9lives

[FUN] Weet wat je vreet...

[FUN] Weet wat je vreet...


21 June 2012 11:35 | Trailer | Praga | 16 reacties

Gamers en fast food het is een winnende combinatie. Pizza, hamburgers, frietjes, een zak zoute chips,... dit alles aangevuld met frisdranken of een frisse pint. Vaak helpt deze combinatie je doorheen een LAN of een weekendje gamen met vrienden.

We houden bovendien allemaal wel van een lekker Mc Donalds in het gezelschap van vrienden (of een Quickske). Trouwens als je de advertenties en billboards ziet, dan heb je de indruk dat je Big Mac (of een andere hamburger) een spetter van formaat is die schittert als een ster, er lekker sappig uitziet en smeekt om door jouw handen omvat te worden, waarna je mond en tanden de rest doen. Tot je aan de kassa komt en een verfrommelde burger in een al even verfrommeld papiertje krijgt waarbij de saus en augurken vaak op je t-shirt of broek belanden eens je het papiertje verwijderd hebt.

Hoekomtda?


Hoe komt het dan dat burgers even hard blinken als een sexy lingeriefotomodel op de billboards? Hoe komt het dat onze eigen Matthew de ene perfecte burger na de andere aflevert? Dat zien we in onderstaand filmpje. Wij nemen je mee voor een behind the scenes van een heuse quarter pounder burger fotoshoot. Smakelijk zou ik zo zeggen...

 

 
1 100% rep

Styl zegt op 21/06/2012 12:06   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Mooie video
2 100% rep

mister__ID zegt op 21/06/2012 12:14   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Toch blijft het ergens 'bedrog' imo... :/
2.1 100% rep

harniq zegt op 22/06/2012 13:57   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Integendeel. Ze laten exact zien wat in het broodje zit, niet meer en niet minder. Weten dat ge volledig voorzijde in werkelijkheid over het broodje verspreid is zorgt voor een geïnformeerde beslissing. Daarom dat het eigenlijk goed is van McDonald's dat ze dit filmpje zelf verspreiden.
2.2 100% rep

AicceeAC zegt op 22/06/2012 14:38   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik vind het ook geen bedrog, moest het in de Mcdo even lang duren gelijk da ze het daar doen, kzou iedereen zijn gezicht keer willen zien
2.3 100% rep

marcarrelus zegt op 22/06/2012 17:06   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Tis en blijft een bedrijf he, geen liefdadigheidsinstelling. En gdvdmme, wa heb ik goesting gekregen op ne hamburger
3 100% rep

Veruca zegt op 21/06/2012 12:38   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Sorry, maar alles wat je in dit filmpje te zien krijgt is niet echt 'verrassend' te noemen... als je gewoon even je logisch verstand gebruikt. Natuurlijk gaan ze die burger tot op de millimeter perfect leggen, da's toch overduidelijk? Dan nog wat photoshop erbij.

Het enigste wat ze met dit filmpje duidelijk maken, is dat ze de klanten inderdaad een vals beeld voorschotelen van de burger die ze gaan krijgen.

Da's alsof je een auto zou kopen die vol met krassen staat, terwijl hij in de reclame langs alle kanten blinkt. De inhoud in hetzelfde, maar daar blijft het bij.

Eigenlijk zou je zo'n burger gewoon moeten weigeren omdat hij niet lijkt op de affiche.
3.1 100% rep

KaGe[47] zegt op 21/06/2012 12:47   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Hah, ja in principe wel... ze zijn verplicht van aan te bieden wat ze tonen in hun reclames :-)
3.2 100% rep

souldoubt zegt op 21/06/2012 14:31   [?]

  Rating 8 16+ 16+
Ik heb daar onlangs een blog over gezien, iemand die een burger probeerde te krijgen zoals in de reclame, best wel funny...

En intussen heeft mijn vriend hem al opgespoord zelfs:
http://www.alphaila.com/articles/failure/fast-food-false-advertising-vs-reality/
3.3 100% rep

Veruca zegt op 21/06/2012 15:12   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Spijtig dat ik je slechts 1 rep kan geven, souldoubt. Dat was echt een interessante link.
3.4 100% rep

Techno Patat zegt op 21/06/2012 17:22   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@3.2: ik ging nog een flauwe mop maken over je vriend! Maar die link was zo cool dat ik het ga laten en je gewoon een pluske geven!
3.5 100% rep

harniq zegt op 22/06/2012 13:57   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Een beter voorbeeld zou zijn om een foto te laten zien van een auto met de 4 deuren aan 1 zijde met als commentaar: 4deurs auto. Het is ridicuul en eerlijk tegelijk.
4 100% rep

vic zegt op 21/06/2012 12:43   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Burger King !
5 100% rep

Mr Butt-Head zegt op 21/06/2012 15:12   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Doet me denken aan een fenomenale scene uit de film "Falling Down" ...
6 100% rep

Quecera zegt op 21/06/2012 17:02   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Oee fancy, she takes Mrs. Hamburger to a photoshoot, luxe!
7 100% rep

andrea zegt op 21/06/2012 17:31   [?]

  Rating 0 16+ 16+
staat ook op 9gag
8 100% rep

Muscleduck zegt op 22/06/2012 10:08   [?]

  Rating 0 16+ 16+
1 dimensionele foto's, dat moet ik zien!