Capcom

Games zorgen voor negatieve cijfers in jaarrekening Capcom

Games zorgen voor negatieve cijfers in jaarrekening Capcom


08 May 2012 13:29 | Nieuws | gazmask | 8 reacties

Capcom heeft een niet zo winstgevend financieel jaar achter de rug met een omzet van zestien procent minder dan vorig jaar. Het afgelopen financiële jaar, dat eindigde op 31 maart 2012, had het bedrijf een omzet van 635 miljoen pond. Ook de winst ging met 13,3% naar beneden in vergelijking met het vorige financiële jaar, naar 52 miljoen pond.

 

De mobiele producties van Capcom zien hun verkoopcijfers in stijgende lijn evolueren, maar de grootste klappen vielen bij de games van Capcom, waar er een verlies van 24% werd genoteerd. Resident Evil: Operation Raccoon City en de 3DS-titel Monster Hunter 3G presteerden goed en gingen respectievelijk 2 miljoen en 1,6 miljoen keer over de toonbank. De wereldwijde verkoop van Street Fighter X Tekken was dan weer niet zo positief met slechts 1,4 miljoen verkochte exemplaren.

 

Toch ziet de ontwikkelaar de nabije toekomst rooskleurig in. Mobile, samen met online games voor pc en DLC voor consoles zullen volgend jaar een sleutelrol spelen in de omzet van Capcom, dat een omzetstijging verwacht van 28% door te focusen op "snel groeiende en zeer potentiële online content".

 

Bron: cvgexterne link
 
1 100% rep

sumoman_4 zegt op 08/05/2012 14:27   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Als ze mss wat minder mensen ne kloot afdraaien met hun dlc en 5 verschillende versies van 1 game (ik kijk naar jou, Street Fighter ) zou hun reputatie wat beter zijn en zouden ze mss wat meer verkopen.

Ondertussen blijf ik ver weg van Capcom games
1.1 100% rep

CurrY zegt op 08/05/2012 14:35   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik heb speciaal Street Fight X Tekken laten liggen omdat er toch uiteindelijk een versie gaat uitkomen met meer/alle characters.
1.2 100% rep

Veruca zegt op 08/05/2012 14:41   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ja, ik denk dat het misschien eindelijk zo ver is: ze worden afgestraft door hun DLC policy. Neem nu bijv. SFxT. We weten al van voor de release dat er al 12 extra characters klaarstaan die ze pas in het najaar gaan releasen voor een *kuch* schappelijke *kuch* prijs. Ik begrijp goed dat mensen dan willen wachten voor die eventuele 'full' version van het spel.
1.3 100% rep

kim gillissen zegt op 08/05/2012 15:23   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Bij BF3 heb je net hetzelfde, nog voor het spel uitkwam wisten we dat er 3 expansion packs al zeker vast stonden in datum. Wat wilt zeggen dat men met opzet bepaalde content uit de game laat om er daarna nog meer geld mee te verdienen.

Geld, geld, geld, geld....
1.4 100% rep

mister__ID zegt op 08/05/2012 16:52   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Is de laatste tijd met bijna elke game zo, zelfs Rockstar gaat de smerige DLC toer op...
1.5 100% rep

lowscore zegt op 08/05/2012 16:56   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@1.2: Inderdaad. Ik wacht tegenwoordig altijd op GOTY/Ultimate/Complete versies vanaf ik nog maar vermoed dat een game DLC of expansion packs zal krijgen.
2 100% rep

killzone111 zegt op 08/05/2012 17:46   [?]

  Rating 1 16+ 16+
ik koop enkel Resident evil games van capcom op goeie consoles .. niet zon handheld dat op niets trekt
2.1 100% rep

littlewolvie zegt op 09/05/2012 8:14   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Met je eens. Van mij mag Capcom gerust wat afgestraft hebben voor al die messen die ze in Sony's rug gestoken hebben. Wat DLC betreft hebben ze het precies nog altijd niet begrepen. Vroeg of laat doorzien de mensen dat en wachten ze gewoon tot de game in prijs zakt of er een meer complete (en vaak goedkopere) versie uitkomt. Eigen schuld, dikke bult!