantie is en ik anders 70 fokking euro moet opleggen om een last-gen xbox terug werkend te krijgen. I'll buy your console Gates... but f*ck you dammit, F*CK YOU !
8 100% rep

MrCelle zegt op 07/05/2012 8:39   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@7 ik denk niet dat ze dat nog eens willen mee maken, heeft MS veel geld gekost. En de huidige XB360's hebben die problemen niet meer hé.

Wat jij meemaakte met je XB360 heb ik meegemaakt met de PS3 terwijl die het minst bespeeld werd.
9 100% rep

RainingVenom zegt op 22/05/2012 18:41   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Het enige dat anders gaat zijn aan de nieuwe xbox blijkt dat er een amd radeon grafische kaart gaat inzitten en blu-ray ... waarom ze blu-ray in een console zetten vind ik nutteloos, tis namelijk een gameconsole, waar de nadruk op game wordt gelegd. nu lijkt het precies of ze ps3 nadoen, ook al is xbox beter als ps3.
De nieuwe xbox gaat ook een groter geheugen krijgen.
Het is nogal wat de console wars, we zullen zien wat Microsoft en Sony ervan bakken. En dat ze Gaming tot een nieuwe lvl kunnen brengen en ons steeds bij elke E3 te kunnen verbazen.
En blijkbaar gaan de next-gen consoles geen used-games kunnen spelen, alleen nieuwe en geen games van de voorlopende consoles. Dat is wel een dikke bummer en zal heel wat gamers verafschuwen :/