9lives

'MMO-spelersaantallen zijn moeilijk te bepalen'

'MMO-spelersaantallen zijn moeilijk te bepalen'


02 June 2012 18:37 | Nieuws | Thermos | 41 reacties

Er zijn te veel variabelen bij het bepalen van een spelersaantal in een MMO, dat zegt Emmanuel Lusinchi, de lead-designer van Star Wars: The Old Republic. Hij zegt dat het cijfer dat door bedrijven of verkopers wordt vrijgegeven vaak fout is.

 

“All games of this nature [MMO's], have a set of variables that are constantly changing. You will have a certain number of people that buy the box and never install it. I know it sounds strange, but it happens. There are people that play it, and then decide after ten minutes that it’s not for them – that’s a small percentage, but every game has them. Finally you have people who play for a couple of months, finish the story, and then be done with it"

 

Hij zegt ook dat je dus niet te hard naar die cijfers moet kijken, maar naar het spel zelf. Ondertussen dalen het aantal abonnementen op Star Wars: The Old Republic nog altijd. Een schatting zegt dat er per server telkens gemiddeld 334 spelers online zijn.

 

 

 
Pagina:
1 100% rep

elazzja zegt op 02/06/2012 18:58   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Is dit spel dan zo kort dat er na een maand of twee niets meer te doen valt. Dan lijkt het me wel logisch dat er vele spelers weggaan.
1.1 100% rep

Fredvdp zegt op 03/06/2012 19:46   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik was het spel beu nog voor mijn eerste drie maanden om waren (game time card + gratis maand). Ik had bijna de maximum level behaald.
2 100% rep

The Monopoly Guy zegt op 02/06/2012 19:08   [?]

  Rating 15 16+ 16+
Hij wilt gewoon niet toegeven dat z'n game faalt
2.1 100% rep

EnviousBird zegt op 02/06/2012 19:39   [?]

  Rating -1 16+ 16+
3 100% rep

ghan3h zegt op 02/06/2012 19:39   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ze zeggen van alles dat er nieuwe content en bugfixes enzo gaan uitkomen, maar als ge vraagt wanneer dat het gaat uitkomen zeggen ze "Soon" of "Early Summer".

Na 6 maanden zijt ge die soons en die early summers wel beu
3.1 100% rep

cypres zegt op 03/06/2012 2:32   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Early summer... als in NA 21 juni?

Anyway, game faalt duidelijk. Ik ben blij met max payne en diablo 3 atm.
3.2 100% rep

kim gillissen zegt op 04/06/2012 0:13   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik ben niet blij met Diablo 3, want de server issues zijn ook nog niet verholpen, AH zit nog vol bugs, de loot drops trekken op de zak, crafting is nutteloos EN Inferno is zo moeilijk dat 0.01% van de spelers het haald.
3.3 100% rep

sharx zegt op 04/06/2012 8:04   [?]

  Rating 0 16+ 16+
server en AH kloppen inderdaad, crafting legendaries is best wel nice. en inferno is eindelijk eens een gamemode die beslist hoe goed je kan gamen. het is een echte uitdaging maar blijkbaar spelen sommigen liever met 1 hand op de rug door content heen.
4 100% rep

Madmaarten zegt op 02/06/2012 20:15   [?]

  Rating 0 16+ 16+
veel blablabla
je kijkt gewoon naar het aantal actieve maandelijkse spelers en je hebt je cijfers

is niet zo moeilijk
5 100% rep

zaj zegt op 02/06/2012 20:33   [?]

  Rating 0 16+ 16+
wow killer
5.1 100% rep

Karre zegt op 03/06/2012 10:57   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Age of Conan, Warhammer Online, Rift, Aion en nu SWOTR. Allemaal ging men dat telkens doen hoor :')
5.2 100% rep

EskimoStripper zegt op 03/06/2012 12:05   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Warhammer Online vond ik toch een van de betere. Alleen die bugs en server problemen in het begin hebben hun zwaar de das omgedaan. Toch zou ik graag die RvR terug zien!
5.3 100% rep

fragnetic zegt op 03/06/2012 14:13   [?]

