Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Partities

Member Zitaki's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)

Partities

Hallo,

Ik heb recent een Medion PC aangekocht.
    Nu heb ik een prangende vraag over partities. Zelf hou ik ervan om een C-partitie (boot) voor Windows en programma's te maken en een grotere D-partitie voor alle data (inclusief docs, muziek, installs, ...). Als alles qua instellingen goed staat neem ik dan via Norton Ghost een image van die C-schijf (partitie eigenlijk).
    Nu kan ik die c-partitie niet partitioneren zonder van die andere partities dynamische stations te maken. Als ik dat doe, kan ik waarschijnlijk de recovery partitie niet meer gebruiken?
    Als ik in schijfbeheer kijk zijn er dus 2 primaire partities (C & D) en dan nog 2 'primaire verborgen partites' denk ik.
    Eentje van 100 MB groot (blijkbaar eigen aan Win 7 install) en eentje van 1 Gb groot (OEM). Deze 2 partities hebben geen letter en zijn dus niet zichtbaar in 'my computer'.
    Via EASEUS Partition Master zie ik dat het dus 4 primaire partities zijn, het maximum dus.

Ik zou de 2 TB HD dus graag opdelen in:
    1. C-partitie voor Win 7 - Primair
    2. 'verborgen partitie door Win 7 aangemaakt 100 MB - Primair
    3. D-partitie voor mijn DATA
    4. Recovery partitie van Medion (50 GB) - Primair
    5. 'verborgen partitie van 1 GB (OEM partitie) - Blijkbaar ook Primair

Zo zou ik het graag hebben, maar dan heb ik 5 primaire en dat kan dus niet.
    Wat zie ik over het hoofd of hoe dien ik het te doen?

Ik kan het volume van die te grote C-partitie wel verkleinen, maar van de vrijgekomen ruimte kan ik enkel de optie nieuw logisch station klikken. Nadien krijg ik de waarschuwing: 'door de geselecteerde bewerking worden de geselecteerde standaardschijven omgezet in dynamische schijven. Wanneer deze schijven eenmaal dynamisch zijn, is het niet meer mogelijk om een ge´nstalleerd besturingssysteem vanaf een volume op deze schijven (behalve vanaf het huidige opstartvolume) op te starten. Weet u zeker dat u wilt doorgaan?'

Dan is mijn recovery partitie waarschijnlijk niet meer te gebruiken?

Hoe los ik dit op?

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    om partities te maken moet je NIET de overige naar dynamisch zetten

maar je kan slechts 4 (primaire) partities maken
    wil je er meer moet je 1 partitie als extended partitie maken en daarin dan logische stations zoveel je wilt.
    dus D: wissen als partitie en dan een extended partitie maken, dan kan je daar extra partities maken als logische stations.

Member Zitaki's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exit Bekijk bericht
    om partities te maken moet je NIET de overige naar dynamisch zetten

maar je kan slechts 4 (primaire) partities maken
    wil je er meer moet je 1 partitie als extended partitie maken en daarin dan logische stations zoveel je wilt.
    dus D: wissen als partitie en dan een extended partitie maken, dan kan je daar extra partities maken als logische stations.

Sorry, ik begrijp je maar deels.
    Ik kan mijn huidige D toch niet wissen? Dat is momenteel de recovery partitie.

Member moloko's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten