Oorspronkelijk geplaatst door
ludicrous
Ik weet niet of dit bij jou van toepassing is maar ik had laatst ook een probleem met svhost die zeer veel cpu nam.
We hebben dit opgelost door naar het services console te gaan (configuratiescherm --> computerbeheer / administrative tools --> services) en daar iphelper (of ipv6helper) stoppen en op handmatig zetten (rechtsklik --> eigenschappen en daar in dropdown box selecteren). Daarna moet je even wachten en kijken of je CPU gebruik naar benenden gaat na een minuutje of 2-3.
Als dit helpt moet je naar apparaatbeheer gaan (rechtsklik op deze computer --> eigenschappen --> geavanceerd --> apparaat beheer) en daar het beeld tablad openen bovenaan en verborgen apparaten weergeven. Daarna moet je netwerk adapters uitvouwen en zien hoeveel adapters daar staan. Als het er meer als 10 zijn kan dit op een bug duiden die ik al vaker heb gezien bij enkele oem installaties van computerleveranciers.
Deze kan je dan verwijderen met de hand maar je kan het ook automatisch laten doen met device remover. (Niet te veel dingen verwijderen want windows heeft er een aantal van nodig bv. isatap,wan, 6to4,...)