Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
    Member farlopa's schermafbeelding
    iTrader
    0

Traag opstarten/blijft hangen tijdens...

Na wat gepruts en gedoe met Windows 7 64bit Ultimate ben ik terug van nul begonnen en heb dus opnieuw geformateerd...

Nu zit ik met een aantal vertragingen die ik niet kan verklaren:

1: Wanneer ik boot met de W7 cd blijft hij enorm lang hangen (3-5minuten) op het eerste scherm. (Dus gewoon een bauw/groene achtergrond met tekeningen in verwerkt en muiscursor, verder niks. Het volgende scherm is waar te taalinstellingen geselecteerd worden)

2: Eenmaal geïnstalleerd blijft mijn pc bij het opstarten een kleine 2-3 minuten hangen op een zwart scherm met pinkende cursor linksboven, daarna volgt het scherm met starting windows en de 4 kleuren die tot het logo in elkaar lopen.

Dit laatste had ik in het begin niet en is maar begonnen bij mijn 2de installatie.

Ik heb drie s-ata schijven van 320GB (2x seagate & 1x samsung) Allemaal 7200rpm 16mb cache. Samsung is ongeveer 2-3 jaar oud, de Seagates zijn iets meer dan een jaar in gebruik.

1 seagate heeft een partitie van 70GB voor mijn besturingssysteem. De rest van de schijf gebruik ik als tijdelijke downloadlocatie.
    De andere seagate gebruik ik voor mijn definitieve data en installaties van games bv. De samsung is enkel back-up.

De rest van specs staan onderaan in mijn sign.

Kan het zijn dat er een vertraging op mijn HD zit?

Of ligt het eerder aan iets anders?

Alvast bedankt om dit even door te nemen.
    Antec Three hundred - 600 watt OCZ ModXStream - Asus P5Q Pro mb - E8600 @ 2x4Ghz met Sythe Mugen 2 - 4GB OCZ Reaper 1066Mhz - Asus HD4890 1GB GDDR5 - 4x 1TB Samsung Spinpoint F3 - Plextor PX-860SA DVD writer - Samsung 23" LCD Syncmaster P2370

Member SKoTN's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Misschien eens de hd's controleren op fouten met hdtune...

Of laatste nieuwe bios installeren ...

Kan aan veel zaken liggen dat is het probleem.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SKoTN Bekijk bericht
    Kan aan veel zaken liggen dat is het probleem.
    I know maar hoop dat er misschien iemand dit herkent. Volgens mij kan het enkel aan m'n hd liggen, maar zeker ben ik dus niet... Eerst volgende gok zou van mij zijn het ram geheugen, maar dat zou me sterk verbazen.

Heb al getest met seatools via boot cd in dos (short test) En ook met een aantal andere programma's, allemaal geven ze vrij normale resultaten.

Zal deze avond eens kijken met hdtune en kijken om misschien de resultaten te posten.

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    hangen er usb toestellen aan de pc? ontkoppel deze dan eens

eens werken met 1 hdd om te testen ...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exit Bekijk bericht
    hangen er usb toestellen aan de pc? ontkoppel deze dan eens...
    Er is niks aangesloten (alleen m'n gsm, usb stick, ipod,... wanneer nodig, but that's it en nu dus niks)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exit Bekijk bericht
    eens werken met 1 hdd om te testen ...
    Hmmm daar zit iets in, moet ik infeite windows zelfs niet installeren want als ik al een verschil zie met W7 cd bij het booten weet ik genoeg... Ga dat vanavond ook eens proberen. Zo simpel en daar denk ik dan niet aan Thanks

Plannen dus voor vanavond:
    hdtune
    elke hd afzonderlijk aansluiten
    bios update (Er blijkt een update beschikbaar te zijn dus...)

(niet noodzakelijk in die volgorde )

Nog suggesties of opmerkingen zeker welkom

Member BioHzRd.^.''s schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Het booten van het systeem me de DVD ligt aan het ram , ik had net hetzelfde probleem , trek 1 of 2 ramlatjes erruit en steek ze erna er terug bij en het werkt perfect.

Het probleem van de cursor is meestal omdat hij aan het zoeken is naar iets, dit kan en usb-apparaat zijn , maar ook verschillende bootsectors. Schakel idd elke hd ff af , en normaal zal hij perfect opstarten. Wilde toch u hd's gebruiken zorg ervoor dat er geen mbr's opstaan

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BioHzRd.^.' Bekijk bericht
    Het booten van het systeem me de DVD ligt aan het ram , ik had net hetzelfde probleem , trek 1 of 2 ramlatjes erruit en steek ze erna er terug bij en het werkt perfect.

Het probleem van de cursor is meestal omdat hij aan het zoeken is naar iets, dit kan en usb-apparaat zijn , maar ook verschillende bootsectors. Schakel idd elke hd ff af , en normaal zal hij perfect opstarten. Wilde toch u hd's gebruiken zorg ervoor dat er geen mbr's opstaan
    interesting...
    Dus gewoon ramlatjes refitten kan het oplossen?

Het zoeken naar iets zou ik echt niet weten wat, het enige wat er aangesloten is via usb is mijn draadloze toestenbord/muis combi van Logitech... Voor de rest nada noppes

Heb nog geen tijd gehad om die hd's elk apart te testen... Misschien deze namiddag. But euh... Hoe ben ik zeker dat er geen mbr op een schijf staat? Weet wel wat het is (Google )
    Wordt de mbr verwijderd/geleegd bij een format? (quick/normal?)

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    nope, format wist niet de mbr, ook partitie wissen niet.

iTrader
    0
    Wilde toch u hd's gebruiken zorg ervoor dat er geen mbr's opstaan
    Wel hoe zorg ik daar dan voor?

edit: Ik vind wel een aantal zaken in google, maar wat is de meest "aangewezen manier"?
    Laatst gewijzigd door farlopa; 11 september 2009 om 10:44

iTrader
    0
    Didn't work Heb tot 5 keer geprobeerd met één latje, en terug met 2 enz enz enz

Duurde nog steeds verschillende minuten alvorens ik het eerste menu te zien kreeg, daarna wanneer Install now geselecteerd wordt duurt het opnieuw een minuut of 4-5 alvorens het volgend scherm tevoorschijn komt.

DVD is ook gebrand aan de laagst mogelijke snelheid.

Bios is ondertussen ook up to date.

Had dit vroeger met XP en Vista ook. (zelfs met ander ram geheugen, mb, dvd writer ...)
    Dacht ook dat het misschien ging opgelost zijn met een plextor dvd writer aan te schaffen, maar helaas... Wel een groot verschil met goedkopere dvd writers (acces time, invloed op je systeem, extreem stil... alé van die dingen dus ), maar dat ander probleem blijft.
    Ik weet dat dit niet normaal is aangezien ik dit zelden of nooit had bij het installeren als technieker op nieuwe pc's...

Heb alles geformateerd (buiten back-up natuurlijk ) de mbr terug op nul gezet (of gewist whatever... ) met hirens bootcd.
    Nu zitten de 2 seagate's in RAID 0.

Resultaat: geen vertraging meer bij het opstarten.

Wat er nu juist het verschil gemaakt heeft? tjah als het maar opgelost is denk ik dan...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten