Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 21
    Member
    iTrader
    0

probleembje met de activation code

Ik ben in bezit van Windows 7 voor een tijdje, maar sinds een week ofzo krijg ik continu een melding dat mijn windows illegaal kan zijn en dat ik hem moet activeren. Ik heb mijn windows geactiveerd met een activation code die op de dvd-rom staat., maar windows weigert dat. De code is juist ingetypt, maar zou te veel gebruikt geweest zijn. Ik heb die code al 2 keer ingetypt. Mijn pa zegt dat deze code voor meerdere computers gebruikt kan worden.
    Mijn vragen zijn als volgt:
    1. Kan het gebeuren dat mijn windows op een zekere dag niet meer gaat werken?
    2. Weet er iemand of ik te lang gewacht heb met de invoering van de code; maw. dat ik direct na de eerste waarschuwing de code geactiveerd moest hebben?
    3. Wat is volgens jullie de beste legale methode om dat probleem op te lossen. Illegale methodes worden door de mods ( en niet door mij) bestraft.

Approved 9-lifer enticore's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Het is heel simpel: 1 key per PC. Keys kunnen maar 1 keer gebruikt worden tenzij je op 1 of andere manier een MAK hebt verkregen. (wat ik ten zeerste betwijfel)

Dat gezegd zijnde, de beste LEGALE manier om dit op te lossen is een nieuwe licentie kopen voor de extra PC(s).

Approved 9-lifer SpeedFreak.be's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Idd 1 key per pc of het moet al een family pack zijn (3pc's). Koop een 2e key dat is de boodschap.

iTrader
    17 (100%)
    Family pack was/is gewoon 3 keys aan een verminderde prijs, niet 1 key voor 3 PCs

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door enticore Bekijk bericht
    Family pack was/is gewoon 3 keys aan een verminderde prijs, niet 1 key voor 3 PCs

Ok dan is het helemaal duidelijk 1 key per pc.

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    correctie nog

key's kunnen meermaals gebruikt worden MAAR slechts op 1 pc tegelijk!
    en max 3x activeren voordat er telefonisch geactiveerd moet worden.

op meerdere pc's zetten is niet toegestaan en wordt adhv die activatie gecontroleerd
    (er wordt van de pc hardware een nummer gegenereerd en die wordt gekoppeld aan de key, daarmee wordt gecontroleerd of deze op meer pc's staat)

yip, familiy pack is meerdere keys aan lagere prijs

Member
    iTrader
    3 (80%)
    hoi,

wat als je, je pc zo nu en dan uitbreid, delen veranderd.

bv.: ik heb nu een dual core van amd 2GB ram en een moederbord + GFX +wifi kaart + x-fi kaart een paar hardeschijven en een dvd-brander + een voeding. kort en bondig een zelf in één gestoken pctje.

Als ik mijn moederbord processor en ram der nu uitgooi om dit naar een quad core wijzig met 4gb ddr3 ram en een andere moederbord. de rest blijft hetzelfde Wat dan???????????

In kort wat beschouwd microsoft een andere pc. Welke onderdelen moet je vervangen om door microsoft als een illegaaltje beschouwd te worden.

Persoonlijk vindt ik dat ik een licentie koop voor mijn eigen persoon. Dus zolang ik mijn pc maar upgrade alles in dezelfde kast proppen dan zou ik dezelfde key kunnen blijven gebruiken. Maar zoiets kan microsoft toch nooit controlleren dus beschouwen ze dit als een illegale actie of niet?

mvg,

Raket
    Laatst gewijzigd door raket-man; 2 februari 2010 om 18:46

iTrader
    17 (100%)
    Je kan je key 3x automatisch activeren in totaal. (dus 2x als je je hardware verandert)

Daarna kan je nog altijd telefonisch activeren.

iTrader
    1 (100%)
    ander mobo is meestal beschouwd als andere pc.
    videokaart enzo wordt wel toegelaten

tenzij teveel items tegelijk vervangen worden is er ook kans dat het aanzien wordt als andere pc en moet ge heractiveren

nope, ge kunt/moogt dat gerust doen, zolang er maar 1 key per pc is is er geen probleem.
    zelfs totaal andere pc kopen is geen probleem om die key te hergebruiken, zolang die op de oude pc is gewist dan of niet mer gebruikt wordt
    gaat er vooral over dat bij activeren/updaten die key gechecked wordt en als die meermaals verbindt vanaf andere pc wordt die melding gegeven.
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

Member
    iTrader
    3 (80%)
    probleem met moederbord vervangen is da ge u windows opnieuw zult moeten installeren. alléé dat verwacht ik toch al zou het eventueel niet moeten heb nog nooit geprobeerd begin dan meestal van een clean OS das plezantste.

thx for the info by the way

is er een verschil tussen retail versies en oem versies????????????????????????

