9lives

Telenet en VGAS (GUNK) brengen gamingactiviteiten onder in nieuw bedrijf

Telenet en VGAS (GUNK) brengen gamingactiviteiten onder in nieuw bedrijf


10 July 2008 22:53 | Nieuws | Matti | 173 reacties

Als gamewebsite in je eentje de markt proberen veroveren, is geen klein bier! Omdat we denken dat meer mensen samen sterker staan, heeft Telenet besloten dat het in de toekomst vast zal samenwerken met VGAS NV, het bedrijf achter GUNK. Concreet houdt dat in dat 9lives, als website van Telenet, samen met VGAS een nieuw bedrijf "T-Vgas" zal vormen.

Vooraleer conclusies te trekken, is het misschien handig om even onze motieven op een rijtje te zetten en te laten weten hoe jullie, onze bezoekers, hier precies mee de vruchten van gaan plukken.

9lives is momenteel veruit de grootste gamesite van de Benelux. Wij hebben echter enkel en alleen de website om mee te pronken. VGAS heeft het magazine GUNK en een gelijknamig televisieprogramma. Door beide te combineren, staan we veel sterker en kunnen we jullie op verschillende manieren en langs verschillende kanalen informatie leveren omtrent de gamesindustrie. Het beste van drie werelden, zeg maar.

Omdat we over meerdere mediakanalen zullen beschikken, wordt het mogelijk om jullie van meer en betere content te voorzien. Zowel bij VGAS als bij 9lives zitten gedreven redacteurs en freelancers, maar ook cameramensen. Door allemaal samen te werken, kunnen we meer bereiken.

Wat verandert er aan 9lives als concept? In feite niet veel. We zullen jullie nog steeds gamenieuws, reviews, previews en andere content aanbieden met dezelfde diepgang en invalshoek zoals we dat nu doen. We zullen alleen alles beter en uitgebreider kunnen doen, iets waar jullie uiteraard alleen maar van kunnen profiteren. Ook het GUNK-magazine, GUNK-TV en de GUNK-website behouden hun activiteiten. In het najaar starten we bovendien met een exclusief entertainmentkanaal voor jongeren en jongvolwassenen op Telenet Digital TV, één van de resultaten van deze samenwerking. Gaming zal uiteraard centraal staan in dit kanaal, maar ook andere jongerenthema’s zullen hierin aan bod komen. Maar daarover later meer!

Het enige wat jullie momenteel nog moeten doen, is lekker in jullie bureaustoel relaxen en zien hoe we van "T-Vgas" een referentie maken in de Benelux! Iedereen binnen 9lives & GUNK zal er in ieder geval een ferme lap op geven!

 
Pagina:
1 100% rep

Light zegt op 10/07/2008 23:05   [?]

  Rating 4 16+ 16+
ideetje: als jullie dan toch zoveel dan kunnen, proberen exclusieve deals te doen é, exclusieve demos, footage voor ons dan te geven? ;-)
1.1 100% rep

Matti zegt op 12/07/2008 20:56   [?]

  Rating 0 16+ 16+
We doen ons best!!!
2 100% rep

Lode zegt op 10/07/2008 23:12   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Ziet er tof uit Nog meer gamegekte
2.1 100% rep

gravehunter zegt op 11/07/2008 19:03   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Pc-Gameplay zou een veel betere keuze geweest zijn op vlak van professionaliteit. Gunk is enkel gericht op de 'jongste' gamers. They lack the spirit/knowledge om doorsnee gamers zoals de meeste hier langer dan 5 mins te entertaine...

maar goed, hope op het beste
2.2 100% rep

tendonsi zegt op 11/07/2008 22:24   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Gunk is meer duur en xbox360 gericht vond ik.

Pc Gameplay is meer onafhankelijk en neutraal.
2.3 100% rep

SinDweller zegt op 18/07/2008 9:37   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik vind Gunk eigenlijk gewoon ronduit slecht.
PCGP is nu ook niet echt neutraal eh, ze kiezen duidelijk voor de PC :P. Maar zij geven tenminste een objectieve (of was't nu subjectief ? ).

Bon, eerst zien wat het wordt, dan afkraken .
3 100% rep

Ge0force zegt op 10/07/2008 23:16   [?]

  Rating 5 16+ 16+
Ben benieuwd wat dit gaat worden...
4 100% rep

TrapShot zegt op 10/07/2008 23:19   [?]

  Rating 1 16+ 16+
5 100% rep

Son Gokou zegt op 10/07/2008 23:21   [?]

  Rating 4 16+ 16+
Laten we hopen dat ze de website niet meer gaan verneuken. Ben ook niet zo fan van Gunk, zeker niet niet van Playstation Fanboy Frank Molnear
5.1 100% rep

ravenrider zegt op 10/07/2008 23:27   [?]

  Rating 13 16+ 16+
samenwerking met het game magazine chief zou leuker zijn geweest, het leest gewoon leuker
5.2 94% rep

Kalydon zegt op 11/07/2008 3:47   [?]

  Rating 7 16+ 16+
Frank Molnar = Xbox360fanboy ze, geen ps. Het ergste aan hem vind ik dat het een enorme tettenzot is. Ik vind dat Gunk zich de laatste tijd meer concentreert op vrouwen en borsten dan op games! Daarom dat ik Chief beter vindt dan Gunk.

Maar ja dat is mijn mening, en dus louter individueel en subjectief
5.3 100% rep

dr.lee zegt op 11/07/2008 17:42   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Zo is Arena51 (spelletjesgarnaal.be) ook zo aan zijn einde gekomen (oke, de site is er nog maar stelt al jaren niet veel meer voor), de aandacht ging van gaming naar oa. grieten en humorfilmpjes etc. Was ik blij dat 9lives nog voor pure gaming ging.
Ik hoop echt dat ze door deze samenwerking ook niet de eigen ondergang aanwakkeren.
5.4 100% rep

kiewitcity zegt op 11/07/2008 18:05   [?]

  Rating -2 16+ 16+
das ook het geval op gunk komt ook gene mens meer ..en wat er komt zijn allemaal jong mannekes of vrouwkes ...
5.5 100% rep

nimnak zegt op 12/07/2008 13:34   [?]

  Rating 0 16+ 16+
foutje xD
5.6 100% rep

SinDweller zegt op 18/07/2008 9:40   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Frank Molnar is laag gevallen imo. K'heb zo eens rondgekeken op die site (paar maanden geleden) stond daar een artikel over GoW: Chains of Olympus en na 3 zinnen over 't spel begont hij over zijn toless vriendin te spreken. Tsss... .

Chief is dan ook opgericht door mensen die vroeger bij Gunk werkten eh; Bart Cop, Raf ¨Picavet, Rudy Maes, etc...Persoonlijk vindt ik Chief gewoon professioneler en meer op de kwestie gericht.
6 68% rep

democracy02 zegt op 10/07/2008 23:30   [?]

Show comment Rating -28 16+ 16+
frank molnar 4 ever
6.1 100% rep

kiewitcity zegt op 11/07/2008 18:05   [?]

  Rating -1 16+ 16+
meent ge dat of dat ironisch bedoeld..... anders vind ik t ma erg gesteld..
7 100% rep

TEISSEIR zegt op 10/07/2008 23:31   [?]

  Rating 12 16+ 16+
Helemaal geen fan van Gunk, als dit maar goed afloopt.

Als het op comments op nieuwsberichten aankomt, is 9lives ook al lang niet meer de grootste in de Benelux ... .

Toch veel succes toegewenst!
7.1 100% rep

Karre zegt op 11/07/2008 0:57   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Wie dan wel?
7.2 100% rep

TEISSEIR zegt op 11/07/2008 1:39   [?]

Show comment Rating -4 16+ 16+
Check gamer.nl
7.3 100% rep

sypro9000 zegt op 11/07/2008 4:04   [?]

