Jo
Zoals de meeste onder jullie wel weten heeft Vista dus een indexeer optie waarbij dan heel snel gezocht kan worden via het start menu. Ik vind dit best een handig werkmiddel en gebruik het dan ook vaak, maar nu heb ik een vraag:
Ik heb nu volgende mappen geindexeerd: Video's, Muziek en Mijn Documenten (Afbeeldingen, mijn ontvangen bestanden en random rommel)
Maar als ik nu bv een liveset zoek van bv "Fedde le grand" krijg ik volgend resultaat:
http://i40.tinypic.com/2ij1aud.jpg
Zoals je dus kan zien laat hij buiten de mappen ook de mp3 bestanden zien die je in deze mappen kan vinden (overbodig dus) en dit kan makkelijk uitgeschakeld worden door de extensie mp3 te deselecteren bij de indexeer opties
maar deze extensie opties zijn globaal voor al mijn mappen, dus als ik bv snel een mp3 wil vinden die iemand naar mij heeft doorgestuurd (map mijn ontvangen bestanden) dan zal hij deze dus niet meer weergeven als ik mp3 als extensie hebt uitgevinkt om te indexeren
Dus nu is de vraag of het via 1 of andere weg mogelijk is op extensies te indexeren per map ipv globaal voor alle mappen?
(Zo krijg ik bv ook covers als resultaat van albums die ik zoek, wat ik helemaal niet nodig hebt, maar als ik dan bv jpg niet meer zou laten indexeren, dan zou ik ook geen foto's meer kunnen zoeken uit mijn "mijn documenten" map)
Iemand een ideetje?
Merci voor alle antwoorden
Gero

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren
DD)