Ik aanzie retail versies zoals games en andere software eigenlijk op meerdere pctjes kan een installatie staan maar, maar je kan/mag ze enkel op één moment gebruiken door één persoon.
    Een dvd mag je infeiten ook over héél de wereld afspelen zolang je in familie kringen hiernaar kijkt

Oem das al echt pc gebonden. daarom deels de lagere prijs.

of maakt microsoft hier geen onderscheidt in kwa key reactivatie??????????
    Laatst gewijzigd door raket-man; 2 februari 2010 om 20:30

Member
    iTrader
    0
    In mijn geval gaat het over de Windows entreprise versie. Mijn pa zegt dat ze deze versie op de scholen gebruiken en is verwonderd dat de key niet wilt werken.

iTrader
    17 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raket-man Bekijk bericht
    probleem met moederbord vervangen is da ge u windows opnieuw zult moeten installeren. alléé dat verwacht ik toch al zou het eventueel niet moeten heb nog nooit geprobeerd begin dan meestal van een clean OS das plezantste.

thx for the info by the way

is er een verschil tussen retail versies en oem versies????????????????????????

Ik aanzie retail versies zoals games en andere software eigenlijk op meerdere pctjes kan een installatie staan maar, maar je kan/mag ze enkel op één moment gebruiken door één persoon.
    Een dvd mag je infeiten ook over héél de wereld afspelen zolang je in familie kringen hiernaar kijkt

Oem das al echt pc gebonden. daarom deels de lagere prijs.

of maakt microsoft hier geen onderscheidt in kwa key reactivatie??????????
    OEM keys zijn technisch gezien hetzelfde als retail keys.
    Echter, deze zijn normaal enkel beschikbaar voor systeembouwers. (as in, dell, HP, ...)
    Deze mogen dus *normaal* niet in een retail kanaal verkocht worden.
    Ik meen me echter wel te herinneren dat je een OEM key mag gebruiken als je zelf je PC hebt samengesteld, niet 100% zeker hiervan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grey-turtle Bekijk bericht
    In mijn geval gaat het over de Windows entreprise versie. Mijn pa zegt dat ze deze versie op de scholen gebruiken en is verwonderd dat de key niet wilt werken.
    Enterprise is enkel beschikbaar via volume licensing, en jij als eindgebruiker kan hier normaal niet aangeraken. 9/10 is dit al niet helemaal koosjer.
    De MAK keys die hiervoor gebruikt worden hebben een beperkt aantal activaties, en de kans is dus groot dat die activatiecount opgebruikt is.
    Signatures zijn overrated!!

Member
    iTrader
    3 (80%)
    Als je bij winkels als forcom of tones een pc aankoopt of zelf een pc samenstelt kan je hierbij een oem versie van windows7 bekomen. Is gewoon wat goedkoper dan de retail versie. Maar zou dit dan in functionaliteit inboeten tegenover een retail versie ivm met upgraden van de pc.

iTrader
    1 (100%)
    hangt van installatie tot installatie af.
    bij de 1 geen probleem en alles werkt (na drivers nieuw mobo enzo te isntallen)
    bij de ander BSOD van te grote wijzigingen en wel herinstalleren.

iTrader
    17 (100%)
    Als je bij winkels als forcom of tones een pc aankoopt of zelf een pc samenstelt kan je hierbij een oem versie van windows7 bekomen. Is gewoon wat goedkoper dan de retail versie. Maar zou dit dan in functionaliteit inboeten tegenover een retail versie ivm met upgraden van de pc.
    OEM is exact hetzelfde als retail.

iTrader
    2 (100%)
    OEM is exact hetzelfde als retail.
    Idd de functionaliteit is hetzelfde alleen bij oem moet je kiezen voor een 32 of 64 bits versie en bij de retail zijn beide versies meegeleverd.

Member AeroFury's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Heb mijn pc toch al tientallen keren geformatteerd met dezelfde key. En ik meen mij zelfs te herinneren dat ik vroeger een legale key had die ik sharede met mijn neef. o_O

iTrader
    17 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AeroFury Bekijk bericht
    Heb mijn pc toch al tientallen keren geformatteerd met dezelfde key. En ik meen mij zelfs te herinneren dat ik vroeger een legale key had die ik sharede met mijn neef. o_O
    En microsoft's activatiesysteem verandert door de loop van de jaren niet dan?

Member AeroFury's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    En microsoft's activatiesysteem verandert door de loop van de jaren niet dan?
    Come again?

Approved 9-lifer TiZon's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AeroFury Bekijk bericht
    Come again?
    Dat het nu niet altijd meer mogelijk is.

Wat wel kan is dat je een soort bedrijfslicentie hebt die je niet moet activeren, die kan je dan op een paar 100 PC's zetten, maar die zijn wel prijzig natuurlijk...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten