9lives

Markus

Markus "Notch" Persson: "EA maakt gaming kapot"


04 May 2012 10:29 | Nieuws | Wimpie | 12 reacties

Markus "Notch" Persson, de bedenker van onder andere Minecraft, heeft via Twitter zwaar uitgehaald naar Electronic Arts. Markus vindt dat indie games de industrie redden terwijl grote uitgevers als EA deze stelselmatig weer kapot maken.

Kort nadat Electronic Arts aankondigde dat het een Indie Bundle via Steam zou lanceren, reageerde Notch door te tweeten: "EA releases an 'indie bundle'? That's not how that works, EA. Stop attempting to ruin everything, you bunch of cynical bastards."

Uiteraard kreeg Persson een golf van kritiek over zich heen van mensen die dachten dat de Minecraft-bedenker het had over de games in de bundel. Hij plaatste achteraf nog een tweet om te laten weten dat hij niet de games in vraag stelt, maar wel de werkwijze van EA.

 

Bron: Gamespotexterne link
 
1 100% rep

belgianreaver zegt op 04/05/2012 10:46   [?]

  Rating 11 16+ 16+
Hij heeft gelijk. Het draait bij bijna alle gamesbedrijven enkel nog om het geld. Het grootste voorbeeld daarvan is toch wel Activision. Ze steken géén moeite meer in hun games, de games zijn veel te kort en toch vragen ze de volle pot voor een nieuwe game om later nog eens DLC uit te brengen voor 10-15 euro. Indie games zijn games gemaakt door mensen met een passie en omdat ze het graag doen en niet voor het geld. Als dat nu ook nog uitgebuit gaat worden dan zie ik mijzelf niet lang meer gamen.
1.1 100% rep

Thin Liz zegt op 04/05/2012 10:49   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Waarom zijn sites zoals GOG zo populair, ze vragen er zelf om tiens.
2 100% rep

freshcloak zegt op 04/05/2012 11:20   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik hou van die man.
3 100% rep

sumoman_4 zegt op 04/05/2012 11:44   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Merk bij mezelf dat ik de laatste tijd ook meer indie games dan grote budget titels speel.
4 100% rep

Resender zegt op 04/05/2012 12:25   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Hij heeft gelijk kijk naar wat EA in de afgelopen 10 jaar heeft gedaan, het heeft Westwood opgedoekt, ons melkkoeien als de sims gegeven. Sim City Societies was niet eens de titel Sim City waard, Spore is zeer zwaar afgezwakt onder druk van EA.
4.1 100% rep

Reverz zegt op 04/05/2012 18:12   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Het is niet omdat een studio ooit een (paar) goeie game(s) heeft uitgebracht dat het sluiten hiervan totaal uit den boze is. De meeste mensen van het Westwood dat EA heeft opgedoekt waren hoogstwaarschijnlijk niet eens in dienst op het moment dat het bedrijf pareltjes als C&C & RA uitbracht.
4.2 100% rep

[JK] zegt op 05/05/2012 9:01   [?]

  Rating 0 16+ 16+
C&C is van 1995 en RA1 van 1996 terwijl dat EA het overkocht in 1998 en opdoekte in 2003 dus waarom zou het niet zo zijn. De laatste werknemer van Westwood stapte op in 2003 na generals. Vanaf zie je dan ook wel zeer duidelijk de ondergang in mijn ogen. Een paar Ex-werknemers hebben wel Petroglyph opgericht. Toch wel bekend voor onder andere Age of Empires series, Guitar hero, Rise of nations. Volgens hun site ook UT 3 , Mass Effect, COD world at war, Dead space etc.

5 100% rep

jayzero zegt op 04/05/2012 13:51   [?]

  Rating 0 16+ 16+
6 100% rep

Fenumeher zegt op 04/05/2012 14:05   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik denk dat ge EA, Activision en Ubisoft wel kunt gelijktrekken op dat vlak. Den ene al wat erger bij momenten dan den andere...
6.1 100% rep

Brenttouza zegt op 05/05/2012 0:03   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ubisoft maakt nog goeie titels. AC blijft altijd leuk, en Rayman: Origins was heel tof. Ghost Recon Future soldier is ook niet slecht.
6.2 100% rep

Awesomeness zegt op 05/05/2012 0:08   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ubisoft heeft bij mij in elk geval definitief afgedaan met hun DRM shit op pc.
6.3 100% rep

yellowtigra zegt op 06/05/2012 3:05   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ubisoft heeft heroes of might & magic kapot gemaakt door het open te willen stellen voor een "breeder publiek" met als gevolg, de fans van de heroes reeks vinden de game niet meer het spelen waard en het "breeder publiek" moet zoiezo niks weten van turn based games...