9lives

"Op mijn sterfbed ben ik niet ontevreden als gamer"


10 July 2012 2:15 | Fun | Matthew | 15 reacties

Game-ontwikkelaar Jane McGonigal van het Institute for the Future heeft tijdens een recente TED-conferentie een lezing gegeven over videogames en hoe deze het leven beïnvloeden. In onderstaande video geeft de dame uitleg over hoe de vijf vervelendste gedachten bij mensen op het sterfbed eigenlijk niet voor haar tellen. Mensen zeggen haar namelijk dat je weinig bereikt in het leven als je enkel maar "spelletjes speelt", maar toch heeft McGonigal er geen spijt van. Beter nog: na een donkere periode in haar leven, besloot ze haar angst om te zetten in een game. En ze verklaart waarom gamers maar liefst 7,5 minuten per uur meer doen met hun leven dan niet-gamers.

TED staat voor Technology, Entertainment & Design en is een reeks conferenties over de hele wereld die volledig draait rond ideeën die het waard zijn om verspreid te worden. Mensen als Bill Gates, Al Gore, Larry Page van Google en zelfs enkele Nobelprijswinnaars hebben hun gedachten op een TED-podium met de wereld gedeeld. Ook in België wordt regelmatig een conferentie georganiseerd onder de noemer TEDx. Zo staan er bijeenkomsten gepland in Luik, Brussel, Waterloo, Diepenbeek en Antwerpen. 

 
1 100% rep

waffel zegt op 10/07/2012 3:18   [?]

  Rating -2 16+ 16+
gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaayeuh
1.1 100% rep

thetrax zegt op 10/07/2012 6:33   [?]

  Rating 0 16+ 16+
http://www.youtube.com/watch?v=wXw6znXPfy4
1.2 100% rep

Fenumeher zegt op 10/07/2012 10:28   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Kheb geen geluid hier dus efkes zeggen wat er 'gay' aan is?
1.3 100% rep

mister__ID zegt op 10/07/2012 14:29   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Die kerel in de video roept gay, nog nooit gezien?
2 100% rep

fortuneke zegt op 10/07/2012 11:22   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ah zelfde gevoel , zoveel fun en geluk gehad als gamer
23 years and counting !
2.1 100% rep

Quecera zegt op 10/07/2012 16:04   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Game Mania times <3
3 100% rep

liama zegt op 10/07/2012 11:38   [?]

  Rating 1 16+ 16+
TED is super al veel van geleerd echt een aanrader
3.1 100% rep

THiFeNoS zegt op 10/07/2012 20:09   [?]

  Rating 0 16+ 16+
jep! is echt zalig
4 100% rep

oxX_Nemesis_Xxo zegt op 10/07/2012 12:20   [?]

  Rating 1 16+ 16+
"En ze verklaart waarom gamers maar liefst 7,5 minuten per uur meer doen met hun leven dan niet-gamers."

Zoals...? Zij lult behoorlijk uit haar neck, als je het mij vraagt.
4.1 100% rep

Reverz zegt op 10/07/2012 12:43   [?]

  Rating 0 16+ 16+
I agree Iedereen kan random getallen geven tussen random statements.
4.2 100% rep

DieterPrivate zegt op 10/07/2012 13:33   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Het gaat hem hier meer om hoe je real life problemen kan aanpakken door het leven als een soort van 'Game' te beschouwen. Zoals ze gedaan heeft ze dit zelf gedaan, haar spel was niet echt een game, maar een imagened game om haar te helpen.

En het is waar wat ze zegt, probeer die zaken maar eens uit en geniet verder van je leven. Exacte wiskunde toepassen op zo een zaken niet meegerekend.
5 100% rep

NeverwinterX zegt op 10/07/2012 14:19   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Er is niemand in het publiek en ook zij niet die werkelijk denkt dat het u letterlijk 7.5 minuut per uur meer leven geeft of dat die wiskunde exact was. Als ge dat denkt, dan is de boodschap die ze had volledig aan u voorbijgegaan.
5.1 100% rep

THiFeNoS zegt op 10/07/2012 20:10   [?]

  Rating 0 16+ 16+
6 100% rep

Nt_Turon zegt op 10/07/2012 14:33   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Let's try and see what happens
7 100% rep

Obi-Wan zegt op 10/07/2012 20:43   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Denk dat ze bedoelen dat gamers 7,5 min per uur efficiënter besteden.

Voor de mensen die nog niet mee waren...