  Rating 1 16+ 16+
rift is geen wow killer, maar al bij al heeft deze game toch een vrij veel actieve spelers. Deze game blijft het toch wel goed doen en iedere patch maakt het steeds beter. Iets waar SWTOR een voorbeeld aan kan nemen.
5.4 100% rep

ravoc zegt op 03/06/2012 14:58   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@Karre, WoW is wel degelijk aan het leeglopen
5.5 100% rep

marcarrelus zegt op 03/06/2012 15:04   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Guild Wars 2 for the win! Ik heb het betaweekend gespeeld: zag er al behoorlijk druk uit, terwijl het spel nog niet eens uit is. GW1 heeft het ook lang uitgehouden. Ik denk dat dit wel eens een heel grote speler kan worden in MMO land.
6 100% rep

omegahealer zegt op 02/06/2012 20:43   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Een MMO dat als singleplayer ontworpen is... yeah ofcourse daalt de populatie eens de mensen het verhaal uithebben en er komt ni echt nieuwe content bij waarmee ze weer maanden zoet zijn....
7 100% rep

JasperCLA zegt op 02/06/2012 22:09   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Ik amuseer me er nog elke dag mee, al sinds launch.
7.1 100% rep

Kenneth124 zegt op 03/06/2012 0:56   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ik hield het al voor bekeken na een weekendje, kon gewoon niet blijven boeien en is denk ik ook een van de redenen waarom er nog steeds subs blijven afvallen
7.2 100% rep

JasperCLA zegt op 03/06/2012 1:07   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Dan zal je wss ook geen fan geweest zijn van andere bioware rpg's of kotor 1 & 2. Ik heb al veel mmo's geprobeerd, maar dit is toch het beste op de markt op dit moment imo.
7.3 100% rep

Reverz zegt op 03/06/2012 15:53   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Kwa MMO stelt de hele game niks voor... het is een goeie RPG maar daar houd het ook op.
7.4 100% rep

Fredvdp zegt op 03/06/2012 19:49   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik ben zelf wel een fan van RPG's van BioWare, maar die kunt ge ook niet allemaal maanden aan een stuk blijven spelen. Dat is naar mijn mening de fout van SWTOR. Ze hadden het ofwel een SP RPG moeten maken of gewoon een MMORPG die niet zo veel elementen van een SP RPG bevat.
8 100% rep

Vulcy zegt op 02/06/2012 22:33   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Ben eens benieuwd wat de volgende "wow killer" gaat worden.
Denk dat Diablo 3 het tot nu toe er nog het meest in slaagt
8.1 100% rep

jellybsly55 zegt op 02/06/2012 23:53   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Eens je diablo hebt verslagen op inferno is er toch ook niet veel meer te doen?

waarom moeten mensen altijd zeggen dat een MMO misschien of misschien niet ene WoW killer is? WoW fans zullen WoW blijven spelen dan mag er nog een super geweldig spel uitkomen. (dat is mijn menig altans)
8.2 100% rep

oxX_Nemesis_Xxo zegt op 03/06/2012 0:36   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Omg denken sommigen dan echt dat Diablo een MMO IS? Jij weet blijkbaar niet wat een MMO inhoud. Behalve warcraft nog nooit een MMO gespeeld zekers? ;-)
8.3 100% rep

zarathustra zegt op 03/06/2012 3:06   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Een game hoeft geen mmo te zijn om spelers weg te trekken van iets anders eh
8.4 100% rep

kim gillissen zegt op 04/06/2012 0:17   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Diablo 3 heeft nog meer issues en saaiheid in de end-game dan SW:TOR, want de server issues zijn ook nog niet verholpen, AH zit nog vol bugs, de loot drops trekken op de zak, crafting is nutteloos EN Inferno is zo moeilijk dat 0.01% van de spelers het haald.
9 100% rep

belgianreaver zegt op 03/06/2012 2:05   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Doordat WoW zo uitgebreid is, mede doordat het ondertussen al een 8 tal jaar bestaat en er constant nieuwe content bijkomt, zijn de verwachtingen bij nieuwe mmo's veel te hoog en kunnen ze de mensen niet snel boeien aangezien ze snel het gevoel zullen hebben van been there done that.
9.1 100% rep

sixstripes zegt op 03/06/2012 11:58   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Klopt, en bedenk ook dat WOW op dat ogenblik de enige in z'n soort was en ook gestaag zijn abonementen heeft zien stijgen. Blizzard heeft toen ook een groot risico genomen door mensen te maandelijks te laten betalen. Gamers zullen toen ook wel geroepen hebben dat dit het einde der was, en zie...tot nu toe is er niet 1 game die WOW van de troon wist te stoten en dat gaat zo nog wel even blijven....

9.2 100% rep

Snowke79 zegt op 03/06/2012 14:09   [?]

  Rating 4 16+ 16+
De enige in zijn soort? Check efkes de historiek van MMo's aub voor je zoiets zegt... Denk dat vele mensen vergeten dat Blizz alles heeft gestolen van andere games die reeds bestonden (maar je bent waarschijnlijk te jong om te weten) en samengevoegd tot een totale game. Blizz krijgt alle krediet voor wat ze gerealiseerd hebben.
9.3 100% rep

Namko zegt op 03/06/2012 18:09   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Haha, ik moet altijd wel eens goed lachen met zo'n reactie gelijk die van sixstripes.
9.4 100% rep

kim gillissen zegt op 04/06/2012 0:20   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@ 9.1: WoW was verre van "de enige in z'n soort", ze hebben het bij Blizzard gewoon slim aangepakt en veel studie naar andere MMOs gedaan en gekeken welke gameplay content het daar goed deed en welke niet, daarna hebben ze alle goede content bij mekaar gegooid in 1 game en hebben ze hun naam erop geplakt.
10 100% rep

carloss zegt op 03/06/2012 8:25   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ma tis nie dat ten eerste is de game te makkelijk en mist t endgame content
11 100% rep

Deathchills zegt op 03/06/2012 9:13   [?]

  Rating 0 16+ 16+
EA is altijd hezelfde elke game da ze uitbrengen is van alles beloven en maar 10% van wa ze zeggen is waar . Zelfde me patches beloven en niks da komt. EA mag al zijn games aan de bomen hangen.
11.1 100% rep

thelordofpee zegt op 03/06/2012 14:38   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Liever in mijn handen dan toch
11.2 100% rep

kim gillissen zegt op 04/06/2012 0:23   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@11.1: geef toe, alle games die EA uitgeeft scheelt er ergens toch iets aan, want zowel de franchises van BF, Fifa, NFS, The Sims,... hebben echt geen goede content meer. Allemaal dikke melkkoeien geworden.
12 100% rep

hooby zegt op 03/06/2012 10:54   [?]

  Rating 1 16+ 16+
SWTOR heeft ook een fout gemaakt door geen Mac versie uit te brengen. Daar verlies je ook al een hele grote groep mensen mee. Mac is zeer populair tegenwoordig. Als je een MMO uitbrengt moet je die groep meenemen vind ik. En nee zoals vele Mac gebruikers gaan we geen windows installeren op Mac das gewoon plain stupid. Als ik windows wil koop ik wel een PC. Maar SWTOR zal wel zijn fanbase hebben veronderstel ik dus voor die mensen zal het wel blijven boeien. En het is zeker geen slechte MMO. Maar Ik denk dat er gewoon meer interesse is in fantasy dan in Sci-fi.
13 100% rep

Snowke79 zegt op 03/06/2012 14:03   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Swtor was na de eerste twee maanden ( nadat iedereen zijn gamecard op was) dood. Was duidelijk merkbaar omdat met de endgame en bugs gewoonweg verwaarloosde.
Waarom iedereen bij een Mmo altijd moet verwijzen naar een andere Mmo is echt triestig...Al die Wow fanboys amaai, t'is zielig! Ik zie uit naar Gw2 en als dat na een tijdje tegensteekt zal er wel opnieuw een andere leuke game komen. Als ik zo altijd achter mij moet kijken, awel dan loop ik met mijn muil tegen de muur...
13.1 100% rep

Jersy zegt op 03/06/2012 23:31   [?]

  Rating 0 16+ 16+
dus na 2 maanden merk jij al dat ze de endgame en bugs verwaarlozen?
heel sterk
14 100% rep

oOze zegt op 03/06/2012 14:34   [?]

  Rating 1 16+ 16+
anarchy online is de enige mmo waar ik zot van was. de rest = bleurk 3000
15 100% rep

callig zegt op 03/06/2012 16:07   [?]

  Rating 0 16+ 16+
als ze nu hun servers beter in het oog hadden gehouden en voorbereidingen hadden gemaakt om server merges of gratis transfers te laten doen na de eerste maand gratis of eerste 2 maand betalen dan hadden ze wss langer een hoger aantal kunnen hebben , ik ben beginnen spelen juist voor de eerste gratis maand op zn einde liep.
Mijn server waar ik starte had high pop, na die eerste gratis maand viel die gewoon terug naar low, piektijden maar 30 man in de hoofdsteden. Groep vinden voor die flashpoints was onmogelijk.
reroll, een maand later zelfde verhaal op die server, dan , heb het gwn niet meer verlengd