Hey,
heb de laptop van mijn vader mee om die te fixen want die was verschrikkelijk traag zei hij.
Das nog een understatement. Het betreft de medion 98200. Kheb geprobeerd er met de originele disks de windows terug op te zette, startte wel enzo maar kreeg die nie geinstalleerd daarmee. Dan ma nen andere cd gebruikt, C schijf geformat en windows erop gezet. Alles perfect verlopen, drivers geinstalleerd met driver genius professional
Alles tot nog toe gelukt, AVG geinstalleerd en heropgestart en toen is het geneuk begonnen.
Hij laadt al enorm lang bij het windowslogolaadscherm, dan krijg ik lang zwart beeld te zien en waar het normaal een minuutje ofzo duurt, nu 15-20 minuten om op de desktop te gerakken. Plus dan nog een HDD die constant onder 65-80% load is waar ik totaal geen idee heb waar dit vandaan komt.
Het nadeel is uiteraard da de laptop niet reageert, op Ctrl+alt+del moet ik ook 5 minuten wachten eer die iets doet.
Bij de opstartprocessen ofzo niks teruggevonden, kan ook niet want tis een fresh install.
Wat ik geprobeerd heb.
- Opstartherstel met windows disk
- SFC /scannow in DOS
- Veilige modus (zelfde hdd load probleem en duurt even lang om in te loggen als normaal)
- Geheugencontrole (ook niks negatiefs)
Er zijn nog 2 dingen die ik overweeg
-Windows 7 over deze vista zetten (upgrade) maar dan eerst een taalpakket zien te installeren aangezien mijne 7 engels is
-Windows xp (maar een zwaar gemodde versie, die een beetje op vista lijkt)

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren