Creative Assembly

Personen
Video's
Total War is te zwaar voor huidige consoles

Total War is te zwaar voor huidige consoles


13 July 2012 18:53 | Nieuws | Michael.Cox | 18 reacties

Mike Simpson, studio director bij Creative Assembly, heeft in een interview uitleg gegeven omtrent het ontbreken van Total War-titels op de consoles. Men is er altijd van uitgegaan dat de besturing te ingewikkeld of zelfs onmogelijk zou zijn, maar Simpson haalt een andere reden aan. Volgens hem voldoet de huidige generatie consoles niet.

 

Hij is er van overtuigd dat het niet zou lukken om 10.000 soldaten op hetzelfde scherm te krijgen, zonder dat de console het begeeft. Het ontwerpen van een geschikte besturing zou maar een even grote uitdaging zijn dan het ontwerpen van een geschikte tabletbesturing voor andere spelletjes. Hij vat het huidige probleem mooi samen: "We couldn't fit a Total War battlefield, with 10,000 guys, into any of the consoles. It just doesn't work. You can't fit a gallon into a pint pot, it doesn't go. That's clearly been the main constraint."

 

Bij Creative Assembly geloven ze natuurlijk in de capaciteiten van zowel Microsoft als Sony om de volgende consoles krachtiger en beter te maken. Als er dan mogelijkheden zijn, zal de studio alle opties in overweging nemen, maar ze benadrukken dat daar momenteel geen enkel plan voor op tafel ligt.

 

Total War te zwaar voor consoles

Bron: Eurogamerexterne link
 
1 100% rep

DiabloNatchos zegt op 13/07/2012 19:22   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Het wordt inderdaad dringend tijd voor een nieuwe console generatie als Sony en Microsoft hopen het PC platform bij te blijven. Zelfs op E3 dit jaar waren het overgrote deel van de demo's de PC demo met een controller aangesloten.
1.1 100% rep

Extrizyo zegt op 13/07/2012 20:06   [?]

  Rating 1 16+ 16+
agreed with that, ze mogen eens aankondigingen beginnen doen, huidige consoles kunnen niet meer mee met de nieuwe games van vandaag ..

maar dan heb je toch wel nog pareltjes die steeds blijven verwonderen kijk maar naar uncharted, the last of us, gears of war ..

dat ze maar snel met de ps4 en xbox 720 afkomen, ben echt benieuwd
2 100% rep

Skuzzie zegt op 13/07/2012 19:38   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Tja, het moest er een keer van komen.
3 100% rep

Tengu zegt op 13/07/2012 20:02   [?]

  Rating -1 16+ 16+
misschien kunnen ze nog net shogun 1 aan lol
4 100% rep

Alpine zegt op 13/07/2012 20:11   [?]

  Rating 12 16+ 16+
Dit soort games moet je ook niet op een console spelen vind ik persoonlijk.
4.1 100% rep

demon326 zegt op 13/07/2012 20:37   [?]

  Rating 3 16+ 16+
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTQvIE4Z-P-k2HBF8C2vupRWZK5MPpL9WndGigsbWsRVorfxmupeYs7WIjk

PC ftw...
4.2 100% rep

Brenttouza zegt op 13/07/2012 21:32   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ale, de elitaire pc gamers zijn er ook weer.

Da het hier op 9lives toch altij console vs PC moet zijn...
4.3 100% rep

Philharmoniker zegt op 13/07/2012 22:08   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Idd technisch gezien pc altijd superieur, gebruiksvriendelijk is de console praktischer en beter. End of story.
4.4 100% rep

Silmarunya zegt op 13/07/2012 22:16   [?]

  Rating 5 16+ 16+
Het heeft geen bal te maken met 'elitair' zijn. TW is gewoon te complex om met een controllertje te spelen. Een PC heeft dankzij muis en toetsenbord gewoon een veel nauwkeuriger en uitgebreider invoersysteem.

Hoe complexer de besturing, hoe minder goed een spel zich leent tot console-ports. Daar tellen doorgaans andere dingen, snelle reflexen bijvoorbeeld.
4.5 100% rep

ravoc zegt op 13/07/2012 22:44   [?]

  Rating 1 16+ 16+
@4.3, uw story suckt
4.6 100% rep

Brenttouza zegt op 13/07/2012 23:05   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik had het ook nie over de TW reeks eh... mss 4.1 zijn comment is checken voor ge op mij begint te flamen?
4.7 100% rep

kim gillissen zegt op 15/07/2012 2:54   [?]

  Rating 0 16+ 16+
PC is ook gewoon beter, PC bied buiten gaming nog veel meer, een PC kan uitgebouwd worden, stukken kunnen vervangen worden, keybindings zijn uitgebreider, muis is accurater en PC-games kunnen mods installeren.

Ow en een PC pakt geen televisie scherm in beslag
4.8 100% rep

kryptex09 zegt op 15/07/2012 12:40   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@4.2. En
- cod vs battlefield
- xbox vs ps
- ..

Maar je hebt gelijk dat de laatste tijd pc vs consoles erg vaak terugkomt. Maar dat dit meer dan ooit ter sprake komt, zal waarschijnlijk gewoon het gevolg zijn van de grote gap tussen die 2 media op dit moment.
5 100% rep

remirere zegt op 13/07/2012 22:44   [?]

  Rating 0 16+ 16+
mss iets om te proberen op de WiiU met de nieuwe controler
5.1 100% rep

robkots zegt op 13/07/2012 23:04   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Hij zegt dat de console's van deze gen niet krachtig genoeg zijn, helaas valt de WIIu daar ook bij. xP
5.2 100% rep

remirere zegt op 13/07/2012 23:34   [?]

  Rating 0 16+ 16+
tis nie omdat de graphics hetzelfde ogen als de huidige XBob en PS3, dat de kracht ervan hetzelfde is.
5.3 100% rep

Michael.Cox zegt op 13/07/2012 23:42   [?]

  Rating 0 16+ 16+
De Wii U-console zal inderdaad krachtiger zijn dan Xbox 360 en PlayStation 3. Hoe veel krachtiger zullen we pas te weten komen als de console thuis staat, vermoed ik.
De man in kwestie spreekt enkel over Microsoft en Sony, niet over Nintendo. Dus wie weet...
6 100% rep

freshcloak zegt op 14/07/2012 0:48   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Waarschijnlijk zit er ergens nen kilobyte geheugen in die hem beter maakt dan de rest