Show comment Rating -20 16+ 16+
da zien ollanders godverdomme kmoek kik daar niks van wete
7.4 100% rep

Matti zegt op 11/07/2008 9:44   [?]

  Rating 1 16+ 16+
http://trends.google.com/websites?q=gamer.nl%2C+9lives.be&geo=all&date=all&sort=0
7.5 100% rep

switchblade zegt op 11/07/2008 14:00   [?]

  Rating -1 16+ 16+
zéér mooie comment, sypro9000
7.6 100% rep

Valk zegt op 12/07/2008 10:38   [?]

  Rating 0 16+ 16+
arena51.be doet het volgens die google trends ook net iets beter dan 9lives.be
7.7 100% rep

Matti zegt op 12/07/2008 17:47   [?]

  Rating 1 16+ 16+
http://trends.google.com/websites?q=arena51.be%2C+9lives.be&geo=all&date=all&sort=0

Jij zit dan met een andere google trend denk ik

Bovendien geeft google trends...dus niet exact!
CIM geeft exacte cijfers weer van hoe we het doen tav concurrenten...
check: http://www.cim.be/mtwb/nl/d/dp/index.html

Wij enkel Vlaams en A51 dus Frans en Nederlands... Ze halen amper 13 000 bezoekers vs meer dan 21 000 9lives
Effe meedelen om de puntjes op de i te zetten
8 100% rep

Darius Craven zegt op 10/07/2008 23:44   [?]

  Rating 6 16+ 16+
Zou ook meer achter Chief gestaan hebben dan Gunk, maar soit ik ga nog niet overhaaste conclusies hebben, behalve dan dat de thread dat 9lives TV in het leven heeft geroepen genoeg laat uitschijnen hoe de meeste over GunkTV denken, en de magazinethread over Gunk magazine...
9 81% rep

RatZ! zegt op 10/07/2008 23:44   [?]

Show comment Rating -20 16+ 16+
hmmm, Bier
10 100% rep

Dinsdagland zegt op 10/07/2008 23:45   [?]

  Rating 11 16+ 16+
Ik heb ook mijn twijfels bij de kwaliteiten van GUNK in het algemeen. Maar oordelen zullen we wel later doen

Alvast succes met het project!
11 100% rep

a143290 zegt op 10/07/2008 23:47   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Ik ben benieuwd naar die televisiezender

Nice XD
12 100% rep

the_real_hex zegt op 11/07/2008 0:00   [?]

  Rating 3 16+ 16+
sounds good to me
12.1 100% rep

TrapShot zegt op 11/07/2008 21:28   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Ik snap niet waarom deze gebruiker een rating van -3 heeft/had ?!!

Hij zegt tog niets verkeerd !??
13 100% rep

S3TH zegt op 11/07/2008 0:19   [?]

  Rating 29 16+ 16+
Hopelijk zakt het niveau van 9Lives dan niet naar dat van Gunk
13.1 100% rep

kiewitcity zegt op 11/07/2008 18:06   [?]

  Rating 1 16+ 16+
dat hoop ik dus ook ... dan zal het nie lang duren...
13.2 88% rep

Redhunter zegt op 13/07/2008 13:31   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Kvind persoonlijk eig dat al aant zakke is na 9lives 2.0
13.3 100% rep

R.Winters zegt op 14/07/2008 13:17   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Agreed.
14 100% rep

CoBalT zegt op 11/07/2008 0:40   [?]

  Rating -2 16+ 16+
looks cool
15 100% rep

Arades zegt op 11/07/2008 0:48   [?]

  Rating 10 16+ 16+
Ik versta niet waarom er dan geen totale fusie komt als beiden dan toch "vooruit" willen komen en dan als nog appart blijven bestaan?

Alles onder 1 naam lijkt me toch een beter imago naar voren te brengen. 2 websites met dezelfde content in grote lijnen en dan nog een magazine en tv. Tis precies een LAT relatie...