9lives

"Gamesindustrie is teveel gefocust op geweld"


21 May 2012 17:44 | Nieuws | cpt nice | 32 reacties

De gamesindustrie heeft geen gebrek aan geweldadige games. De meeste gamers hebben ooit wel eens een game gespeeld waarin ledematen in het rondvliegen, expliciete headshots voorkomen en het bloed rijkelijk vloeit. Het is een vaste waarde geworden in het gaminglandschap. David Cage, mede-oprichter van Quantic Dream, is echter van mening dat er een overaanbod is aan games die focussen op geweld.

 

"Er moet meer diversiteit in het medium komen. De industrie is teveel gefocust op kinderen en tieners, en dus ook op geweld. Volwassenen willen intellectueel geprikkeld worden, en zulke gamers zijn er haast niet. Ik wil graag mensen de kans geven om iets anders te kopen dan alweer een nieuwe shooter of RPG." Hopelijk komt zijn studio binnenkort nog eens met een innovatieve game. Cage sprak zich onlangs uit over de next-gen consoles.

 

 

Bron: CVGexterne link
 
Pagina:
1 100% rep

mitman zegt op 21/05/2012 17:56   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Niet dat ik geweldadig ben maar er moet toch wel wat spanning in games blijven waardoor het een soort van kik geeft.
Een game draait toch niet alleen maar om geweld en er zitten soms toch ook intellectuele kantjes aan. Een goed verhaal en een toffe sfeer maakt een game maar er moet toch ook wat geweld in komen voor dat het een goede game is.
Niet?
2 100% rep

SHIGSY zegt op 21/05/2012 17:57   [?]

  Rating 7 16+ 16+
Waarom RPG's in 1 zin moeten genoemd worden samen met FPS als het over geweld gaat vind ik maar raar... Dit gezegd zijnde, Cage een naam die we moeten onthouden?
3 100% rep

Belgerbil zegt op 21/05/2012 17:59   [?]

  Rating 4 16+ 16+
sex, drugs, macht, geld, ... het verkoopt voor een reden. Daar zijn al vele studies naar gedaan. Wat zaniken ze trouwens? Er zijn genoeg race/sports games die goed verkopen (Fifa, NBA, F1, Dirt, SIMS, ...)
4 100% rep

Silmarunya zegt op 21/05/2012 18:07   [?]

  Rating 5 16+ 16+
Ik ben zelf ook geen fan van geweld om het geweld.

Daarom ben ik zo'n van fan RPG. En RTS. En TBS. En platform/arcade.

Ja, alle games draaien puur rond geweld. Total War mist elke vorm van intellectuele uitdaging. BioWare maakt hersenloos geweld zonder verhaal.

Oh wait...
5 100% rep

Thin Liz zegt op 21/05/2012 18:11   [?]

  Rating 1 16+ 16+
De nadruk op z'n woorden ligt verkeerd, en z'n woorden deels ook IMO. Het is niet dat games te gewelddadig zijn, dat vertelden ze ook al in de tijd dat Doom uitkwam. Er is gewoon te veel van hetzelfde op de mainstream/AAA-markt. Op dit moment moet je in de gamesshop kiezen uit dertien dozijn FPS/TPS-shooters en de gamer geraakt dat (hopelijk) beu.
6 100% rep

Triple0 zegt op 21/05/2012 18:18   [?]

  Rating 6 16+ 16+
morgen in de krantenkoppen: Filmindustrie is teveel gefocust op geweld
6.1 100% rep

DragoonXc zegt op 21/05/2012 19:46   [?]

  Rating 3 16+ 16+
muziekindustrie niet vergeten
7 100% rep

pinoken zegt op 21/05/2012 18:41   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Er zijn zat games die niet de focus leggen op geweld, ze zijn gewoonweg niet de grootste spelers op de markt.
8 100% rep

VV@rl()rd zegt op 21/05/2012 18:46   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Dhr. Cage moet zijn ogen wat beter opendoen, zoals hier eerder aangehaald zijn er voldoende games waar de focus niet op geweld ligt (wilt niet zeggen dat er geen in zit). Natuurlijk als je alleen maar kijkt naar CoD en al zijn klonen kan je wel makkelijk tot die conclussie komen.
9 100% rep

oxX_Nemesis_Xxo zegt op 21/05/2012 18:49   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Mja wss moeten we dan allemaal Mario spelen of Pokemon. Oh neen... daar zit ook geweld in. Face it... de meeste games zonder geweld zijn al brol. Sport en racing games speel ik al helemaal niet. 't is oersaai. Je hebt trouwens meer plezier om dit in het echt uit te oefenen. ;-)
10 100% rep

Marginal0 zegt op 21/05/2012 18:54   [?]

  Rating 5 16+ 16+
Meer pokémon knuffelgames zoals Pokéman Snap en Hey You Pikachu.

En meer kookgames. Digitaal eieren bakken ftw!

Kerel is wsl misnoegd over het feit dat Johnny Cage meer stof doet omlaaien dan zijn saaie zelf...
10.1 100% rep

SHIGSY zegt op 21/05/2012 20:18   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Voor een nieuwe Pokémon Snap met een force wereldvergroting, free roaming en alle Pokémon, wil ik al zeker tekenen!

En dat zou dan nog maar 1 van de vele mogelijkheden van een Poke MMO kunnen zijn.
11 100% rep

Codiak zegt op 21/05/2012 18:57   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Niets geeft meer voldoening dan iemand zijn hoofd eraf te schieten of te kappen na een werkdag.
11.1 100% rep

Belgerbil zegt op 21/05/2012 19:01   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Ik denk dat gij dringend van job moet veranderen dan
11.2 100% rep

JohnnyricoMC zegt op 21/05/2012 19:24   [?]

  Rating 4 16+ 16+
Liever gamende hulk dan smashing hulk ze
11.3 100% rep

Codiak zegt op 21/05/2012 23:40   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@Belgerbil idd dringend
12 100% rep

DragoonXc zegt op 21/05/2012 19:45   [?]

  Rating -1 16+ 16+
spellen zoals sim city mogen voor mij gerust nooit bestaan hebben
12.1 100% rep

sumoman_4 zegt op 22/05/2012 1:11   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Gij moogt voor mij gerust nooit bestaan hebben

Het is niet omdat iets u niet aanstaat dat niemand anders het niet graag speelt.
13 100% rep

Schwimm zegt op 21/05/2012 19:51   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Hij heeft een punt, maar in Heavy Rain zat er ook "geweld". En zelfs héél expliciet.
14 100% rep

yoshimura zegt op 21/05/2012 19:56   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Probleem is dat Rainbow Ponies in Happy Wonderland voor geen meter verkoopt.
Met een reden.

En games zijn nu eenmaal big business geworden.
Get over it.
15 100% rep

mister__ID zegt op 21/05/2012 20:00   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Als ik geen geweld wil in een game, dan ga ik wel een film kijken. Face it, games zonder geweld zijn nu eenmaal niet interessant genoeg.