Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Indexeer opties

Member djgeronimo's schermafbeelding
    iTrader
    0

Indexeer opties

Jo

Zoals de meeste onder jullie wel weten heeft Vista dus een indexeer optie waarbij dan heel snel gezocht kan worden via het start menu. Ik vind dit best een handig werkmiddel en gebruik het dan ook vaak, maar nu heb ik een vraag:

Ik heb nu volgende mappen geindexeerd: Video's, Muziek en Mijn Documenten (Afbeeldingen, mijn ontvangen bestanden en random rommel)

Maar als ik nu bv een liveset zoek van bv "Fedde le grand" krijg ik volgend resultaat:
    http://i40.tinypic.com/2ij1aud.jpg
    Zoals je dus kan zien laat hij buiten de mappen ook de mp3 bestanden zien die je in deze mappen kan vinden (overbodig dus) en dit kan makkelijk uitgeschakeld worden door de extensie mp3 te deselecteren bij de indexeer opties

maar deze extensie opties zijn globaal voor al mijn mappen, dus als ik bv snel een mp3 wil vinden die iemand naar mij heeft doorgestuurd (map mijn ontvangen bestanden) dan zal hij deze dus niet meer weergeven als ik mp3 als extensie hebt uitgevinkt om te indexeren

Dus nu is de vraag of het via 1 of andere weg mogelijk is op extensies te indexeren per map ipv globaal voor alle mappen?

(Zo krijg ik bv ook covers als resultaat van albums die ik zoek, wat ik helemaal niet nodig hebt, maar als ik dan bv jpg niet meer zou laten indexeren, dan zou ik ook geen foto's meer kunnen zoeken uit mijn "mijn documenten" map)

Iemand een ideetje?

Merci voor alle antwoorden
    Gero

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    als zoek bvb *fedde*.mp3 opgeven ... dan krijgt ge enkel mp3's met in de naam fedde
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exit Bekijk bericht
    als zoek bvb *fedde*.mp3 opgeven ... dan krijgt ge enkel mp3's met in de naam fedde
    ok handig, maar is er ook iets zodat ik enkel mappen als resultaat krijg?

Member ShPonGle's schermafbeelding
    iTrader
    113 (100%)
    ja is mogelijk maar logischerwijze moet je dan de search filter opslaan.
    uit windows sbs server 2008 help:

Search folder
    For those occasions when you need to build a search with multiple filters or when you are looking for files from several folders at once, create your search in the Search folder. When you are done, you can save the search you made, and use it in the future to find the same set of files again with a single click. For more information, see Create an advanced search in the Search folder later in this article.

...

Create an advanced search in the Search folder
    The Search folder is a good choice for searches whenever you:

Don't know where a file or folder is located, and want to look in many locations at once.

Want your search results to include files from several folders at once.

Want to create an advanced search that looks for files using several different criteria.

To customize your search, click the Advanced Search button in the Search folder. Here, you can change any of the following:

Location. By default, the Search folder looks in a set of locations called Indexed Locations. This includes all of the folders in your personal folder (which includes Documents, Pictures, Music, Desktop, and other common locations), e-mail, and offline files. You can add additional locations to Indexed Locations if you commonly store files in different locations. For more information, see Improve Windows searches using the index: frequently asked questions. Alternatively, you can choose to search a different set of locations, though any searches on files that have not been indexed will be slower.

Date. You can narrow the search to any time before or after the date you specify.

Size. You can look for files larger or smaller than the specified size.

Property. You can filter the search according to one or more file properties, such as file name, tags, and authors. The search will be limited to files that include all the properties you specify

iTrader
    0
    Toch bedankt voor de tip, maar het is niet echt wat ik zoek

ale ja, het zou mss wel een oplossing kunnen bieden, maar het wordt dan nogal omslachtig om zo elke keer te werk te gaan

maar kheb is wat zitte klote @ me pc hier thuis (probleem doet zich voor @ pc op men kot) en het lijkt erop dat "dir: naam" in de zoekbalk alleen maar mappen als resultaat geeft, het is niet helemaal waterdicht, maar in de meeste gevalle lijkt het wel goed te werken

ben eens benieuwd op andere pc

zonder: http://i44.tinypic.com/2sb1w04.jpg
    met: http://i43.tinypic.com/15ek22q.jpg
    (vraag me btw niet waar die pdf vandaan komt DD)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten