Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12

Discussie: DK vs Resto shammy

Member
    iTrader
    35 (100%)

DK vs Resto shammy

Kan een DK een Resto shammy neer krijgen in pvp? zoja hoe?
    Ik heb in 2vs2's de grootste moeite om ook maar iets damage te doen op een shammy... (ben dan ook wel een noob maar toch)
    Moet ik zorgen dat men pet de totems elke keer neer legt? Of moet mijn partner hiervoor zorgen? (holy pally) Al de rest lukt vrij goed, maar teams met een shaman in zijn a pain in the..

En wss de enige rede dat ik momenteel Druids nog gemakkelijk neer krijg is omdat op onze rating nog niet veel resilience is , zijn nog volop aan het leren..

Alvast bedankt voor de hulp

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Bij mijn weten kan dk zo wat alles neer krijgen =D
    Ik heb zelf niet echt veel ervaring met DK in pvp, maar hoe ik het zou aanpakken:
    IK zou zorgen dat je de sham in het open krijgt, zodat hij niet elke keer kan los gaan en pillar humpen.
    Dan zou ik gewoon alles er op geven, in begin effe niks interupten zodat hij denkt dat je noob bent en hij stopt met fake casten.
    Dan eens je hem zonder interupten aan de 75% krijgt pally stun er op, en dan zwaar nuken en focussen op interupten, eventueel chain of ice als hij probeert weg te komen.

Als unholly Dk zou dit normaal geen probleem zijn, natuurlijk is dit helemaal zen arena m8 buiten beschouwing gelaten.

Onze tactics vs shammys is meestal ze in het open halen en hun nuken, hun team m8 cc'e en eens die zen cd's popt swap naar team m8 en shammy cc'e.
    Dit werkt tot hiertoe goed in elke combo ik al gedaan heb in cata.

Maar inderdaad hun totems kunnen wel echt een pain zijn =D
    Bij elemental shams ook, die searing totem, dam da hit veel.

Anyways
    GL

Cheers
    Copy

Member
    iTrader
    35 (100%)
    Ik denk dat cleansing totem mij vooral nekt...
    Want het probleem is niet zozeer de cc, maar vooral mijn damage
    Gebruikt gij een macro om uw pet op totems te zetten?
    Of zorgt ge manueel dat die totem altijd down is?

Nog andere tips?

Approved 9-lifer Katoom's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Cleansing totem is removed bij patch 4.0.1

Member DEEPEESSS's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Idd cleansing totem hebben shamans ni meer.
    Ik speel zelf shaman en zoals hierboven gezegd zou ik zoiets ook proberen.
    Laat hem zeneige wa ophealen, interrupt wel nen hex enzo als ge ziet da die komt en probeert dan een CC-chain ofzo op te zetten.

Vanaf da ge een degelijke chain hebt proberen te nuken, anders zal zene arena m8 wrs u neerdps'en (mijne partner ga toch altijd voor den dps en laat den holy pala voor wa em is buite cc ofcourse).

Member Sumdar's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (0%)
    in 2v2 is den besten strategie, healer zoveelmogelijk ccen en interupten en den dpser nuken

voor den healer gaan is meestal ni goe

en ignore zen totems want ha plaatst die rapper dan da gij ze kunt neerhalen

Member
    iTrader
    35 (100%)
    ok thx voor de tips !
    Will practice

Member DEEPEESSS's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Eigelijk den enige totem da ze bij mij me de regelmaat van de klok neerhale is earthbind totem en ik raad da ook aan, aangezien die ne CD eeft en anders gaan ze u ligge kiten als zot me frost shock en dien totem.
    en inderdaad den dps neerhale is makkelijker en intusse healer CC'en.
    Zeker nu ik als shaman via Spirit Walker's grace healing waves enzo kan spammen tijdens het lopen gade die ni zo makkelijk neerkrijgen me ne single burst

Member Caretaker's schermafbeelding
    iTrader
    0
    curse and magic

Een resto shamie kan geen diseases removen, enkel curse en magic maar daar ligt uw probleem niet. Paladins en Shamies hebben redelijk veel armor voor een healerclass waardoor melee en strikes al een pak minder damage doen dan op een priest of druid. Zelfs scourge strike lijdt hieronder omdat de shadow damage berekent is als een proportie van uw physical hit.

Het beste wat je kan doen in dit geval (en elke healer fight eigenlijk) is uw sourge strike altijd vervangen door een necrotic strike. Een nectrotic strike doet weapondamage + een 75% AP healing absorb + 30% casting slow. Natuurlijk doe je VEEL minder damage maar het gaat net om het absorb effect (niet onderheving aan armor migration, wel onderheving aan resilience volgende patch). Wat velen niet beseffen is dat dit healing absorb effect eindeloos stacked. Maw, als je 10k AP hebt, dan gaat die bij elke necrotic strike 7500 hp healing absorberen. Een voorbeeld:

Shamie: 120.000 hp ; 0 absorb

1xNecrotic strike (-4.000 hp ; 7.500 absorb)
    1xEarthen shield (+5.000 hp)
    Shamie: 116.000 hp ; 2.500 absorb

1xRiptide (+6000 hp)
    Shamie: 119.500 hp ; 0 absorb

2xNecrotic strike (-8000 hp ; 15.000 absorb)
    1xRiptide tick (+4000 hp)
    Shamie: 111.500 hp ; 11.000 absorb

Enzovoorts, waar het op neer komt is dat die absorbs zwaar beginnen te wegen op z'n mana en niet zo zeer in het outdamagen van zijn healing. Uiteindelijk gaan ze het overgrote deel van hun healing kapotbijten op die absorbs. De beste truk is eigenlijk rotaties behouden in de vorm van:

Outbreak
    Zonder deathrunes: 2 x Festering Strike; 1 x Necrotic Strike; 1 x Source Strike (voor slowing field te hernieuwen)
    Met deathrunes: 5 x Necrotic Strike ; 1 x Source Strike (voor slowing field te hernieuwen)

Vervolgens je troeven timen. Gebruik nooit je transform pet, maar gooi af en toe een deathcoil om hem op 5 stacks te houden. Probeer de shamie via mindfreeze en strangulate uit z'n nature schools te houden. Als je hem hebt kunnen interrupten terwijl je 60 runic hebt en je deathrunes op depleted hebt staan is het de moment om alles af te vuren. Gargoyle, Pet transform, necro strike, petstun, runic empowerment en dan 6 necro strikes dan komt die dat niet meer boven tenzij hij z'n trinkets en instants gebruikt. Het grootste probleem is wanneer je CC op je krijgt en de healer zo zn necrotic strike debuff kan laten outtimen (15 seconden, 10 seconden na patch).

Member
    iTrader
    35 (100%)
    Das een mooie uitleg, ga ik zeker uitproberen dit weekend ! thanks

Member Balle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Spam Festering strike en necrotic strike
    gebruik een macro om de dps constant te slowen en train die healers gwn
    Shammy's zijn redelijk gemakkelijk.

Paladin > Rdruid > Rshaman > Dpriest <== Hard naar gemakkelijk

Member
    iTrader
    35 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Balle Bekijk bericht
    gebruik een macro om de dps constant te slowen en train die healers gwn
    Zoals? Macro met Chains of ice? of?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten