9lives

Maker FortressCraft beschuldigt Minecraft-fans van aanval

Maker FortressCraft beschuldigt Minecraft-fans van aanval


11 May 2012 11:00 | Nieuws | Panaramo | 14 reacties

FortressCraft is een Minecraft-kloon die al een hele tijd beschikbaar is voor Xbox 360. Eergisteren werd de website van FortressCraft platgelegd door een DDoS-aanval, al dan niet toevallig bij de release van Minecraft op hetzelfde platform. Dit gaf de maker van het spel, Adam Sawkins, reden om Markuss ‘Notch’ Persson aan te vallen via Twitter.

 

Sawkins zegt 100% zeker te zien wie achter de aanval zit, ze weten enkel niet waarom. Ook heeft hij de politie ingeschakeld en die tillen volgens hem zeer zwaar aan het voorval. “Onder de Britse wet is dit een zeer zware misdaad. Het is een zakelijke website dus er gaan inkomsten verloren enzovoort. Ik vond het persoonlijk niet zo erg, maar de beheerder van de website is razend!” verklaart Adam Sawkins.

 

De man staat bekend om zijn arrogantie na eerdere interviews waarin hij openlijk uithaalde naar Notch omdat mensen hem beschuldigde van het kopiëren van Minecraft. Hieronder kan je de tweet lezen die hij gisteren de wereld instuurde.

 

FortressCraft Twitter

Bron: Eurogamerexterne link
 
1 100% rep

JohnnyricoMC zegt op 11/05/2012 11:14   [?]

  Rating 9 16+ 16+
Volwassen reactie, de ontwikkelaar aanvallen omdat je enkel vermoedens hebt dat irrationale fans zich misdragen. Dat gaat ze echt doen stoppen
2 100% rep

freshcloak zegt op 11/05/2012 11:33   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Ik heb het spel op youtube gezien, en het is een echte kopie te noemen. Om notch en de hele community aan te vallen vind ik er ook over.
Verzin zelf eens een spel man!
3 100% rep

Madmaarten zegt op 11/05/2012 15:51   [?]

  Rating 1 16+ 16+
nu vind ik het niet erg dat ze zijn site hebben platgelegd
4 100% rep

VV@rl()rd zegt op 11/05/2012 15:56   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Minecraft fanboys zijn nog fanatieker dan sommige hardcore christenen in de USA. Redelijk zielige actie, zeker als je weet dat Minecraft eigenlijk ook een kopie was van een ander spel.

Akkoord, zijn reactie was wel kinderachtig.
4.1 100% rep

Jeroen_HD zegt op 11/05/2012 17:03   [?]

  Rating 0 16+ 16+
van welk ander spel?
4.2 100% rep

VV@rl()rd zegt op 11/05/2012 17:23   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Infiniminer
4.3 100% rep

DeLod zegt op 11/05/2012 18:13   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Doch Notch geeft dit tenminste toe ipv deze arrogante eikel.
4.4 100% rep

VV@rl()rd zegt op 11/05/2012 18:32   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik zeg toch niets over Notch , alleen zijn er massaal veel blinde fanboys die op alles afgeven vanaf Minecraft ergens bij betrokken is.
5 100% rep

Plorex zegt op 11/05/2012 16:16   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Moar liek Fortresscrap amirite !?
6 100% rep

Xenus zegt op 11/05/2012 17:31   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Net even fortresscraft opgezocht op internet en euhm is dat niet gewoon een skinpack voor minecraft?
7 100% rep

Cruise zegt op 11/05/2012 17:57   [?]

  Rating 0 16+ 16+
http://youtu.be/FfFYDzyN8ss Vind het toch niet mis. Kunt toch veel dingen dade in minecraft ni kunt.
7.1 100% rep

The_Anal_Probe zegt op 11/05/2012 22:58   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Een kruising tussen gmod en minecraft. Niet veel originaliteit in dat spel. Maar, wat is nog origineel? Als ik minecraft vids bekijk op youtube vind ik ze bijna nooit saai. Maar die Fortresscraft vids kunnen me echt niet boeien. Volgens mij maakt het spel alles te makkelijk, er moet wat uitdaging in zitten. Een stad maken in uren is een uitdaging. Als het enkel een paar minuten duurt om iets te maken dan ben je rap uitgespeeld. En nee, ik ben geen minecraft fanboy. Ik heb het spel niet, en heb het nog nooit gespeeld.
8 100% rep

mister__ID zegt op 11/05/2012 21:15   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Als ik die zijn Twitterpagina eens lees... Shit man, wat een arrogantie dat die man heeft. Volgens mij hangt zijn leven rond het beledigen en kleineren van Minecraft, gewoon omdat hij hetzelfde succes niet heeft.

Een groot kind
9 100% rep

thelordofpee zegt op 12/05/2012 9:51   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Tja, was wel de eerste die het op Xbox 360 bracht.

En trouwens, hij mag dan wel arrogant zijn, maar er zitten wel heel wat nieuwe features in Fortresscraft, die niet in Minecraft zitten.

En er moeten nog veel beloofde dingen toegevoegd worden aan Minecrat, dat ze hun daar eens mee bezig houden.