Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
    Member User deleted's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

Wat is system reversed en hoe te formatteren

Ik heb Linux Ubuntu geïnstalleerd op een partitie, en later weer verwijderd zoals het hier uitgelegd staat: http://www.9lives.be/forum/unix-base...rwijderen.html

Nadien heb ik de partitie samengevoegd met een andere partitie die ik destijds per ongeluk had ingesteld (eentje van 100 MB); dit door bij één van beide te klikken op 'Extend volume'.

Het resultaat is een zogenaamd System reversed partitie. Ik heb er geen idee van wat dit wilt zeggen, en evenmin wat daaruit zou moeten volgen. Ik denk dat het aangewezen is dat dit een "gewone" partitie zou zijn. Wat is het verschil hiermee?

Als ik met de rechtermuisknop in Disk Management de betreffende partitie wil formatteren dan gaat dat niet: ofwel is de optie niet opgelicht, ofwel krijg ik een foutmelding wanneer ik dit probeer.

Hoe maak ik van de parititie een normale partitie, en hoe kan ik deze formatteren?

Alvast bedankt.

Bijlage: foto: http://i.imgur.com/RpIW9.jpg.
    Excusez les mots.

Member JeVaDo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb daar vandaag ook in zitten prutsen en ik heb ondervonden dat niet alle opties die beschikbaar zouden moeten zijn, aanklikbaar zijn.
    Het is beter als je Partition Wizard gebruikt. Ik ga niet zeggen dat het hiermee allemaal gaat werken, maar daarbij heb je een uitgebreid gamma aan mogelijkheden en zo heb ik mijn probleem toch kunnen oplossen.

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    verwijder eens die partitie(s) en maak een nieuwe aan en formateer ze dan

iTrader
    2 (100%)
    Dat gaat niet, op dezelfde manier als het formatteren niet gaat.

Maar ik heb intussen eens met andere zoekwoorden gegoogled dan gisteren en het schijnt wel vaker voor te komen. Het is een heel gedoe om het weg te krijgen, waar ik geen zin in heb. Met software wijzigen kan problemen opleveren.

Ik heb in de plaats de partitie weer ingekrompen tot 100 MB zoals in 't begin en met het overige een nieuwe, gewone partitie aangemaakt. Die is nu wel een 'logical drive', geen 'primary partition' al weet ik nog niet wat het verschil daartussen is. Straks nog eens wat verder googlen.

Eentje voor de liefhebbers: Hack to Remove 100 MB System Reserved Partition When Installing Windows 7 « My Digital Life.

In ieder geval toch bedankt.

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    logisch station is een partitie die op een extended partitie staat.

Je hebt primaire en extende partities.

primaire zijn beperkt tot 4 per schijf.
    Daarom is er extended gekomen om meerdere partities toe te laten.
    Meeste bootloaders kan je niet op een extende partitie (logische stations) zetten.
    werkt enkel op een primaire partitie.
    indien er dus geen primaire partitie bestaat kan je daar wellicht geen OS op zetten.

Member wakoslayer's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (0%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door User deleted Bekijk bericht
    Ik heb Linux Ubuntu geïnstalleerd op een partitie, en later weer verwijderd zoals het hier uitgelegd staat: http://www.9lives.be/forum/unix-base...rwijderen.html

Nadien heb ik de partitie samengevoegd met een andere partitie die ik destijds per ongeluk had ingesteld (eentje van 100 MB); dit door bij één van beide te klikken op 'Extend volume'.

Het resultaat is een zogenaamd System reversed partitie. Ik heb er geen idee van wat dit wilt zeggen, en evenmin wat daaruit zou moeten volgen. Ik denk dat het aangewezen is dat dit een "gewone" partitie zou zijn. Wat is het verschil hiermee?

Als ik met de rechtermuisknop in Disk Management de betreffende partitie wil formatteren dan gaat dat niet: ofwel is de optie niet opgelicht, ofwel krijg ik een foutmelding wanneer ik dit probeer.

Hoe maak ik van de parititie een normale partitie, en hoe kan ik deze formatteren?

Alvast bedankt.

Bijlage: foto: http://i.imgur.com/RpIW9.jpg.
    die 100 MB partitie is een partitie die windows 7 automatisch maakt bij installatie van een clean OS, Hier staan tools op voor je systeem weer aan de praat te krijgen (opstartherstel enz) best niet verwijderen want hier staan ook systeem bestanden op die nodig zijn om je systeem te booten.

PS: ge kunt die partitie wel weg doen bij een clean install van u OS. ma dan moete van ter voren u systeem al partitioneren via den WD HD tool.

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wakoslayer Bekijk bericht
    die 100 MB partitie is een partitie die windows 7 automatisch maakt bij installatie van een clean OS, Hier staan tools op voor je systeem weer aan de praat te krijgen (opstartherstel enz) best niet verwijderen want hier staan ook systeem bestanden op die nodig zijn om je systeem te booten.

PS: ge kunt die partitie wel weg doen bij een clean install van u OS. ma dan moete van ter voren u systeem al partitioneren via den WD HD tool.
    Zoals ik al zei veel gedoe waar ik geen zin in heb.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exit Bekijk bericht
    logisch station is een partitie die op een extended partitie staat.

Je hebt primaire en extende partities.

primaire zijn beperkt tot 4 per schijf.
    Daarom is er extended gekomen om meerdere partities toe te laten.
    Meeste bootloaders kan je niet op een extende partitie (logische stations) zetten.
    werkt enkel op een primaire partitie.
    indien er dus geen primaire partitie bestaat kan je daar wellicht geen OS op zetten.

Thanks.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten