9lives

Consoles verspillen momenteel massa's elektriciteit

Consoles verspillen momenteel massa's elektriciteit


19 April 2012 20:01 | Hardware | Michael.Cox | 27 reacties

Een Amerikaans onderzoekbureau komt naar buiten met zeer verontrustende cijfers. Dat consoles veel elektriciteit verbruiken, wisten we al langer. Dat maar liefst 68% van die energie verspild wordt omdat de console niet automatisch in stand-by gaat, is een ander paar mouwen. Zo ging er in 2010 maar liefst 10,8 terawattuur verloren, goed voor een bedrag van 1,24 miljard dollar. 

 

De onderzoekers pleiten om een automatische stand-by te verplichten in alle consoles, wat zelfs via een simpele firmware-update mogelijk moet zijn. De Xbox 360 kreeg zo'n update reeds in mei 2011, gebruikers van andere consoles zorgen er dus maar beter voor dat ze zelf hun console afzetten als ze er niet mee spelen.

 

Xbox 360 power saving energiebesparing

Bron: Geekosystemexterne link
 
1 100% rep

frankievic zegt op 19/04/2012 20:39   [?]

  Rating 1 16+ 16+
zo hebben we ons online terugbetaald goe werk ms
2 100% rep

Extrizyo zegt op 19/04/2012 20:39   [?]

  Rating 0 16+ 16+
lol waar daze hun toch al mee bezig houden daar in amerika, manman
2.1 100% rep

L'enfant terrible zegt op 19/04/2012 20:52   [?]

  Rating 19 16+ 16+
dit is nu toch wel iets nuttigs... zeje serieus met u opmerking ?
2.2 100% rep

Pietersz zegt op 19/04/2012 20:53   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Auto stand-by verplichten is idd niet zomaar iets. Dat hadden ze al veel rapper moeten doen imo edit: En ze hebben het zelfs nog niet gedaan -_-
2.3 100% rep

Extrizyo zegt op 19/04/2012 21:04   [?]

  Rating 0 16+ 16+
zoals resender hieronder zegt, leg je console dan af als je er niet op speelt, das toch logisch, wie laat da nu dag en nacht branden ? een een ps3 schakelt toch uit als je er een tijdje niets meer mee doet
2.4 100% rep

Li1quid zegt op 19/04/2012 21:31   [?]

  Rating 6 16+ 16+
Extrizyo moet precies nog geen rekeningen betalen
2.5 100% rep

Pietersz zegt op 20/04/2012 10:26   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Enkel in het XMB menu ... Consoles moeten mss zo'n kleine display hebben fzo ^^
3 100% rep

Resender zegt op 19/04/2012 20:47   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Mijn consoles liggen enkel aan wanneer ik er op speel
4 100% rep

humpus zegt op 19/04/2012 21:07   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Euh mijn ps3 sluit automatisch af als ik 10 minuten niks doe? Werkt wel niet in-game natuurlijk, maar wel in het menu.
5 100% rep

Teknohol1c zegt op 19/04/2012 21:14   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Je laat uw console dan toch ook niet achter terwijl er nog een spel opstaat? Da's zo 80's....
Ma vergeet ook niet te zeggen dat dit bij ps3 een optie is die je moet aanvinken, eveneens voor uw controllers.
6 100% rep

Vraeck zegt op 19/04/2012 21:25   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Dit gaat zoveel verder dan consoles alleen. Er moest al lang een Europese wet geweest zijn die dit soort massale verkwisting van energie aan banden legt, door fabrikanten te verplichten energiezuinige toestellen te maken, die aan bepaalde normen voldoen en ook voorzien zijn van een soort killswitch. Mensen beseffen niet hoeveel al die sluipverbruikers kosten. Wie hier niet om kan geven woont volgens mij nog op kosten van mama en papa. Jammer genoeg houdt Europa zich tegenwoordig liever bezig met de bevolking uit te knijpen dan te zorgen voor hun welzijn.
6.1 100% rep

Schwimm zegt op 19/04/2012 23:31   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Jij bent duidelijk een EU-kenner!
7 100% rep

ELBEASTADOR zegt op 19/04/2012 21:33   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Mijn PS3 staat 24/7 aan, wist wel niet dat het zoveel verbruikte, ik vraag me af waarom het zoveel verbruikt...
7.1 100% rep

YaMo zegt op 19/04/2012 22:00   [?]

  Rating 9 16+ 16+
En dan zijn sommige mensen verbaasd als hun console kapot gaat...
7.2 100% rep

ELBEASTADOR zegt op 19/04/2012 23:40   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Mijn ps3 trekt het al 3 jaar
als hij het begeeft heb ik 2 nieuwe slims op reserve
7.3 100% rep

Lord_Palethorn zegt op 20/04/2012 8:07   [?]

  Rating 0 16+ 16+
De PS3 verbruikt echt pokkeveel elektriciteit als die aan blijft staan... is toch volkomen nutteloos?
7.4 100% rep

GEE zegt op 20/04/2012 9:53   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik ga er van uit dat jij de rekening voor de electriciteit niet zelf moet betalen. Anders zou je dat ding wel uitzetten.
7.5 100% rep

Michster zegt op 20/04/2012 10:21   [?]

  Rating 1 16+ 16+
@7: WAAROM? Serieus, ben je te lui/ongeduldig om 2 minuten te wachten als je een spel wilt spelen om hem op te starten?
7.6 100% rep

ELBEASTADOR zegt op 20/04/2012 13:48   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ben er 28 jongen dus...
8 100% rep

SHIGSY zegt op 19/04/2012 22:00   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Ik ben dus iemand die na een lange dag op het werk regelmatig in slaap valt met de controller in de hand. Soms veel te rustige RPG's... Stand By-mode altijd welkom.
8.1 100% rep

Anopheles zegt op 20/04/2012 7:59   [?]

  Rating 0 16+ 16+
9 100% rep

Muscleduck zegt op 19/04/2012 23:34   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Mijn PS3 valt ook automatisch uit hoor als ik niets doe, in game of niet...
10 100% rep

Unrealiac zegt op 20/04/2012 7:00   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Een Xbox 360 valt ook uit
11 100% rep

GEE zegt op 20/04/2012 9:52   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Deze functie zit bij mij weten al véle jaren in de PS3 dus waar komen ze nu over melken? Ben blij dat mijn tv nu ook zo een functie heeft, als ik een uur niks heb gedaan met de AB valt hij uit.
Gedaan ochtenden dat de tv uren voor niks aanstaat (of de PS3 als ik nog een filmke keek).
Vraag me wel af wat die gigantische klomp die aan mijn XBOX360 hangt blijft verbruiken (in standby), gezien dat hij niet echt koud staat zal dat nog genoeg zijn.
11.1 100% rep

souldoubt zegt op 20/04/2012 13:25   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Eens horen of ze bij uw gemeentebestuur geen energiemeters ontlenen als je het echt wil weten, dan kan je het testen.
12 100% rep

oxX_Nemesis_Xxo zegt op 20/04/2012 17:01   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Blijkbaar staat er niet bij stil, dat je geen grootte bestanden meer kunt downloaden, als uw console een autostandby heeft.
13 100% rep

Smock zegt op 20/04/2012 18:10   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Mja dat is inderdaad aardig wat stroomverbruik en daar moet ook zeker wat aan gedaan worden, maar is dat niet überhaupt het geval met het stroomverbruik wereldwijd?