Infinity Ward

Personen
Specials
Grote baas Infinity Ward ontslagen door Activision

Grote baas Infinity Ward ontslagen door Activision


02 March 2010 10:35 | Nieuws | Mich | 30 reacties

Jason West, president bij Infinity Ward, mag op zoek gaan naar een andere baan. Studiohoofden West en Vince Zampella werden vanmorgen door Activision op het matje geroepen. Na een lange vergadering besloot Infinity Ward's COO er de brui aan te geven. De relatie tussen ontwikkelaar en uitgever zit al een tijdje in een slop. De spanningen op de werkvloer liepen volgens verschillende bronnen vaak hoog op met een vrijwillig ontslag als voorlopig sluitstuk.

Volgens 1UP verzet Infinity Ward zich tegen wijzigingen die Activision wil doorvoeren. Die zou op zijn beurt teveel druk zetten op de schouders van de ontwikkelaar en diens creatieve vrijheid beperken. Nochtans kunnen beide partijen enkel maar tevreden zijn over de resultaten van Call of Duty: Modern Warfare 2, want de shooter bracht inmiddels al meer dan een miljard dollar in het laatje. Ondanks het blijvende succes van de franchise verzuurde de releatie de voorbijgaande maanden verder naar een nieuw dieptepunt.

 
1 100% rep

Grif'k zegt op 02/03/2010 10:56   [?]

  Rating 1 16+ 16+
PWND

nu krijgt hij eens een slap in de face
2 100% rep

Kreative88 zegt op 02/03/2010 11:00   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Oh Noh!

Ik zou het toch heel jammer vinden als dit het einde van de Call Of Duty franchise zou betekenen.
2.1 100% rep

Grif'k zegt op 02/03/2010 11:01   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Infinity Warden Treyarch bestaat nog steeds hé
2.2 100% rep

Kreative88 zegt op 02/03/2010 11:09   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Persoonlijk vind ik dat de Treyarch games toch net een tikkeltje moeten onderdoen.
2.3 100% rep

Grif'k zegt op 02/03/2010 11:17   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Het is te zien, eigen smaak er zijn mensen die een omgekeerde mening hebben
2.4 100% rep

Scavenger zegt op 02/03/2010 11:54   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@2.3 Is dat zo?
2.5 100% rep

kiewitcity zegt op 02/03/2010 15:50   [?]

  Rating 0 16+ 16+
yep cod 3 beste ooit op console in mijn ogen.
2.6 100% rep

Runkle zegt op 02/03/2010 17:30   [?]

  Rating 1 16+ 16+
cod3 was zwaar bescheten.
2.7 100% rep

Slaapmuis zegt op 02/03/2010 17:39   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ik vond treyarch nog nie de helft zo goed als infinity ward
2.8 100% rep

Grif'k zegt op 02/03/2010 18:15   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ok, behalve die xD

maar je kan niet zeggen dat COD5 geen waardige game was
3 100% rep

den crack zegt op 02/03/2010 11:16   [?]

  Rating 1 16+ 16+
kan alleen maar slechter worden,COD franchise is al de helft verkloot door activision,nu gaan ze nog wa verder gaan!
4 100% rep

tenpack zegt op 02/03/2010 11:23   [?]

  Rating 0 16+ 16+
gaan ze dan WEER een nieuw bedrijf oprichte zoals in den tijd me EA?
4.1 100% rep

medalofkoen zegt op 02/03/2010 11:48   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Hopelijk
4.2 100% rep

paiste zegt op 02/03/2010 12:00   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Als je de Bonus Round met Infinity Award bekijkt merk je duidelijk dat het kriebelt van creativiteit. Het zou me langs 1 kant niet verbazen moest Activision die beperken, anderzijds zou ik als Publisher toch twee keer nadenken vooraleer ik een team als Infinity Award de les spel. Ik kan me voorstellen dat de top van IA een nieuwe richting in wil (begrijpelijk, eerst MOH:AA en dan jaren COD ontwikkelen). Activision zou IA de vrijheid voor een nieuw IP kunnen geven en Treyarch voortaan ook MW games laten maken maar dan zit de publisher financieel in de problemen (investeerders enz..), vermits 1 COD game per jaar, per studio ontwikkelen redelijk onmogelijk is (nu deed ieder er gemiddeld 2 jaar over denk ik en dat is al krap).
Wat ook kan is dat IA een nieuw COD universum wil verkennen en dat Activision daar niet wild van is.
Wat er ook mag gebeuren, ik lig er niet van wakker. De geniëen achter deze games bruisen van creativiteit, als ze voelen dat hun die vrijheid wordt afgenomen gaan ze wel op een ander of stichten ze een nieuwe studio.
4.3 100% rep

waffel zegt op 02/03/2010 12:48   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Toch iemand die de Bonus Round bekijkt.
Bekijk ook EpicBattleCry op gametrailers mensen, vandaag de nieuwe! ^^
4.4 100% rep

tenpack zegt op 02/03/2010 13:56   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@4.3 toch vaak dikke zever ze op bonus round
4.5 100% rep

waffel zegt op 02/03/2010 15:25   [?]

  Rating 0 16+ 16+
5 100% rep

CoBalT zegt op 02/03/2010 11:28   [?]

  Rating 0 16+ 16+
kunnen ze nu toch geen dedicated servers doen?
6 100% rep

medalofkoen zegt op 02/03/2010 11:47   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Ergens hoop ik dat het core team van Infinity Ward mee opstapt en ze onderdak krijgen bij een uitgever die hen de creatieve vrijheid geeft om aan iets nieuws te beginnen. Het meest ideale zou zijn dat ze onderdak krijgen bij Crytek zodat ze de CryEngine3 kunnen gebruiken. Maar nu ben ik echt luidop aan het dromen als PC-gamer.
6.1 100% rep

paiste zegt op 02/03/2010 12:02   [?]

  Rating 1 16+ 16+
CryEngine3 met Infinity award scripting en designers
7 100% rep

Fenumeher zegt op 02/03/2010 11:50   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Das daar toch een grote hoop assholes...
8 100% rep

medalofkoen zegt op 02/03/2010 12:08   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik heb wat meer opgezocht over dit ontslag. Ik heb ergens gelezen (sorry, heb de link niet bewaard), dat 2 topmensen bij IW hun biezen hebben gepakt. De reden zou zijn dat er 'contractbreuk' zou zijn gepleegd door de twee:

Edit:
http://www.nu.nl/games/2196432/oprichters-infinity-ward-ontslagen-activision.html
9 100% rep

xhodar zegt op 02/03/2010 12:27   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ja er is niemand ontslagen er is alleen een beetje ruzie tussen de twee bedrijven. Het zou een beetje apart zijn als Activision in een ander bedrijf mensen zou kunnen ontslaan.

Door contract breuk is de samenwerking stop gezet.
Reason = unknown

http://tweakers.net/nieuws/65915/activision-breekt-met-topmannen-infinity-ward.html
9.1 100% rep

medalofkoen zegt op 02/03/2010 12:42   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Dan moet het contractbreuk zijn tussen de twee topmannen en Activision en niet tussen IW en Activision. Moest het contractbreuk zijn tussen IW en Activision, zou het IW als bedrijf zijn dat aansprakelijk wordt gesteld. Misschien is dat ook zo, maar weten we dat niet.

Voorlopig is alleen officieel bekend dat ze zelf ontslag hebben genomen als hoofd van IW.
10 100% rep

Grimmy zegt op 02/03/2010 13:15   [?]

  Rating 0 16+ 16+
En terecht!
11 100% rep

$héGh0 zegt op 02/03/2010 14:26   [?]

  Rating 1 16+ 16+
vind je het een terecht ontslag????
volgens mij is het zeer grof om het hoofd van I.W. te ontslaan als je ziet welke 2 ( of 3 weet ik niet zeker ) fantastische games ze hebben gemaakt en hoeveel succes ze opleverden vind ik het niet terecht.
11.1 100% rep

Ikaruga zegt op 02/03/2010 15:44   [?]

  Rating 1 16+ 16+
here's the thing, die mensen hebben niets te maken met Call of Duty of het spel op zich. Dat zijn gewoon mensen die het bedrijf runnen, administratief & contractueel. Het enigste wat die weten van call of duty, is hoeveel het opbrengt. Als ze de executive producer zouden ontslaan, zou het wat anders geweest zijn
11.2 100% rep

mennovf zegt op 02/03/2010 16:29   [?]

  Rating 0 16+ 16+
COD 1,2,4 en 6 als ik mij ni vergis. 4 dus.
12 100% rep

wolferick zegt op 02/03/2010 16:43   [?]

  Rating 0 16+ 16+
cod 4 was de geniaalste shooter ooit

cod 6 is gwn een shooter die alles afpakt van zijn geniale voorganger.

Bij mijn weten is cod niet zo geniaal en hoop ik dat ze de franchise is goed dooreenschudden en dat ze voor dezelfde vernieuwing zorgen die ook bij cod 4 was
13 100% rep

Foxdie zegt op 03/03/2010 0:02   [?]

  Rating 0 16+ 16+
activision sucks balls..zonder IW zijn ze niets :d eerst zitten ze te neuten da hun ontwikkelaars met originele projecten moeten afkomen en dan gaan ze de creatieve vrijheid gaan beperken..dat IW maar snel die rechten van cod te pakken krijgt en een alleenstaand bedrijf kan oprichten..activision zal ze wel op de vingers kijken en nog wa commentaar geven..