Electronic Arts

EA verspreidt crowd-funded games gratis via Origin

EA verspreidt crowd-funded games gratis via Origin


19 May 2012 9:34 | Nieuws | Panaramo | 16 reacties

EA heeft aangekondigd dat ze voor de volgende 90 dagen geen distributiekosten zullen aanrekenen voor crowd-funded games op Origin. Alle ontwikkelaars die zo’n game klaar hebben voor download kunnen van het voordeel genieten. EA wil de ontwikkelaars de kans geven om het publiek van Origin, dat uit twaalf miljoen spelers bestaat, te bereiken.

 

David DeMartini van Origin zegt: ”Het is fenomenaal hoeveel steun creatieve ideeën krijgen van de gamers. En het is ook een goede zaak voor de gamingindustrie. Wij vinden dat iedereen de kans moet krijgen om met die games aan de slag te gaan en dat kan door de kosten te laten vallen."

 

Brian Fargo van inXile vindt het een goed initiatief en kijkt er naar uit om Wasteland 2 via Origin te verspreiden. Je kan dus wellicht binnenkort enkele games op Origin verwachten die je kent van onder andere Kickstarter.

 

Origin

 

Bron: vg24/7externe link
 
1 100% rep

smugler130 zegt op 19/05/2012 10:28   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Gratis EA ???
1.1 100% rep

frostwrath zegt op 19/05/2012 11:03   [?]

  Rating 23 16+ 16+
It's a trap !
2 100% rep

FatalX zegt op 19/05/2012 11:21   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Klinkt als een mooi initiatief
3 100% rep

u4ea zegt op 19/05/2012 11:39   [?]

  Rating 14 16+ 16+
"Wij vinden dat iedereen de kans moet krijgen om met die games aan de slag te gaan en dat kan door de kosten te laten vallen."

Nee, ge wilt gewon meer mensen naar Origin lokken...
3.1 100% rep

MeetMyMeat zegt op 19/05/2012 12:26   [?]

  Rating 0 16+ 16+
3.2 100% rep

DragoonXc zegt op 19/05/2012 13:17   [?]

  Rating 1 16+ 16+
is toch gewoon de normale gang van een bedrijf??
3.3 100% rep

Reverz zegt op 19/05/2012 13:28   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@ 3: is toch net hetzelfde als al die bedrijven die afkwamen met "handleidingen staan nu digitaal op ed CD ipv in een boekje om het milieu te sparen"... nee, de echte reden is dat het minder kost.

Dat is nu eenmaal hoe bedrijven werken en als je weet dat de gemiddelde mens niet slim genoeg is om te weten dat dat natuurlijk allemaal BS is dan is het logisch dat ze dat blijven doen.
3.4 100% rep

anticlimax89 zegt op 19/05/2012 13:57   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Corporate BS of schone geste, ondertussen krijgen we wel gratis games en worden er minder bomen gekapt! Eind goed, al goed.
3.5 100% rep

The Monopoly Guy zegt op 19/05/2012 14:05   [?]

  Rating 0 16+ 16+
l2understand
wij krijgen niks gratis
ze mogen hun game zonder kosten publishen op origin
3.6 100% rep

Mclaeys zegt op 19/05/2012 14:23   [?]

  Rating 0 16+ 16+
De titel van het artikel doet inderdaad vermoeden dat de games gratis zijn, maar als je het artikel leest is het inderdaad gewoon de distributiekost voor de ontwikkelaar die wegvalt :P
3.7 100% rep

Nattefrost zegt op 19/05/2012 14:31   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Ik begrijp dat EA de grote boeman in de games industrie is, maar we moeten ook niet overdrijven met kritiek. De crowd-funded ontwikkelaars krijgen een platform om hun game te verspreiden, wij krijgen meer kansen om kleine games te ontdekken, en voor EA is het goeie PR. Geen enkel bedrijf doet iets voor niks.
3.8 100% rep

Madmaarten zegt op 19/05/2012 17:04   [?]

  Rating 0 16+ 16+
het platform hadden ze zowiezo al
maar nu kunnen ze het 90 dagen lang gratis gebruiken
dit om te kunnen concureren met steam hoogstwaarschijnlijk
3.9 100% rep

Quecera zegt op 20/05/2012 14:14   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Dames en heren, niets is gratis, zeker niets die van EA komt.



3.10 100% rep

Bluestrike zegt op 21/05/2012 9:14   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Als indie ontwikkelaar zou ik zeker geintereseerd zijn als mijn spel af was. Maar dan toch zeker de kleine lettertjes eens goed lezen Wie weet hangen ze er direct een exclusiviteitsdeal aan vast

Maar zoals al gezegd is dit waarschijnlijk vooral om hun marktaandeel op te kunnen drijven en het zou zeker niet slecht zijn als Steam wat concurentie krijgt, maar had het toch liever van GOG of Impulse als van EA
4 100% rep

gStar zegt op 19/05/2012 17:41   [?]

  Rating 0 16+ 16+
EA dat gratis iets doet ?


It must be a Dream
4.1 100% rep

Reverz zegt op 19/05/2012 18:03   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Voor niks komt de zon op...